carl_hannes SJ413 blivande a-traktor
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Hemmastadd
-
- Hemmastadd
-
- Hemmastadd
Kul att ni gillar det ni ser PajeroJonte, thoryd och Joel_Vbg. Känns skönt med lite uppmuntran just nu.
Har känts lite tungt ett tag.
Jo har tänkt på det där med besiktningshjul Pajerocab-92. Samtidigt vill jag åka så lagligt som möjligt.
Ha det
Hannes

Jo har tänkt på det där med besiktningshjul Pajerocab-92. Samtidigt vill jag åka så lagligt som möjligt.
Ha det

Hannes
Ingenting gör sig av sig själv
Det är bara att ligga i om det ska bli klart
carl_hannes SJ413 blivande a-traktor:
viewtopic.php?t=14278
viewtopic.php?t=14278
-
- Hemmastadd
Fixat till förardörren på utsidan åxå. Lite riktning av bucklor. Just nu är det bara slipgrund överst. Ska epoxygrundas som allt annat.

Så här sitter den på plats. Fick hålla på att trixa lite. För att passa in den. Passar långt ifrån direkt. När den kommer från en annan bil.

Så här ser sukkan ut från förarsidan nu. Kommer att se bättre ut när fräsch rutram kommer dit. Hängde upp winchen på en plåt jag hittade och en träbit. För att se hur det ser ut. Nu är det iallafall helt till bakom störtbågen.
På båda sidor.

Så nu är det bara att börja bakåt. Så här ser det ut ungefär på båda sidorna bak.
Jag börjar med att fixa förarsidan. Innerskärm, inneskärmkanter och golvet i lastutrymmet. Sen får jag sätta dit ny ytterplåt. Ska riva bort bakkofångaren och kasta den åt hell.... Totalt bortrostad. Ska ju bygga nya kofångare. Både fram och bak sen.

Ser inte så bra ut från insidan heller
Så detta är nästa sak att fixa.
Ha det
Hannes

Så här sitter den på plats. Fick hålla på att trixa lite. För att passa in den. Passar långt ifrån direkt. När den kommer från en annan bil.

Så här ser sukkan ut från förarsidan nu. Kommer att se bättre ut när fräsch rutram kommer dit. Hängde upp winchen på en plåt jag hittade och en träbit. För att se hur det ser ut. Nu är det iallafall helt till bakom störtbågen.

Så nu är det bara att börja bakåt. Så här ser det ut ungefär på båda sidorna bak.

Ser inte så bra ut från insidan heller

Så detta är nästa sak att fixa.
Ha det

Hannes
viewtopic.php?t=14278
viewtopic.php?t=14278
-
- Forumräv
skojigt att se att du med kommer framåt mkt bra jobbat må jag säga
du har väl sett till att få bra rabatter nu då du brukar så mkt plåt "hehehe" jo en vet att rosten e ens bästa vän i bland men inte jämt..
ska bli skoj att se slutresultatet kämpa på nu och lycka till...

du har väl sett till att få bra rabatter nu då du brukar så mkt plåt "hehehe" jo en vet att rosten e ens bästa vän i bland men inte jämt..
ska bli skoj att se slutresultatet kämpa på nu och lycka till...

livet börjar med en cheerokee chief
snart e den 16"hög
snart e den 16"hög
-
- Veteran
-
- Användare
-
- Hemmastadd
Jo, jag vet att det är längesedan som det blev något nytt. Har inte tyckt att jag haft något att visa. Ibland går det tid till annat än att bygga sukka åxå. Och att göra sånt på sukkan som inte syns så mycket. Men tar tid. Man får liksom stoppa upp och göra finlir ibland. Och att sticka emellan med att rita kofångare och sånt.
Var lugn. Jag har inte lagt av. Det kommer uppdateringar. Jag har inte glömt forumet
Ha det
Hannes
Var lugn. Jag har inte lagt av. Det kommer uppdateringar. Jag har inte glömt forumet

Ha det

Hannes
viewtopic.php?t=14278
viewtopic.php?t=14278
-
- Beroende
-
- Hemmastadd
Tja. Det är ju ett tag sen uppdatering.
Underarbetet för att sätta dit vänstra yttre skärmplåten är klart. Fick bygga ny innerskärm baktill. Hela hörnet var också tvungen byggas nytt. Invändigt längst bak i lastutrymmet.

Så här blev det hörnet. Ska som vanligt tenna skarvarna så att det blir tätt. Och snyggt. Sen på med zink. Ska sätta dit yttre plåten först. Blir ju varmt av svets. Så det är inte så bra att tenna före.

Innerskärmkanten blev såhär. Tar tid med sånt här om det ska bli någorlunda bra.
Så nu är det bara att passa dit ytterplåten. De är klara för båda sidorna. Tillskurna och sickad. Gjorda efter pappmallen som jag visade för länge sen. Så ska det göras en kant för skärmbreddaren åxå.
Ha det
Hannes
Underarbetet för att sätta dit vänstra yttre skärmplåten är klart. Fick bygga ny innerskärm baktill. Hela hörnet var också tvungen byggas nytt. Invändigt längst bak i lastutrymmet.

Så här blev det hörnet. Ska som vanligt tenna skarvarna så att det blir tätt. Och snyggt. Sen på med zink. Ska sätta dit yttre plåten först. Blir ju varmt av svets. Så det är inte så bra att tenna före.

Innerskärmkanten blev såhär. Tar tid med sånt här om det ska bli någorlunda bra.
Så nu är det bara att passa dit ytterplåten. De är klara för båda sidorna. Tillskurna och sickad. Gjorda efter pappmallen som jag visade för länge sen. Så ska det göras en kant för skärmbreddaren åxå.
Ha det

Hannes
Senast redigerad av carl_hannes den sön okt 11, 2009 18:21, redigerad totalt 1 gånger.
viewtopic.php?t=14278
viewtopic.php?t=14278
-
- Hemmastadd
Nja. Så mycket kunskaper vet jag inte. Man får lära sig vartefter. Och prova sig fram. Och fråga andra. Och så får det ta tid. Ibland blir det inte bra och då får man göra om.
Är ju lite långt mellan Bollnäs och Ulricehamn
Ha det
Hannes
Är ju lite långt mellan Bollnäs och Ulricehamn

Ha det

Hannes
viewtopic.php?t=14278