Hej, mitt första inlägg här på 4X4sweden.se hoppas jag postar rätt nu:)
Har precis köpt mig en Jeep Grand Cherokee-94, som är svårstartad titt som tätt.
Han jag köpte bilen har bytt soppapump, och bränsletrycksregulator. Jag har Ohm mätt alla spridare, och alla har nästan likvärdiga värden 14,8-15,2.
Ibland startar den relativt snabbt, men ibland tar det längre tid, ibland så får man köra en längre tid på tändningen, och slår man av tändningen och sedan slår på tändningen igen, så går den igång direkt.
Det verkar som att den tappar trycket någonstans, har kollat efter om den läcker soppa, men det gör den inte. Någon som har några bra ideer på vad det kan vara??
När den väl startar så går den klockrent.
MVH Roothen
Svårtstartad JEEP Grand Cherokee-94
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Svårtstartad JEEP Grand Cherokee-94
JEEP Grand Cherokee Limited-94
Re: Svårtstartad JEEP Grand Cherokee-94
kolla så den inte läcker tillbaka i returen, ryker den svart när du fått mala på starten ett tag?Roothen skrev:Hej, mitt första inlägg här på 4X4sweden.se hoppas jag postar rätt nu:)
Har precis köpt mig en Jeep Grand Cherokee-94, som är svårstartad titt som tätt.
Han jag köpte bilen har bytt soppapump, och bränsletrycksregulator. Jag har Ohm mätt alla spridare, och alla har nästan likvärdiga värden 14,8-15,2.
Ibland startar den relativt snabbt, men ibland tar det längre tid, ibland så får man köra en längre tid på tändningen, och slår man av tändningen och sedan slår på tändningen igen, så går den igång direkt.
Det verkar som att den tappar trycket någonstans, har kollat efter om den läcker soppa, men det gör den inte. Någon som har några bra ideer på vad det kan vara??
När den väl startar så går den klockrent.
MVH Roothen
roligast är att driva med alla =)
4x4

4x4