Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
ewoldern
- Rutinerad
-
Kontakt:
Har fått ett mystiskt problem med elhissen på bakluckan.
Fungerar ej när bilen är avstängd och ej heller med tändning på, vare sig i låset bak eller knappen inne i bilen.
Men om jag startar bilen så fungerar den perfekt...
Även efter bilen varit igång så går den men ej före...
Funderar nu på om det finns någon typ av "spänningsvakt" som har fått spel och anser att det finns för lite spänning innan den fått laddning vid start eller om det kan vara nåt mystiskt jordfel.
Någon som har nåt tips eller varit med om liknande så skulle jag vara glad och få lite hjälp på vägen
mvh
/Erik
Land Cruiser BJ42 -83
Land Cruiser HJ60
Land Cruiser Bj75 buschtaxi
Nissan Patrol 2.8TD 1999
Bmw 2002 Turbo
Bmw E30 Turbo
Dinli 700
-
Anders M
- Användare
Minns att jag en gång trodde att min fönsterhiss till bakrutan gått sönder...
Jag hade monterat toning ala Solarplexius på bakdörrarna och slagit om brytaren som kopplar ur knapparna för fönsterhissarna på bakdörrarna. Då blev det som du säger om man använde knappen till bakrutan inne i bilen däremot tror jag att det fungerade att hissa upp och ner med nyckeln.
Det tog en stund innan jag upptäckte vad som var felet eftersom jag givetvis direkt glömde att jag hade ställt om den knappen...
Är det så enkelt för dig också? När jag läser vad du skrivit är inte symptomen lika som för mig men det kan ju vara något problem med den knappens funktion eftersom den verkar gå in och "avaktivera bakrutan".
/Anders
HZJ78: Inte original längre - 4Runner 3.0 TD: 4" Procomp Stage II, 35" BFG MT - Wrangler 4.2: OME, 2" body lift, 33" Cooper STT, +diverse krims-krams
-
Anders M
- Användare
Annars kan det vara något med brytaren som känner av att bakdörren är stängd. Om den inte indikerar stängd går det inte att köra fönsterhissen men då lyser lampan för dörren i instrumentpanelen när tändningen är på.
Prova att bygla förbi den och se om det funkar då.
/Anders
HZJ78: Inte original längre - 4Runner 3.0 TD: 4" Procomp Stage II, 35" BFG MT - Wrangler 4.2: OME, 2" body lift, 33" Cooper STT, +diverse krims-krams
-
ewoldern
- Rutinerad
-
Kontakt:
Anders M skrev:Annars kan det vara något med brytaren som känner av att bakdörren är stängd. Om den inte indikerar stängd går det inte att köra fönsterhissen men då lyser lampan för dörren i instrumentpanelen när tändningen är på.
Prova att bygla förbi den och se om det funkar då.
/Anders
Tjenare!
Tackar för tipset, har dock inte bilen framför mig idag så jag undrar om du vet var brytaren sitter så jag vet när jag kommer till garaget...
Land Cruiser BJ42 -83
Land Cruiser HJ60
Land Cruiser Bj75 buschtaxi
Nissan Patrol 2.8TD 1999
Bmw 2002 Turbo
Bmw E30 Turbo
Dinli 700