> Sprängskisser till Automatlådan på Cerokee 88-91,

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

H.Hansen
Rutinerad

> Sprängskisser till Automatlådan på Cerokee 88-91,

Inlägg av H.Hansen » fre okt 16, 2009 6:55

Hej, jag står med olje lekarge på min cherokee 91a, så jag löpte Haynes repair manual, för i den står ju det mesta, Visst det fanns sprängs skisser på i stort sätt allt, manuella lådan , fördelningslådan, men inte på automatlådorna sad.gif sad.gif
Hur och vart får man tag i sprängskissen till automatlådorna ?
Jag har en 91a och enligt flera jag talat med så stämmer inte eldragning mm från tidigare modeller på just 91orna , då de bytte elsystem, givares plaseringar mm på 91 årmodel.
vilket av vad jag förstått gör att jag inte kan sätta i en tex 90 årsmodels låda i min 91a, utan måste ha en 91 eller senare för att det skall fungera med allt elekronik, tex tändnings givaren, powerläger och comfortläget samt att det var några till saker som de räknade upp,
Nu var jag på väg att köpa mej en 90ia för att ta lådan mm från dem, det blir ju billigare att köpa en bil med låda och motor kvar på plats, än att köpa enbart en lös låda till just 91 års model ingen stor skillnad men ändå.
jag blev rekomenderar av flera som syslar med just de växellådorna att leta på en 91 för annars åkte jag på att byta elsystem samt motor också.
Kan detta vara sant, eller är det bara att köpa 90ian och ta lådan från den så passar den bulton och alla el kontakter stämmer ?

Och vart i helskotta får jag tag i en sprängskiss till just automatväxelådorna ? jag har goglat och letad i gamla trådar om växelådor, med varken hittat någon beskrivning varken på jådan eller vad man skall tänka på när man demonterar samt monterar lådorna
MVH H.Hansen
REO M621 "M35A2" 68a Multifuel
Jeep Grand Cherokee 96a ZJ. 4,0 L Bensin
Jeep Grand Cherokee 95a ZJ 4,0 L Bensin
Jeep Cherokee 96a XJ 2,5 td
H.Hansen

turbomannen
Forumräv

Inlägg av turbomannen » fre okt 16, 2009 9:24

vilken låda har du ?? jag har boken till bla tf727 som fanns till v8 orna

gå in på transmisson guiden

den heter så här automatic transmission service group

lika med ATSG obs desa böcker kostar lite ska tilläggas jag betalade hem till mej 635.-

kan säga ATT ALL INFO e i denna boken precis allt du behöver veta så lycka till

hasse m jeep chief bigboy 83 :)
livet börjar med en cheerokee chief

snart e den 16"hög

Vanderlei
Rutinerad

Inlägg av Vanderlei » fre okt 16, 2009 10:19

Det sitter en Aisin Warner-4 i Cherokee. Den här manualen har en del godis tror jag:
http://jeep.zerok.ru/files/XJ1984-1991/aw4.pdf

kolla även här:
http://jeep.zerok.ru/index.php?page=XJ1984-1991

//Jocke

H.Hansen
Rutinerad

Inlägg av H.Hansen » fre okt 16, 2009 14:07

Tackar så hemskt mycket, nu har jag lite mer kött på bena och har en liten aning om hur de ser ut invändigt :)
Att få ner lådorna är väl inte det största problemet, renovering och att få upp dem på plats ute i blå hallen och 15 cm djupt med gårdsgrus lämpar sej ju inte för att dra in lådorna med domkraft och lyfta den på plats, några plyfaskivor och en snäll kamrat kanske gör att det går lite lättare :)

Tycker att det är väldigt synd att det inte verkar fungera med en tex årmodel 90 sin låda på en 91a, men det är ju klart att det behövs uppdateringar även på växellådorna, de gjorde ju om en hel del både med motor och lådan samt elsystemet till 91an årsmodel.:roll:

Om jag har fattar rätt och absålut vill ha en 90ias låda är jag tvungen att även byta motor samt stora delar av elsystemet för att jag skall få bilen att fungera igen, och då mister jag de extra ca 15 hk de pressat ur 91ans motor :(
REO M621 "M35A2" 68a Multifuel
Jeep Grand Cherokee 96a ZJ. 4,0 L Bensin
Jeep Grand Cherokee 95a ZJ 4,0 L Bensin
Jeep Cherokee 96a XJ 2,5 td
H.Hansen

OBELIX
OffroadGeek

Inlägg av OBELIX » lör okt 17, 2009 0:04

Snäll kamrat finnes- det vet du!

Jag måste ändå äver till dej med massa grejer som du ska ha så vi kan ta det då. Det är bara att höra av dej!

SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a

Skriv svar