nu har han lyckats igen

Allmän diskussion om allt som har med offroad, 4x4 och terrängbilar att göra.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Bosse96
Användare

Inlägg av Bosse96 » lör okt 17, 2009 22:33

:pop:
230GE -85 Super Swamper LTB 34x10,5x15
Life is too short to drive a Land Rover

4x4
Hemmastadd

Inlägg av 4x4 » lör okt 17, 2009 22:38

Perfekt :D

volvojonas
ProvModerator

Inlägg av volvojonas » lör okt 17, 2009 22:59

Har bara varit på en träff som Öjerskog arrangerat, SOT Olerum, enda skillnaden mot alla andra gånger jag kört i Olerum var att det var dubbelt så dyrt.
Undrar hur alla klubbträffar runt om i landet ordnas om Öjerskog är den enda som arrangerar träffar?????

Att det är hans förtjänst att jag kan åka offroad är rent skitsnack.
Mitsubishi Pajero Canvas 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99

4x4
Hemmastadd

Inlägg av 4x4 » sön okt 18, 2009 8:56

De ordnar klubbarna själva med träffar enkelt va.
Peter hyr ju in sig å kör terräng touring för orginal bilar samt klubben får fin respons å reklam.
Åh nu utökat till ombyggda + atv jätte kul för sverige å europa.
Så utan honom skulle Du inte kunna åka på Touringarna.
Varför åker du ni till han tillställningar om ni ska sen gnälla.
Jo ja tror ja vet för han ju ju så bra Reptage å reklam.

NÄ SVENSKA AVENSJUKAN FINNS DE INGE VACCIN FÖR

Låt han va. http://swedenoffroad.com/

henke_99
4x4xnerd

Inlägg av henke_99 » sön okt 18, 2009 9:35

Jag har aldrig sett honom göra reklam för en klubb som har området han anordnat träff på.

Originalbilar? Jag var på en körning med honom för typ 2 år sen, (var precis när jag skaffat min 4x4) tror inte jag såg en enda bil som var original.

Alla klubbar runt om i landet klarar alldeles utmärkt att ordna gott om träffar på egen hand.

Och till sist, nej jag åker inte på öjerskogs träffar.
4x4 skrev:De ordnar klubbarna själva med träffar enkelt va.
Peter hyr ju in sig å kör terräng touring för orginal bilar samt klubben får fin respons å reklam.
Åh nu utökat till ombyggda + atv jätte kul för sverige å europa.

Roger Patrol
Guru

Inlägg av Roger Patrol » sön okt 18, 2009 10:19

Peter är alltid trevlig och tillmötesgående mot nya i hobbyn och jag är säker på att han har tillfört en hel del till offroad sverige.
visst vill han som alla andra tjäna pengar,men har han det så muntert alla milen har kör runt i sverige för vi ska ha kul
vad som hänt ang försvarets områden vet jag inte,men det var vintertäffar i villingsberg(mellan örebro å karlskoga) men där blev det stopp :(
dom träffarna hade ju inte peter något med att göra
kan någon svara på varför det blev slut där?
får jag inget svar så är det säkert peter öjerskogs fel det oxå :shock:
jag tycker rent allmänt att ryktesspridning på nätet är fel

Lasse Suzican
4x4xnerd
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » sön okt 18, 2009 11:55

Roger Patrol skrev:Peter är alltid trevlig och tillmötesgående mot nya i hobbyn och jag är säker på att han har tillfört en hel del till offroad sverige.
Är det iofs ingen som förnekat heller....
Men å andra sidan så gjorde vissa mustachbeklädda tyska statschefer mycket gott för sitt land också under 1930-talet, men var dom bra för landet?????
Roger Patrol skrev:visst vill han som alla andra tjäna pengar,men har han det så muntert alla milen har kör runt i sverige för vi ska ha kul
Problemet är att Peter går bakom ryggen på klubbar, ljuger och bär sig åt...
Roger Patrol skrev:vad som hänt ang försvarets områden vet jag inte,men det var vintertäffar i villingsberg(mellan örebro å karlskoga) men där blev det stopp :(
dom träffarna hade ju inte peter något med att göra
kan någon svara på varför det blev slut där?
Ja och nej....
Grejen är att Peter lånade mark av militären, tjänade en hel del pengar (vilket i sig själv inte är fel. Många klubbar har enbart inkomst på sina träffar och dom pengarna behövs för att dra runt verksamheten), skröt om hur många som var på hans TT och efterlämnade skadade områden som militären fick laga...
Till slut var det någon inom militären som undrade varför militärens minskande anslag skulle användas för att "städa upp" efter en privatperson som tjänade pengar på deras mark, och det gick ut nya regler om att det var stopp för all civil körning på militär mark.
Senare har det kommit nya direktiv på att militären "kan" låna ut mark om det främjar "samhällsnyttan" (vad dom nu menar med det...
Detta är ingen ryktesspridning utan klara fakta. Det finns papper och på allt detta. Har själv en kopia någonstans på direktivet där körningen stoppas liggande någonstans i en pärm. Denna delades ut på en offroadkonferens jag var på 2003-2004-någonting (minns inte exakt vilket år)...
Roger Patrol skrev:får jag inget svar så är det säkert peter öjerskogs fel det oxå :shock:
Nu har jag inte koll på om Villingsberg är militärt eller ej, men är marken det så stoppade Peter inte direkt träffarna där, men väl indirekt...
Roger Patrol skrev:jag tycker rent allmänt att ryktesspridning på nätet är fel
Håller med till 100%. Speciellt som den som "hängs ut" inte kan/får försvara sig.
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Roger Patrol
Guru

Inlägg av Roger Patrol » sön okt 18, 2009 12:28

ingen rök utan eld brukar det ju heta.
Lasse vad jag har sett i forumet gör du som jag svarar inte om jag inte till 100% vet det är rätt,
:)

pathav
Rutinerad

Inlägg av pathav » sön okt 18, 2009 23:37

Jag har bara kört på hans träff i Vånga,men utan den hade man kanske aldrig provat Jeepen.Nu blev det ju plötsligt intressant att bygga om bilen mellan körningarna,och märka förbättringarna.Sen kan jag tycka att det är svårt att hitta träffar i Skåne för bilar som är nästan standard.Ett tips på bra träffinfo vore bra. :) :)
Cherokee -97 2"höjd med 31" däck (såld)
Toyota Hi-lux -99 31" däck (såld)
Svart Pajero -95 2.8td lwb nu med 33" (såld)
Volvo 945ltt(såld)

Corvette c4(såld)

Pajero -07 orginal(skrotad)
Jaguar xj40 -92
Mercedes Viano -13

Marcus-84
OffroadGeek

Inlägg av Marcus-84 » mån okt 19, 2009 8:37

jag hade aldrig borjat med offroad om inte sot skulle funnits, så det så!
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314

Wältmeister
4x4xnerd

Inlägg av Wältmeister » mån okt 19, 2009 15:14

Säger samma som Marcus-84.
Hade heller aldrig börjat med offroad om jag inte varit hos en Mitsubishi-handlare och kollat Shogun för att använda tillsammans med hunden vid viltspårsprov. Fick då papper om SOT som i sin tur ledde till TerrängTouringarna.
Visst var man lite sur då han höjde träffavgiften från 200:- till 300:- och samtidigt drog ner från 2 till 1 dag.
Inte blev det väl heller stående vågen när man fick veta att Jeepägarna fick åka för halva träffavgiften. Men det är det slut med nu.
Första gångerna han samkörde med ATV:erna var vi många som tänkte bojkotta honom. Men efter något år så har det lugnat sig med ATV:erna. Det verkar som om busarna slutat eller åker någon annan stans. Dom som kör ATV nu för tiden är lika trevliga och hänsynsfulla som bilåkarna.
Men jag ångrar inte de 10 år som gått sedan jag började med offroad.
Sen måste jag ju säga att det var roligare förr - som vanligt. Tänk SOT:en 2000, tror jag det var, när det kom runt 160 bilar. Eller när Hummer Summit deltog med 10-talet Humvee:s.
Vad som bekymrar mig är att han inte är lika noga med kontrollen att fordonen gatlegala. Speciellt gäller det alla fjortisar i Suzukin. Eftersom jag själv har en Samurai så har jag fått många nedlåtande kommentarer om hur "vi" kör utan att visa respekt för andra. Det är smolket i glädjebägaren.
Huruvida Peter har rent mjöl i påsen eller ej med tillstånd o s v blundar jag för/bryr mig inte med/om.
Det är lika roligt varje gång jag ser en standardbil deltaga. Gäller bara att inte skrämma dem som kommer första gången med en Cherokee, Grand Cherokee, Wrangler, Frontera, Vitara, Grand Vitara, Pajero eller vad det är de kommer med. Många av dem återkommer med terrängdäck, fortsätter med 2"-höjningar o s v. Snart har dom torskat på vår hobby.
Och det är då som Peter är inköpsporten till gemenskapen i spenaten.
På ett sätt är den hobbyn unik. Tänk på spridningen åldersmässigt. Yrkestillhörigheten spänner från dem som ännu inte hunnit ut i arbetslivet till akademiker med långa/höga utbildningar samt de gamla rävarna som tävlat och byggt offroadbilar i decennier. Inga namn, men det är lika roligt att se Bengt Söderström och Ulf Drakenheim till synes helt obehindrat utan överflödigt gaspådrag ta sig fram.
Glöm för all del inte att även Peter har ett förflutet som offroadtävlare med Suzuki. Som bäst SM-tvåa någon eller några gånger, har jag för mig.
Tycker jag.
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

jönsson-ligan
Användare

Inlägg av jönsson-ligan » mån okt 19, 2009 18:21

Inte ja heller han e ju kanon Ett tips de e 2009 nu.Hoppas mr Peter läser detta.Ups de tänte ni inte På..Hurra för Weltmister För din insats i kanin racet jätte kul.Låt små killarna leka i sandlådan hehe.Puss å Kram offroad världen.Stå på er mer träffar på G eller

Lasse Suzican
4x4xnerd
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » mån okt 19, 2009 18:51

jönsson-ligan skrev:IHoppas mr Peter läser detta.Ups de tänte ni inte På..
Och?????
Vad gör det om Peter läser detta....
Han vågar ju inte svara. Dom gånger jag mött honom så "smiter " han undan...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Roger Patrol
Guru

Inlägg av Roger Patrol » mån okt 19, 2009 19:11

det finns inget lättare än att få dåligt rykte :? som person ELLER område.peter har träff hos oss i brändåsen nu 31/10 :lol: å det området finns det lika mycket åsikter om som peter :roll:
jag tycker det är kul å peter är trevlig :D offroad är en trevlig gemenskap

Finnpower
Veteran

Inlägg av Finnpower » mån okt 19, 2009 19:18

Frågan är ju då vilket som är det hemska.
Att han tjänar pengar eller att det sker på kanske lite krokiga vägar?
Om jag skulle åka ut och jobba så tar ju jag betalt och det hoppas jag att ni anser att PÖ har rätt att göra oxå.
Sen att man skulle vilja ha lite mer öppenhet i vad han tjänar och hur är ju en annan grej.
Om jag har förstått det rätt så har han fått många att gå ner i träsket och bli kvar där och det är väl det som är det viktigaste eller?
En träff är en träff om så själve Hin Håle står för den.
om PÖ läser detta så kan han ju bidra med ett par ord ,om inte annat för syns skull...
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...

Skriv svar