4 Wheel drive

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

G_Sv
Nybörjare

Inlägg av G_Sv » tor okt 15, 2009 14:10

Burtan skrev:
Marcus-84 skrev:Jag vill läsa tester om olika saker, tex däck, offroad tbh (vinchar, domkrafter), verktyg. Saker som dom testar på riktigt å resecerar!

Det vill jag ha! Nån mer??
X2 :)

G_Sv: Ta en titt på garaget här på forumet, finns ju en del folk som byggt massor på sina bilar som säkert skulle passa bra i tidningen! ;)
Jodå, vi har koll i garaget. Fast det är inte alltid så lätt att bedöma kvaliteten på byggena i trådarna. Så skicka gärna en drös bilder och beskrivning.
Gunnar

Burtan
Användare

Inlägg av Burtan » tor okt 15, 2009 14:16

G_Sv skrev:Jodå, vi har koll i garaget. Fast det är inte alltid så lätt att bedöma kvaliteten på byggena i trådarna. Så skicka gärna en drös bilder och beskrivning.
Gunnar
Jo det är klart, tänkte bara att du/ni kunde kolla på de trådarna som har pågått ett tag där det brukar finnas en heldel bilder och lösningar på olika problem.
Förövrigt så tycker jag att er tidning fått sig ett rejält lyft!
Arvid

Stewz
Forumräv
Kontakt:

Inlägg av Stewz » ons okt 28, 2009 0:00

:evil:

Jag stod på Statoil idag och såg tidningen och tänkte jag får väl köpa den, efter att ha läst denna tråd trodde jag att den skulle vara "NY"
men det var ju samma skit som innan med samma gul-röda svin som tidigare år bara med större utrymme.

Jag köpte 91an istället

Micke valp
Beroende

Inlägg av Micke valp » ons okt 28, 2009 6:23

Hej, Nu hänger jag inte riktigt med. Menar du loggan på tidningens framsida, eller?
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.

Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?

mr_chrille
Nybörjare

Inlägg av mr_chrille » ons okt 28, 2009 9:11

G_Sv skrev:
Burtan skrev:
Marcus-84 skrev:Jag vill läsa tester om olika saker, tex däck, offroad tbh (vinchar, domkrafter), verktyg. Saker som dom testar på riktigt å resecerar!

Det vill jag ha! Nån mer??
X2 :)

G_Sv: Ta en titt på garaget här på forumet, finns ju en del folk som byggt massor på sina bilar som säkert skulle passa bra i tidningen! ;)
Jodå, vi har koll i garaget. Fast det är inte alltid så lätt att bedöma kvaliteten på byggena i trådarna. Så skicka gärna en drös bilder och beskrivning.
Gunnar
Det skulle vara kul att läsa om de 90% om byggena som det aldrig skrivs om förutom på forumen. Alltså de som byggs med låg budget utan krom, sponsorer, garageplats och annat fusk men som har en jäkla massa smarta lösningar och som verkligen fungerar och används i terrängen.
Tröttnar man på 4WD får man ha sex i stället
TGB13 med flak

MrHawk
Moderator
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » ons okt 28, 2009 9:53

Jag gillar faktiskt den nya loggan, fast känns lite "amerikansk" eller vad man skall säga :)
I aim to misbehave

Mats Skarped
Användare

Inlägg av Mats Skarped » ons okt 28, 2009 10:47

Stewz skrev::evil:

Jag stod på Statoil idag och såg tidningen och tänkte jag får väl köpa den, efter att ha läst denna tråd trodde jag att den skulle vara "NY"
men det var ju samma skit som innan med samma gul-röda svin som tidigare år bara med större utrymme.

Jag köpte 91an istället
Istället för att bara bygga bilar på forum som aldrig blir klara.
Skicka byggbilder på era bilar till Micke Valp, visa sen att bilen blev klar och inte bara blev ett halvfärdigt bygge som sen säljs innan den är klar.
Visa sen i bild och text vad bilen har presterat när den är klar.
Tänk positivt skriv inte ner andras byggen det sporrar inte andra som bygger.
Skall man sen ut och prova ”riktiga” tävlingar så krävs sponsorer och riktigt material i bilarna.
Sen består tidningens läsare av fler människor än vi som redan är ”förstörda”, tidningen måste gå runt för att kunna finnas kvar, som sagt tänk positivt det är inte många som har en egen ”hobby tidning” var rädd om den.

Hälsningar
Det gul-röda svinet

www.mushu.blogg.se

Knegolf
Rutinerad

Inlägg av Knegolf » ons okt 28, 2009 10:59

Jag köpte 91an istället
Vilken underlig kommentar!

PelleC
Hemmastadd

Inlägg av PelleC » ons okt 28, 2009 11:45

Måste säga att när det första "nya" numret kom ut så var jag positivt överraskad. Så när nummer två av den "nya" tidningen kom var jag väldigt nyfiken att se hur det såg ut och vad som kom med i tidningen men jag vart väldigt besviken. Det ser ju ut precis som innan nu gjorde om den!!

Två reportage från Boulder Maskin! Är ni sponsrade eller??

Hur mång pickuper och nya bilar? Och Subarun.. IGEN??

Nä, grymt tråkigt att ni inte höll er till det nya.. Eller snarare att det nya vart två sidor på slutet med den finska tävlingen och vad det nu var mer.. Osså annonserna längst bak. Det är ju allt som hänt! Var det ens tio sidor offroad i tidningen så var det ju bra..

Bort med ALLA nybilsreportage och in med mera offroad! Ge er ut i landet och gör riktiga reportage om svensk offroad! Sluta med alla smygsponsrade eller inköpta reportage.

Mvh

PelleC

G_Sv
Nybörjare

Inlägg av G_Sv » ons okt 28, 2009 12:24

PelleC skrev:Måste säga att när det första "nya" numret kom ut så var jag positivt överraskad. Så när nummer två av den "nya" tidningen kom var jag väldigt nyfiken att se hur det såg ut och vad som kom med i tidningen men jag vart väldigt besviken. Det ser ju ut precis som innan nu gjorde om den!!

Två reportage från Boulder Maskin! Är ni sponsrade eller??

Hur mång pickuper och nya bilar? Och Subarun.. IGEN??

Nä, grymt tråkigt att ni inte höll er till det nya.. Eller snarare att det nya vart två sidor på slutet med den finska tävlingen och vad det nu var mer.. Osså annonserna längst bak. Det är ju allt som hänt! Var det ens tio sidor offroad i tidningen så var det ju bra..

Bort med ALLA nybilsreportage och in med mera offroad! Ge er ut i landet och gör riktiga reportage om svensk offroad! Sluta med alla smygsponsrade eller inköpta reportage.

Mvh

PelleC
Hej Pelle!
Vi räknar kanske på olika sätt, men jag får det till 19 sidor offroad i 4 Wheel Drive nummer 11 (inklusive Camel Trophy), och det är väl inte så dåligt? Den lilla redaktionen, plus frilansare, är ute i landet så mycket det går och gör reportage om offroad. Det tror jag många som läser 4 Wheel Drive kan intyga.
Anklagelserna om sponsring tar jag lätt på. Inget företag kan nämligen köpa plats på redaktionella sidor. Artikeln om Smarty Box skrev vi för att vi bedömde det som intressant för läsarna, inget annat. Att sedan David Öberg har en box i sin ombyggda Dodge är en ren slump. För övrigt bara en detalj i reportaget.
"Subarun ...IGEN!" skriver du. En kommentar som jag inte begriper. Det handlar ju om en helt ny bil. Med ditt resonemang skulle vi slutat att skriva om Outback efter första provkörningen 1997. Det var då modellen lanserades första gången.
Du Pelle ser ingen skillnad på "nya" och "gamla" 4 Wheel Drive. Det är tråkigt, jag tycker skillnaden är märkbar. Vad vi bland annat gjort är att vi helt slutat skriva om skåpbilar och ATV. I stället skriver vi mer om pickuper och intressanta terrängbyggen. Det är för övrigt resultatet av en stor läsarundersökning som vi gjorde i våras.
Som jag sagt tidigare på detta forum tar vi väldigt gärna emot tips på bilar som kan vara intressanta att visa upp för läsekretsen.
Jag kan avslöja att i pipeline finns bland annat ombyggda Hummer H2, ett par riktigt spännande Jeepar, en Valp, ett par Hilux och en Land Rover.

Vänliga hälsningar
Gunnar Svensson
Chefredaktör
4 Wheel Drive

beelzebubs
Veteran
Kontakt:

Inlägg av beelzebubs » ons okt 28, 2009 13:36

Tycker nog att när man läser G_Sv:s inlägg så får man ändå en känslan av att de har försökt att ta åt sig av kritiken som varit tidigare.
Sedan är det väll så att de inte kan tillfredsställa alla.

Om det nu är så att någon hellre vill läsa 91:an så måste den väll få göra det. :wink:

optodsl
Guru

Inlägg av optodsl » tor okt 29, 2009 19:26

Att skåpbilar och ATV har plockats bort är ju i alla fall ett bra steg frammåt

Har inte läst det nya numret än så får väl se vad man tycker sen

En personlig åsikt är att alla nybilstest är dötrista men jag förstår att en del kan tycka det är intressant
/Magnus

Cheva K2500 -91 6,2TD, i luften axellös
Toyota LC RJ70 -87
www.drawings.hagberga.com

Knegolf
Rutinerad

Inlägg av Knegolf » tor okt 29, 2009 19:37

Jag tycker att nybilstesterna ska vara lite tuffare. De ser så mjäkigt ut på bilderna. "Q7an klarade sig bra genom sanden" Jaha? Ge den ett redigt surhål och se hur den klarar sig igenom det. Även om bilen inte är riktad för det så är det intressant att se vad de klarar. Annars tycker jag att tidningen blivit bra mycket intressantare!

turbomannen
Forumräv

Inlägg av turbomannen » tor okt 29, 2009 20:04

hej gunnar och tack för ett bra nytt nummer e sen länge prenumerant på 4weel drive och jag lurar på detta med den tekniska delen om byggen
då som en sammanslagning av 1 bilsportens krav och förslag mot
2 bilprovningens syn och förslag samt då mot 3 vägverkets förslag..

att ni gör en del repotage som gäller div ombyggnader av bilar. direkt mot oss som måste tjata tjata och åter tjata för att få våra byggen igenom
me detta sett kan inte ngn part skylla ifrån sej vid ex vis reg bes el slutbesiktning utan man får klara besked omgående..

hos många tror jag ni ska ha detta uppe för diverse frågor som kommer vid ombyggnad
för vi som bygger lägger ju vår själ i bygget så varför alla problem instanser i mellan tro du ni skulle kunna göra del repotage typ
om motor byte axlar och bromsar mm så man har lite kött direkt utan allt jagande till slut tack för en kanon bra tidning
livet börjar med en cheerokee chief

snart e den 16"hög

Hasse
OffroadGeek

Inlägg av Hasse » fre okt 30, 2009 22:21

Jag köpte 91an istället
Är det då dig vi ska kalla det Gula svinet eftersom din tgb-30 är gul och det gäller väl Tatran med??

Skriv svar