PelleC skrev:Måste säga att när det första "nya" numret kom ut så var jag positivt överraskad. Så när nummer två av den "nya" tidningen kom var jag väldigt nyfiken att se hur det såg ut och vad som kom med i tidningen men jag vart väldigt besviken. Det ser ju ut precis som innan nu gjorde om den!!
Två reportage från Boulder Maskin! Är ni sponsrade eller??
Hur mång pickuper och nya bilar? Och Subarun.. IGEN??
Nä, grymt tråkigt att ni inte höll er till det nya.. Eller snarare att det nya vart två sidor på slutet med den finska tävlingen och vad det nu var mer.. Osså annonserna längst bak. Det är ju allt som hänt! Var det ens tio sidor offroad i tidningen så var det ju bra..
Bort med ALLA nybilsreportage och in med mera offroad! Ge er ut i landet och gör riktiga reportage om svensk offroad! Sluta med alla smygsponsrade eller inköpta reportage.
Mvh
PelleC
Hej Pelle!
Vi räknar kanske på olika sätt, men jag får det till
19 sidor offroad i 4 Wheel Drive nummer 11 (inklusive Camel Trophy), och det är väl inte så dåligt? Den lilla redaktionen, plus frilansare, är ute i landet så mycket det går och gör reportage om offroad. Det tror jag många som läser 4 Wheel Drive kan intyga.
Anklagelserna om sponsring tar jag lätt på. Inget företag kan nämligen köpa plats på redaktionella sidor. Artikeln om Smarty Box skrev vi för att vi bedömde det som intressant för läsarna, inget annat. Att sedan David Öberg har en box i sin ombyggda Dodge är en ren slump. För övrigt bara en detalj i reportaget.
"Subarun ...IGEN!" skriver du. En kommentar som jag inte begriper. Det handlar ju om en helt ny bil. Med ditt resonemang skulle vi slutat att skriva om Outback efter första provkörningen 1997. Det var då modellen lanserades första gången.
Du Pelle ser ingen skillnad på "nya" och "gamla" 4 Wheel Drive. Det är tråkigt, jag tycker skillnaden är märkbar. Vad vi bland annat gjort är att vi helt slutat skriva om skåpbilar och ATV. I stället skriver vi mer om pickuper och intressanta terrängbyggen. Det är för övrigt resultatet av en stor läsarundersökning som vi gjorde i våras.
Som jag sagt tidigare på detta forum tar vi väldigt gärna emot tips på bilar som kan vara intressanta att visa upp för läsekretsen.
Jag kan avslöja att i pipeline finns bland annat ombyggda Hummer H2, ett par riktigt spännande Jeepar, en Valp, ett par Hilux och en Land Rover.
Vänliga hälsningar
Gunnar Svensson
Chefredaktör
4 Wheel Drive