Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
4x4power
- Guru
- Inlägg: 3059
- Blev medlem: sön jan 27, 2008 12:53
- Ort: Sandhill, Jönköping
Inlägg
av 4x4power » sön nov 15, 2009 20:38
4x4 Engineering Sandhill
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
-
macke
- OffroadGeek
- Inlägg: 4889
- Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
- Ort: Segeltorp, Stockholm
Inlägg
av macke » sön nov 15, 2009 22:05
fan vad fräääscht det blev undertill

TGB 13
-
T5_
- Användare
- Inlägg: 73
- Blev medlem: sön maj 10, 2009 23:55
- Ort: Fröseke
-
Kontakt:
Inlägg
av T5_ » sön nov 15, 2009 22:10
nice som fan..
var har du hittat winchen o hur stark är den..

Allt går bara man vill..
-
Nivanörden
- Forumräv
- Inlägg: 655
- Blev medlem: tis mar 21, 2006 10:40
- Ort: Göteborg / Ydreskogarna
-
Kontakt:
Inlägg
av Nivanörden » sön nov 15, 2009 22:15

Ser ut som ett kul bygge!
Fortfarande dock, kommer du hänga upp karossen "originalstyle"?
Gillar bygget mkt, annars! Kör på!
MVH/
Håkan
//Håkan, Malcom Young i Zebra Bug
Team QUAGMUDDERS
http://www.lada-niva.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
4x4power
- Guru
- Inlägg: 3059
- Blev medlem: sön jan 27, 2008 12:53
- Ort: Sandhill, Jönköping
Inlägg
av 4x4power » sön nov 15, 2009 22:24
macke skrev:fan vad fräääscht det blev undertill

Jaa visst blev de
T5_ skrev:nice som fan..
var har du hittat winchen o hur stark är den..

Tack!!

Den är köpt på batterilagret och ska klara 3600 eller 4600kg kommer inte ihåg riktigt
Nivanörden skrev:
Ser ut som ett kul bygge!
Fortfarande dock, kommer du hänga upp karossen "originalstyle"?
Gillar bygget mkt, annars! Kör på!
MVH/
Håkan

nej kommer ha bakdeneln stumt monterad

4x4 Engineering Sandhill
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
-
macke
- OffroadGeek
- Inlägg: 4889
- Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
- Ort: Segeltorp, Stockholm
Inlägg
av macke » sön nov 15, 2009 22:52
När räknar du med att den ska vara körbar?

TGB 13
-
4x4power
- Guru
- Inlägg: 3059
- Blev medlem: sön jan 27, 2008 12:53
- Ort: Sandhill, Jönköping
Inlägg
av 4x4power » sön nov 15, 2009 23:20
macke skrev:När räknar du med att den ska vara körbar?

Start och körbar om ca en månad och redo för träff i mars

4x4 Engineering Sandhill
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
-
henke_99
- 4x4xnerd
- Inlägg: 8407
- Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
- Ort: Ulricehamn
Inlägg
av henke_99 » fre nov 20, 2009 19:03
4x4power skrev:
Nivanörden skrev:
Ser ut som ett kul bygge!
Fortfarande dock, kommer du hänga upp karossen "originalstyle"?
Gillar bygget mkt, annars! Kör på!
MVH/
Håkan

nej kommer ha bakdeneln stumt monterad

Då kommar du alltså bygga så bra att du inte behöver använda spackel alls...
-
4x4power
- Guru
- Inlägg: 3059
- Blev medlem: sön jan 27, 2008 12:53
- Ort: Sandhill, Jönköping
Inlägg
av 4x4power » fre nov 20, 2009 19:45
henke_99 skrev:4x4power skrev:
Nivanörden skrev:
Ser ut som ett kul bygge!
Fortfarande dock, kommer du hänga upp karossen "originalstyle"?
Gillar bygget mkt, annars! Kör på!
MVH/
Håkan

nej kommer ha bakdeneln stumt monterad

Då kommar du alltså bygga så bra att du inte behöver använda spackel alls...
Jaa den behöver inget spackel

det som ska spacklas ska tennas istället

men det är inte mycket

4x4 Engineering Sandhill
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
-
Nivanörden
- Forumräv
- Inlägg: 655
- Blev medlem: tis mar 21, 2006 10:40
- Ort: Göteborg / Ydreskogarna
-
Kontakt:
Inlägg
av Nivanörden » fre nov 20, 2009 20:11
4x4power skrev:
Jaa den behöver inget spackel

det som ska spacklas ska tennas istället

men det är inte mycket

Jag tror fortfarande att du kommer ångra dig när du inser vilka krafter och vibrationer som uppstår. Det finns anledningar till varför karosser osv är upphängda som de är. Ramen rör sig bra mycket mer än man kan tro.. Kollat med SFRO vad de säger?
Säger det jag alltid tjatar om: Ta åt dig lösningar som finns och använd dem! Det är bara onödigt o uppfinna hjulet flera gånger om.
Detta är inte för o klanka ner på ditt bygge, utan för att det ska bli så bra som möjligt! För tycker du e grymt ambitiös!
MVH/
Håkan
//Håkan, Malcom Young i Zebra Bug
Team QUAGMUDDERS
http://www.lada-niva.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
4x4power
- Guru
- Inlägg: 3059
- Blev medlem: sön jan 27, 2008 12:53
- Ort: Sandhill, Jönköping
Inlägg
av 4x4power » fre nov 20, 2009 20:20
Nivanörden skrev:4x4power skrev:
Jaa den behöver inget spackel

det som ska spacklas ska tennas istället

men det är inte mycket

Jag tror fortfarande att du kommer ångra dig när du inser vilka krafter och vibrationer som uppstår. Det finns anledningar till varför karosser osv är upphängda som de är. Ramen rör sig bra mycket mer än man kan tro.. Kollat med SFRO vad de säger?
Säger det jag alltid tjatar om: Ta åt dig lösningar som finns och använd dem! Det är bara onödigt o uppfinna hjulet flera gånger om.
Detta är inte för o klanka ner på ditt bygge, utan för att det ska bli så bra som möjligt! För tycker du e grymt ambitiös!
MVH/
Håkan
ska kolla om jag ska bygga om men ska se hur den uppför sej först
Har inte pratat med SFRO än.
Förstår det och jag tar åt mej av era tankar,

4x4 Engineering Sandhill
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
-
henke_99
- 4x4xnerd
- Inlägg: 8407
- Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
- Ort: Ulricehamn
Inlägg
av henke_99 » fre nov 20, 2009 20:44
Tycker du ska ta kontakt med dom direkt då, det kostar ju inget förrän det är dags för besiktning o dom kan med hjälp av bilder du mailar till dom avgöra ganska bra vad som är godkänt o inte. Trist att lägga massor med arbete om du sen måste bygga om allt igen. Bättre att ha allt på det klara från början.
(lite ot, det är inte för inte som det går att kröka en rejäl ubalk med 3mm gods sittandes i bakersta karossfästet innanför bakluckan på en blazer bara genom att flexa lite...)
-
4x4power
- Guru
- Inlägg: 3059
- Blev medlem: sön jan 27, 2008 12:53
- Ort: Sandhill, Jönköping
Inlägg
av 4x4power » sön nov 22, 2009 19:32
Ska maila till dem imorgon
Har varit lite dåligt med uppdateringar och arbete med för den delen.
Men har monterat styrdämparen Och gjort om grillen och byggt så lamporna monteras innanför istället för som cj2 har med utanpå liggande med ring runt.
Och gjort klart fästen och så på framskärmarna och grillen.
Har även monterat lite nya lampor i garaget som lyser upp tillvaron lite

4x4 Engineering Sandhill
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
-
skogsvild
- Veteran
- Inlägg: 1843
- Blev medlem: sön feb 12, 2006 19:22
- Ort: Söderköping
Inlägg
av skogsvild » sön nov 22, 2009 20:04
RING, mail kan du få vänta i evigheter på. Jag fick vänta 1,5mån innan jag fick svar på mailen.
Men jag var tvungen att andvända mig av mailen då jag skickade med lite foton osv osv.
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck

*SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
