vibrationer vid gaspådrag?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
vibrationer vid gaspådrag?
har höjt bilen bak 2 tum o allt har gått bra i över en vecka.
tills igår när jag körde i skogen kraftigt men utan att köra på nått
fick senare kraftiga vibrationer vid gaspådrag men slutar när jag släpper gasen?
någon som har en ide?
tills igår när jag körde i skogen kraftigt men utan att köra på nått
fick senare kraftiga vibrationer vid gaspådrag men slutar när jag släpper gasen?
någon som har en ide?
-
- Forumräv
- Inlägg: 655
- Blev medlem: tis mar 21, 2006 10:40
- Ort: Göteborg / Ydreskogarna
- Kontakt:
Knutkors?
//Håkan, Malcom Young i Zebra Bug
Team QUAGMUDDERS
http://www.lada-niva.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Team QUAGMUDDERS
http://www.lada-niva.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Vet inte vad du har för bil (kanske bmw) Men kolla om bakaxeln ändrat vinkel av någon anledning. Får du olika vinkel på knutkorsen kan detta inträffa.
http://www.radaplat.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolla även transmissionsfästet (motorfästet över fördelningslådan) Detta kan brista när man svänger skarpt och har 4wd i med för bra färste. Det är därför man inte får vända runt bilen på asfalt i Part Time läget. Är det fästet trasigt så få du just vibrationer vid gaspådrag i hela drivlinan.
Detta bör man ju oxå tänka på om man kör offroad och behöver vändra runt eller svänga skarpt tex på en berghäll.
Detta bör man ju oxå tänka på om man kör offroad och behöver vändra runt eller svänga skarpt tex på en berghäll.
Jag misstänkte att det var som du beskrev. Kolla på länken nedan:
http://www.pixbox.se/pic_show_id29827768.html
Det här är mitt tips om du har kunskaper i svetsning.
Skissen föreställer min höjningssats till Cherokee, och du ser U-bulten på bilden- den är orange. Dom gråa bultarna är original U-bultar som kapats av så det bara är vanliga bultar kvar av dom. Det som är lila på skissen är svetsfogen. Själva U-bulten är ett plattjärn i dimensionen 20X8 mm som jag smitt runt en massiv axel (60mm) till rätt dimension och sedan svetsat fast bultarna på i rätt höjd för att kunna dra fast dom ordentligt i fjäderpaketet. U-bultarna har en sträckningsgräns på ca 5.5 ton/styck, så det håller utan problem.
MEN OBS!!! Känner du dej osäker på svetsningen- låt nån göra det åt dej. så det bli rengjort på rätt sätt, och fått svalna under kontrollerade former.
Annars köper du förlängda färdiga U-bultar, på dom firmor som andra forumvänner här tipsar om.
Lycka till!
SKREV OBELIX
http://www.pixbox.se/pic_show_id29827768.html
Det här är mitt tips om du har kunskaper i svetsning.
Skissen föreställer min höjningssats till Cherokee, och du ser U-bulten på bilden- den är orange. Dom gråa bultarna är original U-bultar som kapats av så det bara är vanliga bultar kvar av dom. Det som är lila på skissen är svetsfogen. Själva U-bulten är ett plattjärn i dimensionen 20X8 mm som jag smitt runt en massiv axel (60mm) till rätt dimension och sedan svetsat fast bultarna på i rätt höjd för att kunna dra fast dom ordentligt i fjäderpaketet. U-bultarna har en sträckningsgräns på ca 5.5 ton/styck, så det håller utan problem.
MEN OBS!!! Känner du dej osäker på svetsningen- låt nån göra det åt dej. så det bli rengjort på rätt sätt, och fått svalna under kontrollerade former.
Annars köper du förlängda färdiga U-bultar, på dom firmor som andra forumvänner här tipsar om.
Lycka till!
SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a