orbitrol
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
orbitrol
nu har jag blivit sugen på orbitrol styrning. men vad ska jag ha för storlek på grejerna och vart får jag tag på dom? en lj70 med tgb axlar
076-2413629
bygger toyota lj70 me tgb11 portaler - "Portal cruiser"
15-39,5-15 TSL på 11" breda bead-lock fälgar
bygger toyota lj70 me tgb11 portaler - "Portal cruiser"
15-39,5-15 TSL på 11" breda bead-lock fälgar
Orbitrolen skall om du vill ha vägkänsla vara en OSPC 160 OR eller om du inte vill ha vägkänsla OSPC 160 ON. Styrkolven kan vara en 60mm cylinder med 30 mm kolvstång och 160 mm i slag. Pumpen kan vara en jänke servopump men det är att föredra en hydraulpump från bandvagn 202.
Jag har endel saker liggandes och endel saker på väg fram.
Jag har endel saker liggandes och endel saker på väg fram.
//Fredrik Mahlin
Mahlin Advanced Mechanics AB
http://www.advancedmechanics.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://formulaoffroad.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.smkuppsala.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Mahlin Advanced Mechanics AB
http://www.advancedmechanics.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://formulaoffroad.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.smkuppsala.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Mats här på forumet har nog kolvar liggande som dom använder på spider bilarna och där fungerar ju dom har 50mm diameter 160mm slag och 30mm kolv .Dom använder 120cc orbitrol och volvo 740 servopump .Pumpen räcker även till ifall du vill bygga på chevas hydroboster på huvud bromscylindern då få du kanon bromsar.Det hadde jag på min PRO spider.Så nu är det flera tävlings bilar som har satt på det.
Pumpen räcker även till ifall du vill bygga på chevas hydroboster på huvud bromscylindern då få du kanon bromsar.Det hadde jag på min PRO spider.Så nu är det flera tävlings bilar som har satt på det.[/quote]
En så hade jag på min range rover och det funka ganska bra på den med!!!
En så hade jag på min range rover och det funka ganska bra på den med!!!
Merca Geländewagen 300TD
Man ska inte ha 160mm slag i styrkolven för då får man brytningar när man styr max. Låt Freddan tillverka en kolv 140mm slaglängd, då blir det bottnar kolven precis innan fästena för syrstopparna slår i portalhusen, dvs rätt längd. Vi har 60/30 kolv med 125cc orbitrol och då har man 3 varv stopp till stopp. Jag tror att det är 3 varv orginal på landcruisern.
Jacob
G & J Off-Road
Återförsäljare av Sway-A-Way Racerunner Air Shocks och Coilovers i Sverige
Summit Machine bussningar och Flex Joints
Ryckstroppar
Jacob@gjoffroad.se
Mobil: 070 7570737
G & J Off-Road
Återförsäljare av Sway-A-Way Racerunner Air Shocks och Coilovers i Sverige
Summit Machine bussningar och Flex Joints
Ryckstroppar
Jacob@gjoffroad.se
Mobil: 070 7570737
Okay jag minndes lite fel 140 mm slag skall det vara.
//Fredrik Mahlin
Mahlin Advanced Mechanics AB
http://www.advancedmechanics.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://formulaoffroad.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.smkuppsala.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Mahlin Advanced Mechanics AB
http://www.advancedmechanics.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://formulaoffroad.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.smkuppsala.se" onclick="window.open(this.href);return false;