Luftfilter Chevrolet S10
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Luftfilter Chevrolet S10
Hej,
Vart köper jag lämpligen ett koniskt luftfilter till min S10:a? Prisintervall 100-300 Kr är intressant.
Tack på förhand
Eders Räv
Vart köper jag lämpligen ett koniskt luftfilter till min S10:a? Prisintervall 100-300 Kr är intressant.
Tack på förhand
Eders Räv
-
- Forumräv
Tack för svaret. Jag var till Biltema tidigare idag, men diametern på ingångshålet på de sportluftfilter som fanns att tillgå hade för snål diameter (76mm), medan det befintliga har 85 mmhenke_99 skrev:Ett så kallat sportluftfilter? Finns på biltema, men du kan nog lika gärna använda närmaste udda socka...

Creatix har nåt, är nån kampanj så det kostar 200 kr. Medföljer adapterringar för diverse storlekar.Räven skrev:Tack för svaret. Jag var till Biltema tidigare idag, men diametern på ingångshålet på de sportluftfilter som fanns att tillgå hade för snål diameter (76mm), medan det befintliga har 85 mmhenke_99 skrev:Ett så kallat sportluftfilter? Finns på biltema, men du kan nog lika gärna använda närmaste udda socka...
Men jag rekommenderar att införskaffa nåt med kvalité, som renar luften ordentligt o inte bara tar bort det grövsta skräpet. (eller behålla original)
Just nu sitter det ett sportluftlifter av märket "Green" monterat, det kanske bara är att tvätta skiten lite?henke_99 skrev:Creatix har nåt, är nån kampanj så det kostar 200 kr. Medföljer adapterringar för diverse storlekar.Räven skrev:Tack för svaret. Jag var till Biltema tidigare idag, men diametern på ingångshålet på de sportluftfilter som fanns att tillgå hade för snål diameter (76mm), medan det befintliga har 85 mmhenke_99 skrev:Ett så kallat sportluftfilter? Finns på biltema, men du kan nog lika gärna använda närmaste udda socka...
Men jag rekommenderar att införskaffa nåt med kvalité, som renar luften ordentligt o inte bara tar bort det grövsta skräpet. (eller behålla original)
-
- Forumräv
Det finns rengöringsmedel och luftfilterolja att köpa speciellt för detta. (kn har en sats som jag köpte hos ad-center här i stan)Räven skrev:Just nu sitter det ett sportluftlifter av märket "Green" monterat, det kanske bara är att tvätta skiten lite?henke_99 skrev:Creatix har nåt, är nån kampanj så det kostar 200 kr. Medföljer adapterringar för diverse storlekar.Räven skrev: Tack för svaret. Jag var till Biltema tidigare idag, men diametern på ingångshålet på de sportluftfilter som fanns att tillgå hade för snål diameter (76mm), medan det befintliga har 85 mm
Om det är ett sånt "green" som jag tror så är det ett bra filter och värt att rengöra.
Senast redigerad av henke_99 den tor dec 10, 2009 21:48, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Forumräv