Beadlock
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Så läckra fälgar! Men kan ni förklara för en som inte fattar nånting av hur det är tänkt att fungera? Jag ser ju fälgen med den TIG-MIG-MAG svetsade ringen med den läckra JEEP-loggan. Ska den fungera som den inre ringen av beadlocksringarna eller? För måste inte båda ringarna vara helt runda för att dom ska hålla luften på insidan av däcket? Eller har jag missat något viktigt?
UNDRADE OBELIX
UNDRADE OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a
Joo du har rätt men han ska inte göra "Riktiga" bedlocks utan bara så de ser ut somOBELIX skrev:Så läckra fälgar! Men kan ni förklara för en som inte fattar nånting av hur det är tänkt att fungera? Jag ser ju fälgen med den TIG-MIG-MAG svetsade ringen med den läckra JEEP-loggan. Ska den fungera som den inre ringen av beadlocksringarna eller? För måste inte båda ringarna vara helt runda för att dom ska hålla luften på insidan av däcket? Eller har jag missat något viktigt?
UNDRADE OBELIX
4x4 Engineering Sandhill
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
Okej, jag har läst hela tråden, men missat just den raden! Det är lätt hänt när den är så många citat efter varandra!
Ja, dom blir ju klart snygga. Ska börja skära med plasma snart på jobbet- och det kommer bli ett stort lyft då vi bara skurit med gas förut! Dom kommer även bli starkare också, måste ju hålla mycket bättre än originalet bland stockar och sten!
SKREV OBELIX
Ja, dom blir ju klart snygga. Ska börja skära med plasma snart på jobbet- och det kommer bli ett stort lyft då vi bara skurit med gas förut! Dom kommer även bli starkare också, måste ju hålla mycket bättre än originalet bland stockar och sten!
SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a
Vill tacka alla för era åsikter och uppmuntran.
Tråden lider mot sitt slut nu och jag väntar med spänning att dom ska ringa från lackfirman och säga att allt är klart,,,,,
Givet ska jag lägga ut bilder på det färdiga resultatet.
Det här med garagetråd är jävligt kul och en bra anledning att skynda på när man startat ett projekt.
Tråden lider mot sitt slut nu och jag väntar med spänning att dom ska ringa från lackfirman och säga att allt är klart,,,,,

Givet ska jag lägga ut bilder på det färdiga resultatet.
Det här med garagetråd är jävligt kul och en bra anledning att skynda på när man startat ett projekt.
Optimisten: -Nu kan det fan inte bli sämre!
Pessimisten: -Jojomen!
Efter vinterkräksjuka o konstruktionsmissar så har jag nu äntligen fått på mina fälgar på Jeep:n, blev riktigt bra, det jag inte tänkt på var att det sticker ut en drivaxel ca10mm både fram o bak så mina centrumkåpor kommer inte att funka på en Wrangler,, håller på att rita nya som kommer passa rangler lite bättre, fattar inte hur jag kunde göra en sådan miss,
hur som,, här kommer lite bilder på det färdiga resultatet.
ang balanseringen av hjulen så var 3 kanon och 1 mindre bra.

Bilens gång blev betydligt trevligare när den blev lite bredare

hur som,, här kommer lite bilder på det färdiga resultatet.
ang balanseringen av hjulen så var 3 kanon och 1 mindre bra.

Bilens gång blev betydligt trevligare när den blev lite bredare

Optimisten: -Nu kan det fan inte bli sämre!
-
- Veteran
- Kontakt:
-
- Användare
- Kontakt: