ABS 740....
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Nalle, problemet är bara att varningslampan SKA lysa när tändningen är påslagen. Och sen slockna när man har startat. Jag har en kompis som byglade lampan till oljetrycket och löste det på så sätt. Men nu är det faktiskt så att jag har åsikten att ABS är den näst bästa enskilda detaljen för att höja trafiksäkerheten, så jag VILL att den ska fungera. Den bästa trafiksäkerhetshöjande detaljen är säkerhetsbältet.
SKREV OBELIX
SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a
Nu har jag hämtat min HAYNES Gör-det-själv handbok om just 740
Och blev jag klokare av det då? NAE! För just i den boken så står det att just 740 med stel bakaxel har givare vid båda bakhjulen till ABS:en. Inte en rad om hur man ska mäta och kolla systemet heller!
Så jag får än en gång tacka er alla för att ni har gett mej tips och råd angående mitt problem. Lite tråkigt att handboken var så knapphändig med sin information- som dessutom var helt felaktig!!!!
Ha det bäst folks....
SKREV OBELIX
Och blev jag klokare av det då? NAE! För just i den boken så står det att just 740 med stel bakaxel har givare vid båda bakhjulen till ABS:en. Inte en rad om hur man ska mäta och kolla systemet heller!
Så jag får än en gång tacka er alla för att ni har gett mej tips och råd angående mitt problem. Lite tråkigt att handboken var så knapphändig med sin information- som dessutom var helt felaktig!!!!
Ha det bäst folks....
SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a
Haynes joke book about faulty instruktions...
Fick med en sådan när jag köpte subaron..
Rådfrågade angående drivaxelbyte fram.
Där stod att man skulle uppsöka verkstad för att åtgärda det problemet... trams.
Fick med en sådan när jag köpte subaron..
Rådfrågade angående drivaxelbyte fram.
Där stod att man skulle uppsöka verkstad för att åtgärda det problemet... trams.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499