Allt som handlar om JEEP här
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
målarn
- Guru
- Inlägg: 2532
- Blev medlem: tis nov 28, 2006 19:12
- Ort: Fristad (Borås)
Inlägg
av målarn » tor dec 03, 2009 19:30
Merca Geländewagen 300TD
-
henke_99
- 4x4xnerd
- Inlägg: 8407
- Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
- Ort: Ulricehamn
Inlägg
av henke_99 » tor dec 03, 2009 19:50
samma feltolkning hos mig...
-
turbomannen
- Forumräv
- Inlägg: 675
- Blev medlem: mån jul 21, 2008 18:41
- Ort: Örby mark
Inlägg
av turbomannen » mån dec 07, 2009 9:15
men 35or ska du väl ha?? ell37or så det blir liiite manligt hehehe

livet börjar med en cheerokee chief
snart e den 16"hög
-
målarn
- Guru
- Inlägg: 2532
- Blev medlem: tis nov 28, 2006 19:12
- Ort: Fristad (Borås)
Inlägg
av målarn » tor dec 10, 2009 18:09
Så här blev det med styrningen!

Merca Geländewagen 300TD
-
målarn
- Guru
- Inlägg: 2532
- Blev medlem: tis nov 28, 2006 19:12
- Ort: Fristad (Borås)
Inlägg
av målarn » fre dec 11, 2009 14:47
Stenström skrev:Det tar sig.

sa mordbrännarn
Jo det är nog provkörning till helgen, om jag hinner få ihop bromsarna bak, dom va inte roliga alls helt ihoprostat
Jag är ju lite nyfiken nu hur den ser ut med alla 4 däck, den kanske slipper se ut som en svajjig giraff

Merca Geländewagen 300TD
-
henke_99
- 4x4xnerd
- Inlägg: 8407
- Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
- Ort: Ulricehamn
Inlägg
av henke_99 » fre dec 11, 2009 17:58
Har du några fler bilder på hur du har svetsat om styrningen? Lurar på att göra samma sak på blazern, men det jag funderar främst över är hur hållfastheten blir när man svetsar fast nåt i knuckeln. Den är väl gjuten? Jag vill inte gärna att skiten lossnar i 100 km/h... Fast det kanske inte blir så farligt med brytningar för mig då jag ska ha hydroassist oxå.
-
målarn
- Guru
- Inlägg: 2532
- Blev medlem: tis nov 28, 2006 19:12
- Ort: Fristad (Borås)
Inlägg
av målarn » sön jan 03, 2010 18:36
Jag har väll funderat lite på det åxå, men jag tog efter en som har likadant och för han har det hållt.
Men vad är det för material egentligen, det betedde sig inte konstigt när jag svettsade i det!
Merca Geländewagen 300TD
-
svahnström
- Forumräv
- Inlägg: 757
- Blev medlem: tis aug 26, 2008 17:51
- Ort: Vetlanda
Inlägg
av svahnström » sön jan 03, 2010 20:31
Jäklar vilken schysst kärra de blir! Riktigt avis faktiskt

Borde hålla för mer än 35or.
Willys cj2a
Volvo L2304
kingquad 750LE
-
Sdkfz251
- Guru
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: fre jun 08, 2007 0:47
- Ort: Båstad
Inlägg
av Sdkfz251 » tis jan 05, 2010 11:58
Bara en liten idiotisk fråga... Varför bredda fjäderinfästningarna när det finns ramar som är sådana från början? Sena FC-150 har precis den modifiering du gjort på din CJ.
Hade förvisso krävt ett bilköp... men mindre jobb.

Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
-
skogsvild
- Veteran
- Inlägg: 1843
- Blev medlem: sön feb 12, 2006 19:22
- Ort: Söderköping
Inlägg
av skogsvild » tis jan 05, 2010 12:01
Sdkfz251 skrev:Bara en liten idiotisk fråga... Varför bredda fjäderinfästningarna när det finns ramar som är sådana från början? Sena FC-150 har precis den modifiering du gjort på din CJ.
Hade förvisso krävt ett bilköp... men mindre jobb.

hur får du det till mindre jobb att byta ram
måste flytta over kaross, motor och lådor osv osv
Du kanske var ironisk och jag inte förstog det

*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck

*SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden

-
Sdkfz251
- Guru
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: fre jun 08, 2007 0:47
- Ort: Båstad
Inlägg
av Sdkfz251 » tis jan 05, 2010 12:02
Jag trodde han helrenoverat bilen och haft den nere i microdelar... Sorry för att jag massuppfittade tråden.

Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.