Tidernas sämsta bilar

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Knegolf
Rutinerad

Inlägg av Knegolf » sön dec 27, 2009 22:44

RangeMog skrev:spelar fan ingen roll var man röker på .. det e fan OCOOLT
Folk får göra vad de vill, men att kavla ut det som om det vore special och coolt, DET är ocoolt.

Malle
Veteran

Inlägg av Malle » mån dec 28, 2009 16:24

Bil 39
Delorean DMC-12:
" DMC-12 var John Z DeLoreans baby. Han var en siverhårig cowboyfigur som tillbringade sextiotalet med att konstruera läckra bilar åt Generals Motors i Detroit. Det är sådana coola uppdrag man får när man har ett mellannamn som börjar på Z. Problemen startade när John Z tröttnade på att vara löneslav och bestämde sig för att skapa sin egen ´etiska´ sportbil. Ursprungligen rörde sig denna ´etik´ om miljömedvetenhet, även om hela projektet strax svärtades ner av den något mindre goda ´etiken´ i att klämma den brittiska regeringen på säckar med pengar. En del av kosingen användes till att starta en helt ny fabrik i Belfast; Lotus tog resten av stålarna som betalning för att ha utvecklat själva bilen. Resultatet blev hyfsat sjyst, åtminstone tills den rostfria karossen blev täckt av fingeravtryck och fågelskit. Visst lät den ganska maxad med sin 2,8 liters V6:a placerad där bak. Tyvärr var dess prestanda vekare än ett rådjurskids. Försäljningen gick först trögt för att därefter helt avstanna när John Z blev ingragen i en öderstiger kokainhärva och tvingades stänga sin bilfabrik för gott. Bilen uppstod igen som stjärna i filmen ´Tillbaka till framtiden´, även om man till och med år 1995 förmodligen insåg att bilen var bedrövlig."
Bild
Bild
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

Malle
Veteran

Inlägg av Malle » mån dec 28, 2009 16:30

RangeMog skrev:spelar fan ingen roll var man röker på .. det e fan OCOOLT
jag röker ´Tidemans Menthol´ i pipa...tror faktiskt inte ens det är "coolt"... :roll: Ungarna tycker bara att jag luktar illa...
Mvh Malle

Hasse
OffroadGeek

Inlägg av Hasse » mån dec 28, 2009 20:07

Malle skrev: jag röker ´Tidemans Menthol´ i pipa...tror faktiskt inte ens det är "coolt"... :roll: Ungarna tycker bara att jag luktar illa...

Nädå!! dom har näsan för nära munnen :D

Malle
Veteran

Inlägg av Malle » ons dec 30, 2009 13:27

Bil 38
Vauxhall Belmont:
"Aghh, just den kvävande känslan av att vara inlåst i en sjukhusväntsal...i formen av en bil. Föregångaren som i Sverige såldes under namnet Opel Kadett - var en ganska radikal bil efter dåtidens mått med sin mjuka droppform och digitala hastighetsmätare som tillval. Alldeles för radikalför den sortens senila, trångsynta kälkmedborgare som skulle använda den till att puttra till posten i exakt 37 kilometer i timmen. Turligt nog hade Vauxhall en lösning på det problemet: Belmont. Den söta trubbnosen från föregående modell fick vara kvar men den kom helt i skymundanav det mer än måttligt dominerande bakpartiet som helt utan finess svetsats på. Det var som att i en kommande film tvinga Cameron Diaz att i varje scen ha på sig en gigantisk australisk ryggsäck. Så där försvann looken och, för att riktigt matcha, hade köregenskaperna något av en fotgängare över sig. Men det riktigt skojiga var den miserabelt själlösa interiören, speciellt i den dyraste modellen CD, där en kletig velourklädsel bredde ut sig över i princip allting inklusive hatthyllan. Det enda som saknades var en käpphållare."
Bild
Bild
Mvh Malle

Wältmeister
4x4xnerd

Inlägg av Wältmeister » ons dec 30, 2009 21:59

Jordkällarna Defekter & Diskhingovery med markfrigång och frigångsvinklar som en sänkt 245:a.
Stabila som korthus - pålitliga som vallöften.
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

niva_mats
4x4xnerd

Inlägg av niva_mats » ons dec 30, 2009 22:31

Vouhal/opel dessa ägare... dom blev av med sina pengar när dom köpte bilen och sen kom biltjyven och knyckte bilen...
15-20 sekunder behöver en kass bilknyckare på sig för att få igång en dylik..
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

Malle
Veteran

Inlägg av Malle » sön jan 03, 2010 20:34

Bil 37
Triumph TR7:
"Det finns en myt om när det italienska bildesigngeniet Giorgetto Giugiaro först såg TR7:an på en bilmässa. Han stod en stund och betraktade det bakre, sinnessjukt veckade partiet varefter han gick ett halvt varv runt bilen för att utbrista:´Herrregud, de har gjort det på den här sidan också!" Ingen vet om historien är sann. Den verkar dock osannolik. Först för att det mer troliga utropet borde ha varit:"Va fan culo, vilken skit!" TR7:ans anskrämliga plåttak hade kommit till av rädsla för jänkarnas planer på att införa hårda säkerhetsregler om skydd för passagerarna av i händelse av att bilen skulle volta. Detta skulle innebära slutet för den traditionella brittiska roadstern. Helt okej, men vad gjorde man på Triumph? Missförstod man reglerna till den grad att man trodde att det krävdes ett så fult att marken skulle stöta det ifrån sig vid en eventuell roll? Hursomhelst, den hade tak och såg förfärlig ut, men TR7:an höll ändå fast vid några av de "traditionella" särdragen hos en brittisk roadster: den var slö, den tjöt och den kändes lika gedigen ut som plastprylen i ett Kinderegg."
Bild
Mvh Malle

MrHawk
Moderator
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » mån jan 04, 2010 7:37

trooper skrev:
Tur att de inte hade börjat med "älgtestet"
Den testades i tv av trafikmagasinet på 80 talet på slalombana.
Stödhjul hade monterats på Suzukin ,det behövdes :lol: .
Finns säkert nån filmsnutt på You Tube.
I det amerikanska testet som började hela den cirkusen med att suzukin skulel vara vältbenägen, så var den stabilare än bland annat Jeep YJ och Bronco 2 :shock:
I aim to misbehave

Malle
Veteran

Inlägg av Malle » mån jan 04, 2010 18:56

Bil 36 fast om denna var texten kort
Rolls-Royce Carmargue:
"Förhoppningsvis kan även snuskigt rika personer uppskatta ett litet skämt. (Ett tillagt "r" gör att modellnamnet låter som "bilbårhus" på engelska. Ö.a.)"
Bild
Bilen i boken har fyrkantiga lampor, annars ganska så likt vad jag kan se. Hittade iaf ingen bättre...
Mvh Malle

Malle
Veteran

Inlägg av Malle » tis jan 05, 2010 18:18

Bil 35
Talbot Tagora:
" På något vis ger namnet sken av att tillhöra en programledare för ett amerikanskt aktualitetsmagasin med sen sändningstid. Därför är det lite av en besvikelse att upptäcka att istället för ett välpolerat nyhetsankare med imponerande kalufs och tangorabatt är Tagoran en helt och hållet sorgesam lyxbil med såna ovanliga fyrkantiga former att den helt och hållet verkar ha ritats med vinkelhake på ett rutblock. Det största problemet med bilen var att stora delar av den var designad i Frankrike, vilket när det gäller större bilar är det närmaste en dödskyss man kan komma. Men även i jämförelse med den klassiskt låga standarden hos andra stora franska bilar var Tagoran ett monumentalt misslyckande. Det tog dock inte mer än tre år förrän Talbots nya ägare Peugeot la ner produktionen. Därefter avvecklade de hela företaget bara för att vara på säkra sidan."
Bild
Mvh Malle

niva_mats
4x4xnerd

Inlägg av niva_mats » tis jan 05, 2010 18:53

:urk: :weird: :puke: :shoot:

nerläggning :tumbup:
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

Lasse Suzican
4x4xnerd
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » tis jan 05, 2010 19:23

Malle skrev:Bil 35
Talbot Tagora:
Bild
Är det bara jag som känner igen Volvo 780 i den.....
Bild
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Timmy
Användare

Inlägg av Timmy » tis jan 05, 2010 19:24

Jag tycker det är roligt att det är någon som gör något annorlunda som du gjort bra jobbat

Malle
Veteran

Inlägg av Malle » tis jan 05, 2010 20:07

Jag tyckte bara att boken var en underhållande läsning, utan massa tekniska detaljer och helt färgad av författarens egna åsikter...se det för vad det är: ren underhållning! :D

Nåja, allt i den kanske inte är så roligt att man ens drar på smilbanden det minsta...men ibland har han fått till det...

Det svåra ibland är att hitta bilder på nätet, därför händer det att jag väljer "close enough" :wink:
Mvh Malle

Skriv svar