Öltips, fyll på!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Forumräv
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Bishops finger, hobgoblin, guiness, Boddington, chimay, killkenny, Newcastle Brown Ale, Old Speckled Hen, samuel adams, osv osv, all stout och ale ni kan få tag i.
Men drick den inte iskall, det är bara okunnigt folk(Typ Amerikaner, Trailertrash) som dricker öl iskall, den ska va ganska sval, men inte kall, då känner man alla smakerna.
Det finns inget öl som ska drickas "kallt". Jag har ALDRIG öl i kylen tex, det har bara barbarer, jon, frisörer och annat löst folk, jag har ölen i Hydroforrummet, där är det runt +15 året runt, det är lagom varmt för öl..
Men drick den inte iskall, det är bara okunnigt folk(Typ Amerikaner, Trailertrash) som dricker öl iskall, den ska va ganska sval, men inte kall, då känner man alla smakerna.
Det finns inget öl som ska drickas "kallt". Jag har ALDRIG öl i kylen tex, det har bara barbarer, jon, frisörer och annat löst folk, jag har ölen i Hydroforrummet, där är det runt +15 året runt, det är lagom varmt för öl..
Senast redigerad av mattebigge den mån jan 04, 2010 23:17, redigerad totalt 1 gånger.
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
Nej,öl ska vara iskall. Helst ligga i frysen en stund innan man tar denmattebigge skrev:Bishops finger, hobgoblin, guiness, Boddington, chimay, killkenny, Newcastle Brown Ale, Old Speckled Hen, samuel adams, osv osv, all stout och ale ni kan få tag i.
men drick den inte iskall, det är bara okunnigt folk som dricker öl iskall, den ska va sval, men inte kall, då man känner alla smakerna..

-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Då märker du ingen skillnad mellan en Pripps blå 2,8 och en Tuborg Guld, men gillar du öl som inte smakar nåt så ska du självklart isa ner dom, alla gör som dom vill, det finns folk som dricker vitt vin ochså utan att märka nåt..malin78 skrev:Nej,öl ska vara iskall. Helst ligga i frysen en stund innan man tar denmattebigge skrev:Bishops finger, hobgoblin, guiness, Boddington, chimay, killkenny, Newcastle Brown Ale, Old Speckled Hen, samuel adams, osv osv, all stout och ale ni kan få tag i.
men drick den inte iskall, det är bara okunnigt folk som dricker öl iskall, den ska va sval, men inte kall, då man känner alla smakerna..Kalla mig gärna okunnig,det gör inget
Kan tillägga att folk tror inte man är redig när man inte vill ha en fesljummen öl när det bjuds
, men det går bara inte ner. Norrlands Guld är med en favorit

Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Du var en ölälskare i min smak. Brittisk stout och Ale! De stackarna som ännu inte upptäckt dessa riktiga öl kan hålla sig till den bayerska ljusa bryggartraditionen som mycket väl kan drickas rejält kalla när det ändå inte finns så mycket smak att frigöra.mattebigge skrev:Bishops finger, hobgoblin, guiness, Boddington, chimay, killkenny, Newcastle Brown Ale, Old Speckled Hen, samuel adams, osv osv, all stout och ale ni kan få tag i.
Jeep J20 -81
-
- Hemmastadd
-
- ProvModerator
-
- Hemmastadd