Hallänningar, se hit.

Information och tips om träffar

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

JonB
Användare

Hallänningar, se hit.

Inlägg av JonB » tor jan 14, 2010 17:39

Med anledning av bristen på terrängkörningsområden i Halland så har nu http://4x4halland.forum24.se" onclick="window.open(this.href);return false; startats. Där samlar vi nu alla hallänningar som vill ha ett (eller fler) områden i Halland. När vi har fått ihop ett gäng så skall vi börja arbeta för att få till en "hemmaplan".
Är du intresserad? Gå in på forumet och säg hej!

Forumet är en tillfällig plats tills dess någon som har bättre kunskaper om hur man gör en hemsida och ett riktigt forum finns tillgänglig :wink: .

Jag ber alla notera att 4x4halland.forum24.se INTE på något sätt skall ersätta detta forumet. Alla diskutioner kring bilar, träffar, tips och tricks, reparationshjälp etc skall fortfarande ske här.
På 4x4Halland skall vi först samlas och sedan jobba för ett område att vara på.

mvh Jonas Bergman

EDIT: Vi finns numer på http://www.4X4Halland.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Senast redigerad av JonB den fre dec 21, 2012 13:54, redigerad totalt 4 gång.
// Jonas

4x4halland.se

K-Roslund
Rutinerad

Inlägg av K-Roslund » tor jan 14, 2010 20:36

Jag är absolut intresserad, men det hänger på var i halland ni tänkt er?
/Kenneth
Det var bättre förr, då män va män och kvinnor va kvinnor och fikusar va en krukväxt!

JonB
Användare

Inlägg av JonB » tor jan 14, 2010 22:11

Vi har inte på något sätt diskuterat det ännu. Dock så finns det ju en del områden runt GBG och borås så längre norrut än Varberg är väl inte troligt...

Tanken är att vi samlar lite intressenter och sedan tar ett snack om vad vi vill...
// Jonas

4x4halland.se

Finnpower
Veteran

Inlägg av Finnpower » fre jan 15, 2010 0:21

Jag är på.
Då kan man ju dumpa frugan på Gekås och då får man ju köra så länge man vill.
Vi har ca 9 mil till Ullared så det är ju som hemmaplan.
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...

JonB
Användare

Inlägg av JonB » fre jan 15, 2010 9:35

Se där! Detta kan gagna på många sätt :wink: .

Jag vill även påminna om att bara för att man går med i forumet så innebär det inte en massa arbete om man inte vill. Vi vill bara veta hur många som är intresserade av ett körområde.

Sen är självklart alla funderingar, tankar och åsikter välkomna!

Än så länge så är det dock bara tre personer registrerade. Kom igen nu gubbar och gummor! 8)
// Jonas

4x4halland.se

K-Roslund
Rutinerad

Inlägg av K-Roslund » fre jan 15, 2010 13:46

JonB skrev:Vi har inte på något sätt diskuterat det ännu. Dock så finns det ju en del områden runt GBG och borås så längre norrut än Varberg är väl inte troligt...

Tanken är att vi samlar lite intressenter och sedan tar ett snack om vad vi vill...
Jag vill gärna ställa upp och hjälpa till bara de inte blir för lång resväg. Sen detta året har jag väldigt begränsat med tid då jag ligger i lumpen. Men som sagt ställer gärna upp i den mån jag kan.
/Kenneth
Det var bättre förr, då män va män och kvinnor va kvinnor och fikusar va en krukväxt!

JonB
Användare

Inlägg av JonB » fre jan 15, 2010 14:02

Härligt. Jag såg att du hade skrivit upp dig...

Vilket regemente / kompani / pluton?
// Jonas

4x4halland.se

Joel_Vbg
4x4xnerd
Kontakt:

Inlägg av Joel_Vbg » fre jan 15, 2010 16:31

Jag är på!

Ska skicka ett PM till Rangemog med, han är ju Falkenbergare ( :puke: )...

Mvh Joel
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

JonB
Användare

Inlägg av JonB » fre jan 15, 2010 19:17

Precis, ta med de hallänningar du känner. Nu är vi uppe i 5 registrerade, "and climbing". 8)
// Jonas

4x4halland.se

RangeMog
Forumräv

Inlägg av RangeMog » fre jan 15, 2010 19:19

Joel_Vbg skrev:Jag är på!

Ska skicka ett PM till Rangemog med, han är ju Falkenbergare ( :puke: )...

Mvh Joel
jag e på. har bara inte hunnit gå in och regga mig ... avstånds mässigt så e ju falkenberg bäst ... ligger ju i mitten ...
Att slåss för att få fred är som att knulla för att bli oskuld

Toyota Hilux 07(bruksbil) .rangemoggen (projekt )nedlagt

K-Roslund
Rutinerad

Inlägg av K-Roslund » fre jan 15, 2010 19:41

JonB skrev:Härligt. Jag såg att du hade skrivit upp dig...

Vilket regemente / kompani / pluton?
Vet inte mer än att jag ska ligga i Karlskrona som motormekaniker på minröjjaren. Rycker in på måndag så får väl ganska säkert mer info där sen :lol: Men jag kommer vara ledig i stort sett varje helg, bara någon helg då och då som vi ska ha specialövningar å annat trams. Så jag vill verkligen hjälpa till om det hamnar inom rimligt avstånd.
/Kenneth

JonB
Användare

Inlägg av JonB » fre jan 15, 2010 20:13

Åh, är det "sista helgen hemma"? Nice! På söndag kommer begreppet "söndagsångest" få en ny betydelse :wink:

Skämt å sido, det kommer att gå jättebra. Och när du har ryckt in får du berätta vilka befäl du har, jag känner en del där nere...
// Jonas

4x4halland.se

Joel_Vbg
4x4xnerd
Kontakt:

Inlägg av Joel_Vbg » fre jan 15, 2010 20:30

RangeMog skrev:jag e på. har bara inte hunnit gå in och regga mig ... avstånds mässigt så e ju falkenberg bäst ... ligger ju i mitten ...
Får faktiskt hålla med dig, ett körområde i Falkenberg hade ju varit det bästa, det ligger mitt i Halland.

Du känner inte till någon som har lite skog eller skit mark dom vill hyra ut runt Falkenberg?
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

RangeMog
Forumräv

Inlägg av RangeMog » lör jan 16, 2010 14:35

Joel_Vbg skrev:
RangeMog skrev:jag e på. har bara inte hunnit gå in och regga mig ... avstånds mässigt så e ju falkenberg bäst ... ligger ju i mitten ...
Får faktiskt hålla med dig, ett körområde i Falkenberg hade ju varit det bästa, det ligger mitt i Halland.

Du känner inte till någon som har lite skog eller skit mark dom vill hyra ut runt Falkenberg?
känner väl en del men frådan e ju ifall de vill hyra ut mark. sen har ju farsan skog med den skulle det nog inte vara några problem att köra i. men det hade nog inte varit så kul. terrängen där e ganska platt och bara sjösand som botten. det bästa hade väl varit att snacka med elbolagen. men jag ska tänka på tänkbara ställen ...
Att slåss för att få fred är som att knulla för att bli oskuld

Toyota Hilux 07(bruksbil) .rangemoggen (projekt )nedlagt

JonB
Användare

Re: Hallänningar, se hit.

Inlägg av JonB » fre dec 21, 2012 14:00

Hej allihopa.

Jag vill bara meddela att vi numera har en ny webplats: http://www.4X4Halland.se" onclick="window.open(this.href);return false; .

Arbetet med att få till ett lagligt körområde i Halland fortsätter. Vi har stött på en återvändsgränd hittils men det finns fler vägar som provas. Vi har även formellt blivit en "Ideell förening".

Så till er som var medlemmar på det gamla forumet och ännu inte tagit er till den nya platsen så ber jag er att registrera er där. Givetvis är också nya halläningar/närboende välkomna!

mvh Jonas Bergman
ordf. 4X4halland
// Jonas

4x4halland.se

Skriv svar