cheva 6.2 svårstartad när den stått över natten
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
cheva 6.2 svårstartad när den stått över natten
hej har en cheva 2500 med 6.2 diesel i
den är lite tjurig när den stått över natten när man ska i gång med den får nöta på en bra stund ...sen kan man slå av den och pröva starta om den och då smäller den i gång på en gång utan tvekan är de nån som har en ide om vad de kan vara för fel backventil i pumpen kanske ?
den är lite tjurig när den stått över natten när man ska i gång med den får nöta på en bra stund ...sen kan man slå av den och pröva starta om den och då smäller den i gång på en gång utan tvekan är de nån som har en ide om vad de kan vara för fel backventil i pumpen kanske ?
Fungerar glödningen som den skall?
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
-
- Guru
- Inlägg: 3287
- Blev medlem: tis sep 11, 2007 20:51
- Ort: Bollebygd N 57° 39.459', E 12° 37.967'
- Kontakt:
Då skulle mitt tips vara att ta ner och skölja rent tanken oxå. Och givetvis göra rent / byta filter. Kan ju va en flaga som lägger sig på sugledningen i tanken. Och då kan pumpen inte bygga upp tillräckligt tryck direkt, så då tar det en stund innan den startar.chevy skrev:ja du de är ju ett tag sen för man häller ju i den allt möjligt från dunkar till farmartank så de följer nog me en del skit i tanken

AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!
Mail: enesberg[A]gmail.com
Mail: enesberg[A]gmail.com
Det låter som ett möjligt problem. Om du tömmer filtrena se då till att dom kommer in i värmen så evt is töar.Spjutet skrev:När bytte du bränslefilter senast?
Det kan räcka med en liten jävel till vattendroppe så kan dom bli helt bänga..
Det kan räcka med att tömma filtret/filtren så kan det bli bra igen.
Och funkar det efter det så skulle jag satsa på att slå K-sprit för dieslar i tanken.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
far in på måndag ock köper nya filter och byter
men visst har dom haft problem med att de kan rinna tillbaka diesel när den står ett tag så man får gnugga som fan innan den startar
me tanke på att när den startat en gång och jag vrider av den direkt efter och startar på nytt så är de inga tveksamheter
men visst har dom haft problem med att de kan rinna tillbaka diesel när den står ett tag så man får gnugga som fan innan den startar
me tanke på att när den startat en gång och jag vrider av den direkt efter och startar på nytt så är de inga tveksamheter
chevy skrev:far in på måndag ock köper nya filter och byter
men visst har dom haft problem med att de kan rinna tillbaka diesel när den står ett tag så man får gnugga som fan innan den startar
me tanke på att när den startat en gång och jag vrider av den direkt efter och startar på nytt så är de inga tveksamheter


Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
Hur går han när den är igång?
Jag hade en som va lite tjurig ibland, och när man körde så kom det en kick ibland.
De va som en hästspark i röven, visa sig vara bränslepumpen som va trasig vilket gjorde bränslet sjönk tillbaka.
En kompis hade en liten tanig jävla läcka vid sensorn på filterhållaren som gjorde att han fick luft i systemet.
En fråga dock.
Du säger att glödsystemet funkar fin fint hur vet du det?
Min nuvarande Suburban va tjurig men efter att ha bytt alla glödstiften så hoppar han i gång jävligt mycket lättare
Jag hade en som va lite tjurig ibland, och när man körde så kom det en kick ibland.
De va som en hästspark i röven, visa sig vara bränslepumpen som va trasig vilket gjorde bränslet sjönk tillbaka.
En kompis hade en liten tanig jävla läcka vid sensorn på filterhållaren som gjorde att han fick luft i systemet.
En fråga dock.
Du säger att glödsystemet funkar fin fint hur vet du det?
Min nuvarande Suburban va tjurig men efter att ha bytt alla glödstiften så hoppar han i gång jävligt mycket lättare
Nån grå rök när den startar?
Startar den på alla direkt?
Kolla över matarpumpen, spridarpumpen kan nämligen orka suga tillräckligt med bränsle för att den ska funka men det blir inte helt bra och den orkar inte suga i starkt motlut
kolla alla glödstift var för sig
byt returledningen från pumpen, den första decimetern, till en genomskinlig så är det lätt att kontrollera om du får in luft
Startar den på alla direkt?
Kolla över matarpumpen, spridarpumpen kan nämligen orka suga tillräckligt med bränsle för att den ska funka men det blir inte helt bra och den orkar inte suga i starkt motlut
kolla alla glödstift var för sig
byt returledningen från pumpen, den första decimetern, till en genomskinlig så är det lätt att kontrollera om du får in luft
Senast redigerad av optodsl den ons feb 24, 2010 12:40, redigerad totalt 1 gånger.
Ja hade samma problem på min 5,7 l å de va backventilen som inte höll tätt. bytte denna å sen va de inga problem. innan ja bytte så pumpa ja bara upp lite bränsle me pumpen, som på min modell, satt på vattenavskiljaren. har även haft problem med skit i tanken å då starta den som vanligt men filter å allt satte igen sej så bilaset gick bara i ca 30 kmh.
IH Scout-76:a
Pajero -86:a
Pajero -88:a

Pajero -86:a
Pajero -88:a
