Strulande 4wd s10

Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

r1julle
Användare
Inlägg: 11
Blev medlem: sön jan 17, 2010 1:17
Ort: Åmål

Strulande 4wd s10

Inlägg av r1julle » sön jan 17, 2010 1:26

Jag har fått ett lite problem med att jag får i 4wd utan problem både hi och lo men sen när jag vill koppla ur den till 2wd igen så går det bara ibland och ibland inte.
När jag har i 4wd och trycker på knappen till 2wd så blinkar den bara några gånger och sedan slocknar igen med 4wd kvar i kopplat.
De gånger 2wd går i så går den i med en gång utan några direkta blinkningar.
Kan detta också ha att göra med någon trilskande vaccumslang eller vad kan det annars vara för galet.

Marcus-84
OffroadGeek
Inlägg: 4403
Blev medlem: sön okt 22, 2006 18:42
Ort: Vittangi

Inlägg av Marcus-84 » sön jan 17, 2010 10:30

Har du provat att rulla lite när du ska ha ur 4wd?? Det brukar gå lättare då.

Rulla i N i ca 5kmt å prova ;)
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314

r1julle
Användare
Inlägg: 11
Blev medlem: sön jan 17, 2010 1:17
Ort: Åmål

Inlägg av r1julle » sön jan 17, 2010 15:53

Jo jag har allt provat det också men det har inte funkat det heller som sagt ibland går det att få ur 4wd men för det mesta så blinkar bara 2wd knappen några gånger och sedan slocknar den.
Jo just det det klickar ju under instrumentpanelen också när jag har tryckt på 2wd knappen men det händer inget.

Marcus-84
OffroadGeek
Inlägg: 4403
Blev medlem: sön okt 22, 2006 18:42
Ort: Vittangi

Inlägg av Marcus-84 » sön jan 17, 2010 16:16

Hmmm... Kolla om dina slangar är torra, är dom det så är det bara att byta. Förhoppningsvis börjar allt fungera som det ska efter det. Att det klickar visar ju att relät fungerar, det sitter en motor på förd-lådan som ska börja arbeta när du trycker på knappen. Motorn sitter på passagerar sidan så en kompis är bra att ha när du kollar detta.
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314

r1julle
Användare
Inlägg: 11
Blev medlem: sön jan 17, 2010 1:17
Ort: Åmål

Inlägg av r1julle » sön jan 17, 2010 18:59

vet någon om slangarna går under batterilådan på alla för jag har inte sett några där.
och hur kollar man ifall motorn drar som den ska.
bilen ifråga är en cheva s10 -99.

swedp
Användare
Inlägg: 14
Blev medlem: lör jan 23, 2010 21:27

Inlägg av swedp » sön jan 24, 2010 20:05

vaccumklockan bör sitta under batterilådan på s10,håller oxå med om att det kan vara vaccumläckage pga torra slangar,har för mig en blazer´s har annan placering,finns en uppsjö med tips på chevrolet s10 på webben särskilt s10 forum
Trailers are for boats

Skriv svar