Tidernas sämsta bilar

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Malle
Veteran

Inlägg av Malle » fre jan 15, 2010 22:16

Ursäkta att det blir en OT här...
Den här tråden ligger under skitsnack och är inte helig på något sätt :wink:
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

volvojonas
ProvModerator

Inlägg av volvojonas » fre jan 15, 2010 23:20

Vore dock lite småfränt att säga att man har en Maserati som vinterbil :lol:
Mitsubishi Pajero Canvas 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99

Malle
Veteran

Inlägg av Malle » fre jan 15, 2010 23:42

Men bortsett från namnet så kunde det ju vara vilken dussinjapanare som helst... :nailbite: måste jag tvätta munnen med tvål nu :?:
Mvh Malle

Malle
Veteran

Inlägg av Malle » lör jan 16, 2010 22:01

Bil 24
Fiat Ritmo:
"Under sjuttiotalet lyckades Fiat ganska väl med att imitera British Leyland, dock med avsevärt starkare kaffe och med yvigare gester. Samma oförmåga att få saker att fungera ordentligt, samma inställning att om en bil ändå kommer att rosta kan processen lika gärna starta innan den lämnar fabriken, samma slags personal som regelbundet la ner arbetet för att istället hänga utanför fabriken och kräva mjukare toapapper.. Föreställ er därför Fiats avundsjuka när de såg en Austin Allegro för första gången. Britterna hade i ett drag lyckats producera den överlägset mest skrattretande, opålitliga, gristrynade familjebilen någonsin. Sen lanserade italienarna Ritmon. Schack matt! Modellen är mest ihågkommen för några lustiga reklamkampanjer som visade upp Fiats nya, snofsiga, automatiserade fabrik som nitade samman bilar under rubriken "Handbyggda av robotar". När man sen såg en Ritmo i verkligheten, komplett med glipor i plåten breda nog att stoppa in portföljen genom, förstod man att Fiat dumt nog köpt ett gäng robotar som var minst lika slarviga och opålitliga som arbetsstyrkan de var tänkta att ersätta. Fast med färre kafferaster."
Bild
I boken är bilen en tvådörrars cabbe, hittade ingen bild på en sådan tyvärr, men denna är nästan lika ful...samma front iaf.../Malle
Mvh Malle

beelzebubs
Veteran
Kontakt:

Inlägg av beelzebubs » lör jan 16, 2010 22:16

Här har vi en cab. Till salu är den med..
Bild

Kan lova att den ser gräsligare ut med cabben uppe.
Klicka på bilen för fler bilder.

cherokeex2
Veteran

Inlägg av cherokeex2 » sön jan 17, 2010 0:24

Malle skrev:Bil 24
Fiat Ritmo:
"Under sjuttiotalet lyckades Fiat ganska väl med att imitera British Leyland, dock med avsevärt starkare kaffe och med yvigare gester. Samma oförmåga att få saker att fungera ordentligt, samma inställning att om en bil ändå kommer att rosta kan processen lika gärna starta innan den lämnar fabriken, samma slags personal som regelbundet la ner arbetet för att istället hänga utanför fabriken och kräva mjukare toapapper.. Föreställ er därför Fiats avundsjuka när de såg en Austin Allegro för första gången. Britterna hade i ett drag lyckats producera den överlägset mest skrattretande, opålitliga, gristrynade familjebilen någonsin. Sen lanserade italienarna Ritmon. Schack matt! Modellen är mest ihågkommen för några lustiga reklamkampanjer som visade upp Fiats nya, snofsiga, automatiserade fabrik som nitade samman bilar under rubriken "Handbyggda av robotar". När man sen såg en Ritmo i verkligheten, komplett med glipor i plåten breda nog att stoppa in portföljen genom, förstod man att Fiat dumt nog köpt ett gäng robotar som var minst lika slarviga och opålitliga som arbetsstyrkan de var tänkta att ersätta. Fast med färre kafferaster."
Bild
I boken är bilen en tvådörrars cabbe, hittade ingen bild på en sådan tyvärr, men denna är nästan lika ful...samma front iaf.../Malle
Så det var därifrån vw kom på hur dem skulle designa golfen, den är ju nästan exakt likadan förutom fronten
Jeep cherokee 89a höjd 3" 31,10,5r15 BFG all terrain
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a

volvojonas
ProvModerator

Inlägg av volvojonas » sön jan 17, 2010 11:13

cherokeex2 skrev:
Malle skrev:Bil 24
Fiat Ritmo:
/Malle
Så det var därifrån vw kom på hur dem skulle designa golfen, den är ju nästan exakt likadan förutom fronten
Bara det att Golfen kom -74 och ritmo -78.
Mitsubishi Pajero Canvas 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99

Wältmeister
4x4xnerd

Inlägg av Wältmeister » sön jan 17, 2010 14:58

Hette den inte Ruttmo?
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

Ninetoes
Beroende

Inlägg av Ninetoes » sön jan 17, 2010 15:42

Är inte den där konstiga Alfa Romeo/Nissan-hybriden en Datsun Cherry?
Suzuki Vitara Trayback - Challengebil.
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.

O.A.S. Offroad & Adventure Society

//Abbe - Team Skottkärra

Malle
Veteran

Inlägg av Malle » sön jan 17, 2010 18:07

Bil 23
Subaru Justy:
"Låste man in någon i ett rum med en Justy i två veckor för att sedan, när personen släpptes ut, be denna att rita av bilen, skulle han lämna in blankt. Så tråkig var den. Interiören var än mer miserabel. Så till den grad att du bara klev in i bilen om du tvingades med kniven på strupen. Värst av allt var ändå det löjliga namnet som uppmuntrade journalister till ett jädra vitsande. Det var direkt ojust mot den stackars bilen. Äh...tusan också."
Bild
Mvh Malle

Malle
Veteran

Inlägg av Malle » mån jan 18, 2010 18:15

Bil 22
Austin Maestro:
"På papperet verkade Maestron vara en bra idé. Ungefär som, låt oss säga, att stryka sina kläder när man har dom på sig är en bra idé. Försöket att bygga en rymlig, ekonomisk och genomförnuftig halvkombi i familjestorlek var väl okej, förutom en sak - Maestron ritades av British Leyland. På tidiga exemplar monterades plåtsektionerna så slarvigt att det fanns möjlighet att ta sig in i bilen utan att öppna dörren och för att förvärra det hela var den fullproppad med högteknologi i ett fåfängt försök att ge sken av att vara en modern bil. Med tanke på att Helan och Halvan skulle gjort ett bättre jobb av hopskruvandet är det sista du önskar dig onödigt komplicerad utrustning. Stötfångarna av plast sprack i kall väderlek, den elektroniska motorstyrningen hade några mycket underliga idéer om vilket tomgångsvarv som kunde vara lämpligt och den syntetiska rösten, som fanns där för att rapportera om fel, hojtade hysteriska varningar om funktioner som fungerade utmärkt. Men eftersom Maestron var som den var, var det säkert ändå en varning i rättan tid."
Bild
Mvh Malle

cherokeex2
Veteran

Inlägg av cherokeex2 » tis jan 19, 2010 11:39

Hmm jag tror jag börjar se ett litet mönster här, det är ju mest engelska skräphögar som är på denna listan.
undrar varför... Jag är ju inte direkt förvånad
Jeep cherokee 89a höjd 3" 31,10,5r15 BFG all terrain
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a

Malle
Veteran

Inlägg av Malle » tis jan 19, 2010 17:15

...det är ju mest engelska skräphögar som är på denna listan...
och mer kommer, var så säker! :mrgreen:
Mvh Malle

Malle
Veteran

Inlägg av Malle » tis jan 19, 2010 17:33

Bil 21
Toyota Space Cruiser:
"På ytan skulle man kunna tro att det här var rätt spännande. Inte att se på förstås, såvida du inte utan uppenbara skäl bestämt dig för att läsa den här boken efter att ha gnidit in tabasco i ögonen. Men blotta namnet verkar på något vis fyllt av fascinerande, futuristiska löften. Space Cruiser. Det låter som något ur "Stjärnornas krig". Vilket själva bilen långt ifrån var. Såvida inte något gått käpprätt åt skogen i någon avlägsen galax vilket tvingat interplanetära resenärer att nedgraderas till att shuttlas omkring i det här. I något som började som en urkass skåpbil och sedan med milt våld transformerats till en urkass kopia av en personbil genom att man bultat fast några extra rader säten där bak, klämt in några extra sidofönster och därefter sprayat skapelsen i en kräkframkallande tvåtons färgskala. Luke Skywalker må ha blivit äcklad av att få reda på att Darth Wader var hans far, men han skulle blivit än mer illamående om han fått reda på att det här var deras familjebil."
Bild
Mvh Malle

Malle
Veteran

Inlägg av Malle » ons jan 20, 2010 19:04

Bil 20
Fiat 126:
"Fiat 500 var bilen som satte Italien på hjul. Den var billig, den såg söt ut och enligt myten var det bara fyra delar som behövdes repareras - vilket till största delen berodde på att den bara bestod av fyra mekaniska delar. Men när Fiat beslutade sig för att ersätta 500:an med något större och mer sofistikerat strulade de till allt. Resultatet blev fiat 126, en otrevlig liten motoriserad låda med en motor som lyckades vara både frenetiskt och ineffektiv, likt en hamster som knuffar på ett matsalsbord. Sanningens ögonblick för 126:an kom när Fiat lanserade en "special edition". Vanligtvis får den här typen av varianter lätt exotiska namn som Tango eller Esplanade. Men ack nej! "Special edition" lackades i en bajsliknande färg och kallades Fiat 126...´Brun´."
Bild

Men den finns ju i många andra ombyggda skepnader, här är en:
Bild
Mvh Malle

Skriv svar