skärmbreddare xj vart köpa
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
skärmbreddare xj vart köpa
söker efter billiga skärmbreddare typ bushwacker men billigare kommer skava mot träd o dyl det finns väl tag eller andra märken?
finns det några i mjukt matriall?
känner inte för att köpa några för 5papp
skärmbreddare....
Nä det är som macke säger det är inte billigt, jag tänkte beställa från rustys för deras är flexibla och lite billigare problemet är bara att det verkar inte vara någon i sverige som tar hem dom.
Eddie
Eddie
-
- Guru
- Kontakt:
Re: skärmbreddare xj vart köpa
Hejjannebmw skrev:söker efter billiga skärmbreddare typ bushwacker men billigare kommer skava mot träd o dyl det finns väl tag eller andra märken?
Kolla med http://www.sbvab.se
Köpte där till Wranglern, 7" breda, gav 2700 ca för alla 4.
/ Spjutet
AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!
Mail: enesberg[A]gmail.com
Mail: enesberg[A]gmail.com
-
- 4x4xnerd
Jag skulle utan tvekan välja Xenon om jag skulle behöva köpa skärmbreddare igen.
Mycket mycket snyggare, tåligare och mer praktiska än t ex ömtåliga Bushwacker.
Lättmonterade dessutom då man, på TJ i alla fall, utnyttjar originalhålen så man slipper borra = mindre risk för rost på sikt.
Den gamla sanningen gäller, du får vad du betalar för.
Tycker jag.
Lättmonterade dessutom då man, på TJ i alla fall, utnyttjar originalhålen så man slipper borra = mindre risk för rost på sikt.
Tycker jag.

Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.
????Har du provat bushwacker? dom jag har sitter i original hålen!Wältmeister skrev:Jag skulle utan tvekan välja Xenon om jag skulle behöva köpa skärmbreddare igen.
Tycker jag.
Dessutom så tror jag att dom är okrossbara som jag har misshandlat mina utan att dom spricker skärmarna ger upp före.
Är det svammel eller okunskap?
Re: skärmbreddare....
Offroad autoparts tar hem rustys grejertailguard skrev:Nä det är som macke säger det är inte billigt, jag tänkte beställa från rustys för deras är flexibla och lite billigare problemet är bara att det verkar inte vara någon i sverige som tar hem dom.
Eddie

4x4 Engineering Sandhill
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
-
- 4x4xnerd
Mest svammel, som vanligt.kex skrev:????Har du provat bushwacker? dom jag har sitter i original hålen!Wältmeister skrev:Jag skulle utan tvekan välja Xenon om jag skulle behöva köpa skärmbreddare igen.
Tycker jag.
Dessutom så tror jag att dom är okrossbara som jag har misshandlat mina utan att dom spricker skärmarna ger upp före.
Är det svammel eller okunskap?
Men, jag har sett så många både "äkta" som "pirat" Bushwacker som spruckit. Varit fysiskt närvarande och sett hur lite som behövs för att Bushwacker ska spricka. Hört Bushwackerägare beklaga sig över att de är svåra att reparera och att det bara säljs i satser komplett till en bil.
Xenon, däremot, som jag inte är ensam om att ha på en Jeep, tål mycket tuff behandling utan skada eller bestående deformation.
Min egen erfarenhet.

Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.
-
- 4x4xnerd