Strulande 4wd s10
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Strulande 4wd s10
Jag har fått ett lite problem med att jag får i 4wd utan problem både hi och lo men sen när jag vill koppla ur den till 2wd igen så går det bara ibland och ibland inte.
När jag har i 4wd och trycker på knappen till 2wd så blinkar den bara några gånger och sedan slocknar igen med 4wd kvar i kopplat.
De gånger 2wd går i så går den i med en gång utan några direkta blinkningar.
Kan detta också ha att göra med någon trilskande vaccumslang eller vad kan det annars vara för galet.
När jag har i 4wd och trycker på knappen till 2wd så blinkar den bara några gånger och sedan slocknar igen med 4wd kvar i kopplat.
De gånger 2wd går i så går den i med en gång utan några direkta blinkningar.
Kan detta också ha att göra med någon trilskande vaccumslang eller vad kan det annars vara för galet.
Jo jag har allt provat det också men det har inte funkat det heller som sagt ibland går det att få ur 4wd men för det mesta så blinkar bara 2wd knappen några gånger och sedan slocknar den.
Jo just det det klickar ju under instrumentpanelen också när jag har tryckt på 2wd knappen men det händer inget.
Jo just det det klickar ju under instrumentpanelen också när jag har tryckt på 2wd knappen men det händer inget.
Hmmm... Kolla om dina slangar är torra, är dom det så är det bara att byta. Förhoppningsvis börjar allt fungera som det ska efter det. Att det klickar visar ju att relät fungerar, det sitter en motor på förd-lådan som ska börja arbeta när du trycker på knappen. Motorn sitter på passagerar sidan så en kompis är bra att ha när du kollar detta.
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314