El-fel JEEP GRAND CHEROKEE -03

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

milwaukee
Nybörjare

El-fel JEEP GRAND CHEROKEE -03

Inlägg av milwaukee » tis jan 26, 2010 15:35

Har en WJ -03 4.0L med följande fel: (alla fel har uppkommit ungefär samtidigt)

*Vänster blinkers fungerar nästan aldrig. Har konstaterat att det glappar vid reläet. När man vickar på det fungerar blinkersen. Troligtvis fel på reläet. Har beställt ett nytt att prova med.

*I bilen sitter en 2-zons klimatanläggning. Värmen på höger sida fungerar inte, dock fungerar den perfekt på förarsidan. Fläktarna går som dom skall, men sprutar ständigt kalluft även om reglage står på "HI".
Konstaterade innan jul att batteriet började bli dåligt, så kontrollerade nivån och satte det på underhållsladdning ett dygn. Dagen efter när batteriet var uppladdat, så fungerade värmen på bägge sidor. När bilen igen skulle startas på eftermiddagen samma dag fungerade den inte igen. För ca en vecka sen bytte jag batteri, och när jag startade bilen efteråt så fungerade värmen på bägge sidor. Nästa start av bilen fungerade den inte igen och har inte gjort det sen dess.

Vad kan vara fel ? Jag har tänkt på någon form av jordfel men jag vet inte.

*Stolsvärmen på både förar- och passagerarplats fungerar inte. Har kollat den guldiga säkringen och den är i sin ordning. Hur går jag vidare och vad kan vara fel ?

Säkringen för stolsvärmen och reläet för blinkersen sitter i samma terminal under ratten. Har fått för mig att glappet vid blinkersreläet kanske inte sitter i själva reläet utan i terminalen. Och då kan det ju även vara fel i anslutningen för säkringen till stolsvärmen.

Hoppas någon kan komma med lite idéer och tips, för jag blir tokig på detta...