Tipsa om bra och billig svetsprimer och även "Bedliner&
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Tipsa om bra och billig svetsprimer och även "Bedliner&
Skulle vilja ha tipps om produkter
Dels svetsprimer och sedan det jänkarna kallar bedliner. Är de vanlig underredsmassa
Tänkte spraya trösklarna med det.
Gärna tipps på biltema eller jula
Dels svetsprimer och sedan det jänkarna kallar bedliner. Är de vanlig underredsmassa
Kör en Grand cherokee99 , Brandman till yrket
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Fanns ett reportage i 4wd för ett tag sen om ett svenskt företag som sprayade nåt gojs i pickup-flak, skulle hålla mot det mesta i slitageväg, men är säkert inte billigt..
Letar du billigt kan du ta vilket stenskottsskydd som helst, utanpå nån primer med zink i..
Ska det vara av riktigt bra kvalitet, får du hitta nån 2-komponentsmassa som härdar och blir supertålig...
Förr kunde man få bilen blästrad under list, och få ett lager zink påsprutat men nån specialgrunka, och sen underredsmassa på det..
kolla med en rostskyddsfirma, vad som är lämpligast, efter dina specifikationer..
jag skulle slipa plåtrent, dra på nåt med zink i, och sen vanlig body, eller stenskottsskydd..
billigt att hålla efter ochså..
Letar du billigt kan du ta vilket stenskottsskydd som helst, utanpå nån primer med zink i..
Ska det vara av riktigt bra kvalitet, får du hitta nån 2-komponentsmassa som härdar och blir supertålig...
Förr kunde man få bilen blästrad under list, och få ett lager zink påsprutat men nån specialgrunka, och sen underredsmassa på det..
kolla med en rostskyddsfirma, vad som är lämpligast, efter dina specifikationer..
jag skulle slipa plåtrent, dra på nåt med zink i, och sen vanlig body, eller stenskottsskydd..
billigt att hålla efter ochså..
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
Kolla med Rindiz här på forumet.
Han och jag lyckades ta hem (är på väg hem) U-pol Raptor Spray on bedliner från USA. Det finns massor med olika produkter, Herculiner, Bedliner, mfl att köpa i USA. Men frakten är det knepiga då de inte kan skicka kemikalier hur som helst.
Kanske har Rindiz beställt någon extra, jag kommer inte ihåg.
Annars finns det som sagt företag i USA som det går att beställa av och som säkert kan lösa det med frakten. Kolla ebay!
Han och jag lyckades ta hem (är på väg hem) U-pol Raptor Spray on bedliner från USA. Det finns massor med olika produkter, Herculiner, Bedliner, mfl att köpa i USA. Men frakten är det knepiga då de inte kan skicka kemikalier hur som helst.
Kanske har Rindiz beställt någon extra, jag kommer inte ihåg.
Annars finns det som sagt företag i USA som det går att beställa av och som säkert kan lösa det med frakten. Kolla ebay!
LR Discovery V8, 35"
VW California 4Motion
VW California 4Motion
-
- Veteran
- Kontakt:
Bedliner finns ju i Sverige, här är en firma: http://www.gooseneck.se/bedliner.html
Nope, jag har ringt dit och kollat och de har slutat med det pga de dyra importkostnaderna.beelzebubs skrev:Bedliner finns ju i Sverige, här är en firma: http://www.gooseneck.se/bedliner.html
LR Discovery V8, 35"
VW California 4Motion
VW California 4Motion
-
- Veteran
- Kontakt:
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Re: Tipsa om bra och billig svetsprimer och även "Bedli
Volvo partnr 1161816 Svetsprimerhultegard skrev:Skulle vilja ha tipps om produkter
Over and out.......