Årets surhål?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Veteran
- Kontakt:
-
- Veteran
- Kontakt:
I söndag/måndags gick det igenom en traktorgrävare genom isen på en sjö i närheten. hytten och grävaggregatet sticker upp ur isen och nu när jag åkte hem från jobbet stannade jag och kollade lite.
De har ringt upp en ombyggd skogsmaskin från jönköping (assistans kåren) med ett helvetes wirespel på sen kom dom och bar på en motorsåg med ett svärd som säkert var 1 meter
de skulle såga upp en ränna i isen som de skulle dra upp den igenom 
De har ringt upp en ombyggd skogsmaskin från jönköping (assistans kåren) med ett helvetes wirespel på sen kom dom och bar på en motorsåg med ett svärd som säkert var 1 meter

*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck
*SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden

Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden

-
- Veteran
- Kontakt:
Kan tipsa om: http://tractorpower.net/
Leriga, blöta, frusna och helt vanliga bilder.
Ja där fanns det några riktiga "djupingar"beelzebubs skrev:Kan tipsa om: http://tractorpower.net/

Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...
Jag har märkt att det är klent med tjälen i år, har kanske att göra med att snön kom innan kylan, och fick även ligga kvar o isolera.
Stridsvagnsbärgaren ja. Jag gjorde lumpen som stridsvagnsmek, så dom bärgarna har man provat lite.
En 30 tons vinsch, och utrustning att koppla via block så det blir 90 tons dragkraft. Det är grymma krafter som ligger o väntar att få släppa loss då...
Stridsvagnsbärgaren ja. Jag gjorde lumpen som stridsvagnsmek, så dom bärgarna har man provat lite.
En 30 tons vinsch, och utrustning att koppla via block så det blir 90 tons dragkraft. Det är grymma krafter som ligger o väntar att få släppa loss då...

Jeep Wrangler Unlimited Sahara -07.
http://jeepetorp.blogg.se
http://jeepetorp.blogg.se
På många ställen är det i princip ingen tjäle alls, och ja det beror på att snön kom samtidigt som kylan. Den isolerar nåt fruktansvärt bra, så länge den inte blir packad. Så enda sättet om man vill ha tjäle är att åka o packa snön ett tag innan...jeepetorp skrev:Jag har märkt att det är klent med tjälen i år, har kanske att göra med att snön kom innan kylan, och fick även ligga kvar o isolera.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Du det där var ju riktigt bra. Synd att du inte bor närmre, för det hade varit skönt att ha en riktigt terrängbärgare till hands ibland.brolle87 skrev:vi har monterat ett stridsvagns-bärgningsaggregat på en gammal skotare, som vi har för att dra upp skogsmaskin våran om vi kör fast.
kran och stor-vinch
...

Calle[FAS] - Det är bara roligt!
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00
[quote="brolle87"]vi har monterat ett stridsvagns-bärgningsaggregat på en gammal skotare, som vi har för att dra upp skogsmaskin våran om vi kör fast.
kran och stor-vinch
quote]
Brukar inte vara avundsjuk, men...
VILL HA!!!

kran och stor-vinch
quote]
Brukar inte vara avundsjuk, men...
VILL HA!!!

Jag är inte vilse.
- Jag är ju här!
Suburban 6,2D -84
Jeep J20 Klargöringsbil 4x4 -83