Höjdjustering av strålkastare ZJ -95 (automatisk)

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

henke2
Användare

Höjdjustering av strålkastare ZJ -95 (automatisk)

Inlägg av henke2 » fre feb 12, 2010 13:07

När jag köpte min Jeep så menade förra ägaren på att lyset är jättedåligt på amerikanska bilar och att det bara är att gilla läget. Jag upplevde detta som konstigt men tänkte inte mer på det just då. När jag kom hem såg jag att vänster lampa var ur funktion och när jag bytte denna så märkte jag att strålkastarna satt lösa i höjdled. De går alltså att tilta upp och ner bäst man vill. Bilen är utrustad med motordriven justering av strålkastarna men ingenting händer när jag ändrar reglaget.

Jag har inte hunnit gräva djupare i frågan på hemmaplan men tänkte iaf se om någon här har koll på hur det fungerar?

Säkring som kan ha gått?
Bägge motorerna brunna? (om det nu är elmotor och inte vaccum?!)
Något fäste som gått av på bägge sidor och gjort att höjdjusteringen är helt "lealös"

kom gärna med idéer eller länkar i ämnet(hittade inget när jag sökte) så har jag lite på fötterna innan jag skall riva isär prylarna :)

tackar!

BD 4x4
Hemmastadd

Inlägg av BD 4x4 » fre feb 12, 2010 17:10

Har en ZJ -98

Mina strålkastare har då dåligt lyse ungefär som stearinljus men med extraljus klarar man sig mkt bra.

Har tänkt konvertera X ljusen till Xenon coh då kan vi tala om ljus 8)
SVART Jeep Grand Cherokee 4.0 -98 "Såld"

henke2
Användare

Inlägg av henke2 » fre feb 12, 2010 18:03

BD 4x4 skrev:Har en ZJ -98

Mina strålkastare har då dåligt lyse ungefär som stearinljus men med extraljus klarar man sig mkt bra.

Har tänkt konvertera X ljusen till Xenon coh då kan vi tala om ljus 8)

Heh, ja xenon är bra, har ett H4 kit över som åker i nu snart sen lite X-ljus på taket :)

Vill dock få ordning på ljusbilden inför besiktning på måndag.
//Henke
Grand Cherokee 5.2 Limited -95
+90mm & 35x12.5 KL71

hultegard
Rutinerad

Inlägg av hultegard » fre feb 12, 2010 18:22

De kan vara bra o testa ett sånt där biltema kit för att få mer ström till halvljusen med. Om de är dålig spänning fram
Kör en Grand cherokee99 , Brandman till yrket

Skriv svar