iPhone

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Spjutet
Guru
Kontakt:

Inlägg av Spjutet » tis feb 16, 2010 21:18

Johan P skrev: Saknar dock Excel.

Varför tror du att det finns MINIRÄKNARE, Pappersblock & Snickarpenna :lol:
AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!

Mail: enesberg[A]gmail.com

beelzebubs
Veteran
Kontakt:

Inlägg av beelzebubs » tis feb 16, 2010 21:37

skogsvild skrev:
beelzebubs skrev:Bra kamera, 3megapixlar kan väll inte klassas som bra. pris 7000 :shock:

Visst att menyerna kan ses som smidiga, men det finns ju andra telefoner som är billigare och minst lika bra, om inte bättre, sen skall man väll inte behöva hacka en telefon för att kunna använda den som man vill-
Det måste ju ändå vara en stor brist.

Känns ändå på något sätt som det har gått hysteri i detta.
x2 verkar vara en "inne" grej att ha iphone

vvi= våga vägra iphone :thefinger:

jag har en telefon för att kunna ringa och sms:a, sen skiter jag i vad mer man kan göra
Hur ansluter man sig till vvi, jag önskar medlemskap med en gång! :tumbup:

Sedan önskar jag ju lite mer funktioner, miniräknare är smidigt att ha när en åker till brädgården.
En riktigt bra kamera så jag kan ta några bilder, händer titt som tätt att man ser det mest underliga och då kan det ju vara smidigt att ha.
Sen resten av allt lull lull kan vi nog hoppa.

Pajerocab-92
Hemmastadd

Inlägg av Pajerocab-92 » tis feb 16, 2010 22:58

Har haft min Iphone 3g sen hösten 08, helt nöjd med den, tom gpsen som många tycker är dålig tycker jag är helt ok.
Batterit i min håller minst två dagar, om jag bara har den standby betydligt längre. Kör de senaste uppdateringarna om ni har problem med batteritiden, tyckte den blev bättre efter 3,11.
Styrkan är ju helt klart användarvänligheten i kombination med App Store, finns en app för det mesta man vill göra.
Ser inte något behov av att jailbreaka den, har inte direkt saknat flash heller.
Apples sätt att styra vad som går och inte går att göra kan vara irriterande ibland men på det hela taget gör det att deras grejor fungerar rätt klockrent. Kör både Mac och PC hemma och Macarna strular betydligt mindre.
Lär finnas bortåt en halv miljon Iphones i Sverige nu, rätt imponerande med tanke på att de bara sålts sen sommaren 08..
Mitsubishi Pajero 3,5 SWB -00

Seb
Hemmastadd

Inlägg av Seb » tis feb 16, 2010 23:11

beelzebubs skrev:Bra kamera, 3megapixlar kan väll inte klassas som bra. pris 7000 :shock:

Visst att menyerna kan ses som smidiga, men det finns ju andra telefoner som är billigare och minst lika bra, om inte bättre, sen skall man väll inte behöva hacka en telefon för att kunna använda den som man vill-
Det måste ju ändå vara en stor brist.

Känns ändå på något sätt som det har gått hysteri i detta.
Visst låter inte 3 megapixlar mkt men den tar bra bilder. Spelar roll om de bara är 3 megapixlar än kanske 5. Den tar fortfarande bra bilder, samt bra filmer.

7000kr? Var får du de ifrån? Min telefon kostar cirka 4500kr. Utdelat på 24 månader så blir det inte speciellt farligt kan ja ju säga.
Det finns väll några androidmobiler som är billigare och har trevligt OS, men frågan är ju om de är bättre. Ja gillar fortfarande iphonens interface mer än androidmobilernas.

Visst ska man inte behöva hacka den, men man överlever utan att hacka den. Ja kommer nog inte hacka den. Känner inte att ja behöver multitasking så mkt.. Men om de är nåt man ska klaga på så är det väll det isåfall..

Visst har den blivit väldigt hypad och så, men de är en jävligt bra telefon. Fortfarande en av de bästa, om inte den bästa mobilen just nu. Fast nöjer man sig med en mobil som man bara vill ringa o smsa med är ju inte denna telefonen ett alternativ.

beelzebubs
Veteran
Kontakt:

Inlägg av beelzebubs » tis feb 16, 2010 23:40

Lägsta pris på prisjakt.nu för iphone 3G S 16GB 7124kr
Eller 5548kr för en 3G 8Gb, men den har ju endast 2 Megapixlar så den kan ju inte va nån höjdare.

Pajerocab-92
Hemmastadd

Inlägg av Pajerocab-92 » tis feb 16, 2010 23:57

Har Telia Isurf, iom att jag band det fick jag telefonen för 2000 nåt plus en hundralapp i ett år.. ingår mer datatrafik än jag gör av med..
Har en 3Gs på jobbet och visst är kameran bättre i den, men för vad jag använder en mobilkamera till räcker de 2 mp i 3g till.. finns en gratisapp så man får zoom.. svagheten är ljusstyrkan men det är rätt likt på alla mobilkameror tycker jag, men så har jag en digital systemkamera att jämför amed..
Mitsubishi Pajero 3,5 SWB -00

Seb
Hemmastadd

Inlägg av Seb » tis feb 16, 2010 23:59

beelzebubs skrev:Lägsta pris på prisjakt.nu för iphone 3G S 16GB 7124kr
Eller 5548kr för en 3G 8Gb, men den har ju endast 2 Megapixlar så den kan ju inte va nån höjdare.
Ja, utan abonnemang. Men de är ju bara dumt o köpa utan abonnemang.

beelzebubs
Veteran
Kontakt:

Inlägg av beelzebubs » ons feb 17, 2010 0:16

Seb skrev:
beelzebubs skrev:Lägsta pris på prisjakt.nu för iphone 3G S 16GB 7124kr
Ja, utan abonnemang. Men de är ju bara dumt o köpa utan abonnemang.
Allting är ju relativt!
Men i.o.m att ja inte bor i telefon så blir det billigare att köpa en telefon utan abonnemang än att köpa en hos ex.telenor store och förlänga abonnemanget.

Nu pratar vi i.o.f inte om I utan om andra telefoner för skulle man få en I till reducerat pris så var man tvungen att teckna ett ab. på 299 hos telenor och det är det knappast värt.

Nix nån Iphone lär det knappast bli, känns inte en lockande.

Maverick
Hemmastadd

Inlägg av Maverick » ons feb 17, 2010 0:59

Köp motorolas nya android istället. Smiskar apples rumpa och alla som tror att de har världens bästa telefon.

optodsl
Guru

Inlägg av optodsl » ons feb 17, 2010 6:41

Hur man uppfattar telefonerna är ju högst subjektivt, så det är ju inte så stor mening att älta det i all oändlighet

Jag är hur som helst nöjd med min 3GS 32Gb (i det stora hela), det jag var rädd för innan jag köpte den var att jag skulle tycka att den var för stor, men upplever det inte som något större problem eftersom den är ganska tunn och rundad i formen
/Magnus

Cheva K2500 -91 6,2TD, i luften axellös
Toyota LC RJ70 -87
www.drawings.hagberga.com

Johan P
Rutinerad
Kontakt:

Inlägg av Johan P » ons feb 17, 2010 21:07

Spjutet skrev:

Ja offerunderlaget brukar ändå skrivas på en 2"x4" :D
SJ413-86

Spjutet
Guru
Kontakt:

Inlägg av Spjutet » ons feb 17, 2010 21:08

Johan P skrev:
Spjutet skrev:

Ja offerunderlaget brukar ändå skrivas på en 2"x4" :D
:lol2:
AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!

Mail: enesberg[A]gmail.com

Mathias T
4x4xnerd

Inlägg av Mathias T » ons feb 17, 2010 21:50

Vad är det för fel på NMT va??? :lol: :lol: :lol:
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Wältmeister
4x4xnerd

Inlägg av Wältmeister » mån feb 22, 2010 10:39

Mathias T skrev:Vad är det för fel på NMT va??? :lol: :lol: :lol:
Suck. Minns min "släpbara" Hotline som jag hade i tjänstebilen med "valpsnopp" på taket.
Det var tider det, suck. :rodnar:
Året var 1989. :wink:
Jag är kvar på den nivån. :cry:
Det var bättre förr - när man var i takt med tiden. Suck. :rodnar:
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

Skriv svar