Paljon lunta mutta ei taskulamppua

Polaren tog lite fler bilder ska försöka få tag på dom

Körde fast ordentligt två gånger men behövde inte vinscha i alla fall hehe

Dyr dag gick åt lite soppa haha

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Wild_Devil skrev:Förstår inte att ni klagar på snön..
mig gör den inget..visst,lite merjobb och man kan inte göra allt som man tänker sig å vill.. men den här FÖRBANNADE kylan å blåsten!!![]()
![]()
![]()
Ta spaden och skotta bort detvolvojonas skrev:Gruvligt trött på all snö nu. Fast framförallt på bonden som snöbladar här. Han bladar alltid upp stora snövallar vid våra uppfarter. Han kan lika gärna skita i att snöblada, vi kommer ju ändå inte ut med våra bilar. Så jag börjar känna att det räcker nu.
Var tvungen att skriva av mig lite
Norge som inte är med i EU har nog kvar flertalet tull/toll-stationer och de hade nog inte ens släppts in i landet med den utrustningen... ellerPiraten skrev: ...Fint tänkt att rulla in i Sverige med husvagn, framhjulsdrift och halvdassiga sommardäck!Dessutom såg de tämligen oförberedda ut där de gick ut ur bilarna i sina t-shirts och piratbyxor.. Kanske en tröja på sin höjd...
Kanske den här du tänker på. =)Piraten skrev: Såg en Land cruiser, väldigt grön och ganska hög i trakten kring Mellerud. En HJ61 eller vad de heter tror jag det var, kan ju inte de där modellnamnen på Toyota-bilarna.Tuff bil var det iallafall. Ägaren finns säkert med på forumet här nånstans.
JohnE skrev:Kanske den här du tänker på. =)Piraten skrev: Såg en Land cruiser, väldigt grön och ganska hög i trakten kring Mellerud. En HJ61 eller vad de heter tror jag det var, kan ju inte de där modellnamnen på Toyota-bilarna.Tuff bil var det iallafall. Ägaren finns säkert med på forumet här nånstans.
http://www.youtube.com/watch?v=UfX3e5MN8Yk
Piraten skrev:Själv spenderade jag hela lördagen mellan Trollhättan och Karlstad sittandes i en Nissan Y60 med OK-kärra bakom. I höjd med Mellerud stod allt still.. Där såg det ut som om Danskarna hade tänkt bygga ett nytt samhälle..Fint tänkt att rulla in i Sverige med husvagn, framhjulsdrift och halvdassiga sommardäck!
Dessutom såg de tämligen oförberedda ut där de gick ut ur bilarna i sina t-shirts och piratbyxor.. Kanske en tröja på sin höjd.. Efter 3h i denna krigsscen till spektakel, så tröttnade jag och gav egentligen fan. Började åka i låg fart på fel sida vägen, passerandes bilar som antingen stod för att de inte tog sig nån vart, eller att föraren hade övergett den. Väl på mitten så såg jag orsaken till stoppet... En, ursäkta uttrycket, DANSKJÄVEL som hade lämnat sin satans Volvo 940, med tillhörande husvagn, mitt på E45:an. De som plogar hade kopplat på en stor hjullastare som släpade fanstyget söderut mot Trollhättan. Och folk bara stod och glodde utan att faktiskt försöka ta sig undan. Jag har en flickvän som är norska, och hon hatar danskar efter den här lördagsincidenten.
Tilläggas ska väl att hon, precis som jag, kör bil aktivt i yrket. Därför är väl kanske toleransen aningen lägre än hos många andra..
Det positiva i sammanhanget är ju att jag nu har märkt vilken exeptionellt bra dragare Nissan Patrol faktiskt är.
![]()
In liten påsidanomsak:
Såg en Land cruiser, väldigt grön och ganska hög i trakten kring Mellerud. En HJ61 eller vad de heter tror jag det var, kan ju inte de där modellnamnen på Toyota-bilarna.Tuff bil var det iallafall. Ägaren finns säkert med på forumet här nånstans.