Massor med snö...

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

JohnE
Beroende

Inlägg av JohnE » sön feb 21, 2010 19:47

MYCKET kul att köra i snö idag. Blev en lång och blöt dag hahaha :lol:
Paljon lunta mutta ei taskulamppua 8)

Polaren tog lite fler bilder ska försöka få tag på dom :D
Körde fast ordentligt två gånger men behövde inte vinscha i alla fall hehe

Bild

Dyr dag gick åt lite soppa haha
Bild

henke_99
4x4xnerd

Inlägg av henke_99 » sön feb 21, 2010 19:55

Jag åkte hem till föräldrarna under eftermiddagen idag, tänkte att jag i alla fall skulle prova hur dåligt det gick att ta sig ut i snön med chevan. Men efter att ha inspekterat gången framför den där farsan hade skottat så åkte jag hem igen...
Bild

Var en del snö vid min van oxå, fast där den står hade blåsten kommit åt lite mer så det var lite mindre snö.
Bild
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

volvojonas
ProvModerator

Inlägg av volvojonas » sön feb 21, 2010 20:46

Gruvligt trött på all snö nu. Fast framförallt på bonden som snöbladar här. Han bladar alltid upp stora snövallar vid våra uppfarter. Han kan lika gärna skita i att snöblada, vi kommer ju ändå inte ut med våra bilar. Så jag börjar känna att det räcker nu.

Var tvungen att skriva av mig lite :D
Mitsubishi Pajero Canvas 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99

russinet
Veteran
Kontakt:

Inlägg av russinet » mån feb 22, 2010 6:36

Vi försökte att åka snöskoter men det var bara kallt och snöigt då snön inte bär skotern. Det var riktigt jobbigt att få skotern att plana på snön man behövde massor med fart och en startsträcka med mindre med lössnö för att den skulle orka upp. Ändå så är det en 850cc.Bild
//Fredrik Mahlin
Mahlin Advanced Mechanics AB
http://www.advancedmechanics.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://formulaoffroad.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.smkuppsala.se" onclick="window.open(this.href);return false;

russinet
Veteran
Kontakt:

Inlägg av russinet » mån feb 22, 2010 6:41

//Fredrik Mahlin
Mahlin Advanced Mechanics AB
http://www.advancedmechanics.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://formulaoffroad.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.smkuppsala.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Wild_Devil
Guru

undran

Inlägg av Wild_Devil » mån feb 22, 2010 10:36

Förstår inte att ni klagar på snön..
mig gör den inget..visst,lite merjobb och man kan inte göra allt som man tänker sig å vill.. men den här FÖRBANNADE kylan å blåsten!! :cry: :cry: :cry:

Hade ett juvulskt väder i helgen..tom ytterdörren läckte in snö,å den är ändå ingen dålig pjäs..faan,hela huset blåste ju ur å kyldes ner..
tur man har rejält mä snö på tak och runt grunden som isloerar å hjälper till att hålla kvar nå damm å värme..

Röstar på mer snö å mindre kyla än tvärt om! ! ,-)
Rest my case..
/R
A day without driving cars or listen to music is a day without living..

Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3.. ;)

JohnE
Beroende

Re: undran

Inlägg av JohnE » mån feb 22, 2010 10:39

True! -8 och den här snön! Perfekt! Snö är kul :D
Wild_Devil skrev:Förstår inte att ni klagar på snön..
mig gör den inget..visst,lite merjobb och man kan inte göra allt som man tänker sig å vill.. men den här FÖRBANNADE kylan å blåsten!! :cry: :cry: :cry:

Wältmeister
4x4xnerd

Inlägg av Wältmeister » mån feb 22, 2010 10:46

Det värsta är väl att man inte längre har någonstans att lägga snön. :rodnar:
Det bästa är att man inte blir så svettig av att skotta i minus 26. :lol:
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

Lightbringer
Veteran
Kontakt:

Inlägg av Lightbringer » mån feb 22, 2010 10:49

volvojonas skrev:Gruvligt trött på all snö nu. Fast framförallt på bonden som snöbladar här. Han bladar alltid upp stora snövallar vid våra uppfarter. Han kan lika gärna skita i att snöblada, vi kommer ju ändå inte ut med våra bilar. Så jag börjar känna att det räcker nu.

Var tvungen att skriva av mig lite :D
Ta spaden och skotta bort det :)

Piraten
Användare
Kontakt:

Inlägg av Piraten » mån feb 22, 2010 14:33

Själv spenderade jag hela lördagen mellan Trollhättan och Karlstad sittandes i en Nissan Y60 med OK-kärra bakom. I höjd med Mellerud stod allt still.. Där såg det ut som om Danskarna hade tänkt bygga ett nytt samhälle.. :roll: Fint tänkt att rulla in i Sverige med husvagn, framhjulsdrift och halvdassiga sommardäck! :shock: Dessutom såg de tämligen oförberedda ut där de gick ut ur bilarna i sina t-shirts och piratbyxor.. Kanske en tröja på sin höjd.. Efter 3h i denna krigsscen till spektakel, så tröttnade jag och gav egentligen fan. Började åka i låg fart på fel sida vägen, passerandes bilar som antingen stod för att de inte tog sig nån vart, eller att föraren hade övergett den. Väl på mitten så såg jag orsaken till stoppet... En, ursäkta uttrycket, DANSKJÄVEL som hade lämnat sin satans Volvo 940, med tillhörande husvagn, mitt på E45:an. De som plogar hade kopplat på en stor hjullastare som släpade fanstyget söderut mot Trollhättan. Och folk bara stod och glodde utan att faktiskt försöka ta sig undan. Jag har en flickvän som är norska, och hon hatar danskar efter den här lördagsincidenten. :) Tilläggas ska väl att hon, precis som jag, kör bil aktivt i yrket. Därför är väl kanske toleransen aningen lägre än hos många andra.. :lol: Det positiva i sammanhanget är ju att jag nu har märkt vilken exeptionellt bra dragare Nissan Patrol faktiskt är. :)

In liten påsidanomsak:

Såg en Land cruiser, väldigt grön och ganska hög i trakten kring Mellerud. En HJ61 eller vad de heter tror jag det var, kan ju inte de där modellnamnen på Toyota-bilarna. :D Tuff bil var det iallafall. Ägaren finns säkert med på forumet här nånstans.
Death is certain, life is not.

sos
Veteran

Inlägg av sos » mån feb 22, 2010 15:29

Piraten skrev: ...Fint tänkt att rulla in i Sverige med husvagn, framhjulsdrift och halvdassiga sommardäck! :shock: Dessutom såg de tämligen oförberedda ut där de gick ut ur bilarna i sina t-shirts och piratbyxor.. Kanske en tröja på sin höjd...
Norge som inte är med i EU har nog kvar flertalet tull/toll-stationer och de hade nog inte ens släppts in i landet med den utrustningen... eller

JohnE
Beroende

Inlägg av JohnE » mån feb 22, 2010 16:20

Piraten skrev: Såg en Land cruiser, väldigt grön och ganska hög i trakten kring Mellerud. En HJ61 eller vad de heter tror jag det var, kan ju inte de där modellnamnen på Toyota-bilarna. :D Tuff bil var det iallafall. Ägaren finns säkert med på forumet här nånstans.
Kanske den här du tänker på. =)
http://www.youtube.com/watch?v=UfX3e5MN8Yk

Joel
Veteran
Kontakt:

Inlägg av Joel » mån feb 22, 2010 19:26

JohnE skrev:
Piraten skrev: Såg en Land cruiser, väldigt grön och ganska hög i trakten kring Mellerud. En HJ61 eller vad de heter tror jag det var, kan ju inte de där modellnamnen på Toyota-bilarna. :D Tuff bil var det iallafall. Ägaren finns säkert med på forumet här nånstans.
Kanske den här du tänker på. =)
http://www.youtube.com/watch?v=UfX3e5MN8Yk

Den va de med all säkerhet han heter Magnus å bor i mellerud..

Mathias T
4x4xnerd

Inlägg av Mathias T » mån feb 22, 2010 20:02

Piraten skrev:Själv spenderade jag hela lördagen mellan Trollhättan och Karlstad sittandes i en Nissan Y60 med OK-kärra bakom. I höjd med Mellerud stod allt still.. Där såg det ut som om Danskarna hade tänkt bygga ett nytt samhälle.. :roll: Fint tänkt att rulla in i Sverige med husvagn, framhjulsdrift och halvdassiga sommardäck! :shock: Dessutom såg de tämligen oförberedda ut där de gick ut ur bilarna i sina t-shirts och piratbyxor.. Kanske en tröja på sin höjd.. Efter 3h i denna krigsscen till spektakel, så tröttnade jag och gav egentligen fan. Började åka i låg fart på fel sida vägen, passerandes bilar som antingen stod för att de inte tog sig nån vart, eller att föraren hade övergett den. Väl på mitten så såg jag orsaken till stoppet... En, ursäkta uttrycket, DANSKJÄVEL som hade lämnat sin satans Volvo 940, med tillhörande husvagn, mitt på E45:an. De som plogar hade kopplat på en stor hjullastare som släpade fanstyget söderut mot Trollhättan. Och folk bara stod och glodde utan att faktiskt försöka ta sig undan. Jag har en flickvän som är norska, och hon hatar danskar efter den här lördagsincidenten. :) Tilläggas ska väl att hon, precis som jag, kör bil aktivt i yrket. Därför är väl kanske toleransen aningen lägre än hos många andra.. :lol: Det positiva i sammanhanget är ju att jag nu har märkt vilken exeptionellt bra dragare Nissan Patrol faktiskt är. :)

In liten påsidanomsak:

Såg en Land cruiser, väldigt grön och ganska hög i trakten kring Mellerud. En HJ61 eller vad de heter tror jag det var, kan ju inte de där modellnamnen på Toyota-bilarna. :D Tuff bil var det iallafall. Ägaren finns säkert med på forumet här nånstans.

Påminner lite om danskar på tipsslingan på ränneslätträffen :lol: :lol: :lol: :lol:
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

jeepetorp
Beroende

Inlägg av jeepetorp » mån feb 22, 2010 21:18

Helt underbart med mycket snö. Men rådjuren har det inte lätt, två st ihjälsvultna har vi hittat hemmavid.

Två bilar drag jag loss i Solna i dag, kul att vara snäll ibland, även om jag drog loss den första mest för att jag ville ha den parkeringsplatsen. (Ja, föraren var där). :P
Jeep Wrangler Unlimited Sahara -07.
http://jeepetorp.blogg.se

Skriv svar