toyota 4 runner info
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Rutinerad
toyota 4 runner info
hej är ny här på forumet o har jämt införskaffat mig en 4 runner som rullar på 32" maxxis däck..
skulle vilja veta om hur dom fungerar utanför skogen o om dom är någorlunda hållbara. tips om allt möjligt till dom motages gäran
skulle vilja veta om hur dom fungerar utanför skogen o om dom är någorlunda hållbara. tips om allt möjligt till dom motages gäran
har du kört fast elle?
-
- Forumräv
Re: toyota 4 runner info
Den brukar ju kallas för "Fusk-Land Cruiser" och det är nog ungefär vad det är! Säkert en ganska OK bil tyvärr brukar de ROSTA. Men drivlina o.s.v. är helt OK! Topparna på V6an är väl lite känsliga också, men troligen inte mer känsliga än någon annan V6a....turbofrallan skrev:hej är ny här på forumet o har jämt införskaffat mig en 4 runner som rullar på 32" maxxis däck..
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Red-Winches Offroad Racing Sweden
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Jo, de rostar som alla Toyota... "Fusk-Land Cruiser" eller "Hilux kombi". Bilen är ju en Hilux, min heter tom det när man slår upp VIN-koden. Och Hilux har minst samma anseende som Land Cruiser i länder där dessa bilar används som de var tänkta = jordbrukstraktor med billiknande prestanda.BorkJonas skrev:
Den brukar ju kallas för "Fusk-Land Cruiser" och det är nog ungefär vad det är! Säkert en ganska OK bil tyvärr brukar de ROSTA. Men drivlina o.s.v. är helt OK! Topparna på V6an är väl lite känsliga också, men troligen inte mer känsliga än någon annan V6a....
/Anders
HZJ78: Inte original längre - 4Runner 3.0 TD: 4" Procomp Stage II, 35" BFG MT - Wrangler 4.2: OME, 2" body lift, 33" Cooper STT, +diverse krims-krams
Riktig fördelningslåda = 2WD annars spärrad 4WD. Aldrig spärrar i axlar men oftast LSD bak.mattebigge skrev:Hur ser det ut med spärrar på mittdiff och fram & bak-diffarna, och vad är släpvikten med E-kort på 4.runner?
2000 eller 2200 kg på E-kort på de flesta men klarar mycket mer. Min 3.0 TD är starkare i backarna med tungt lass (6 ton) än min HZJ78.
/Anders
HZJ78: Inte original längre - 4Runner 3.0 TD: 4" Procomp Stage II, 35" BFG MT - Wrangler 4.2: OME, 2" body lift, 33" Cooper STT, +diverse krims-krams
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Lite samma som Pajero Sport och L200 då!Anders M skrev:Jo, de rostar som alla Toyota... "Fusk-Land Cruiser" eller "Hilux kombi". Bilen är ju en Hilux, min heter tom det när man slår upp VIN-koden. Och Hilux har minst samma anseende som Land Cruiser i länder där dessa bilar används som de var tänkta = jordbrukstraktor med billiknande prestanda.BorkJonas skrev:
Den brukar ju kallas för "Fusk-Land Cruiser" och det är nog ungefär vad det är! Säkert en ganska OK bil tyvärr brukar de ROSTA. Men drivlina o.s.v. är helt OK! Topparna på V6an är väl lite känsliga också, men troligen inte mer känsliga än någon annan V6a....
/Anders
En PB på LB-Chassi
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
-
- Rutinerad
Aha så kanske de va.. hade för mig att de va 4,56:1 jag har också 4,88:1 i mina men jag har jag stel axel fram med "Highpinion"kex skrev:Min v6a har 4.88:1 original i axlarnaJoel skrev:modeller med automatiska frihjulsnav har en kedjedriven fördelnings låda som de inte finns några roligare drevsatser till å den är ganska hög på lågväxeln... v6 modellen har 4,56:1 medans dom andra har 4,10:1..
-
- Rutinerad
- Kontakt:
Då har du en amerikatillverkad bil. Automat?kex skrev:Min v6a har 4.88:1 original i axlarnaJoel skrev:modeller med automatiska frihjulsnav har en kedjedriven fördelnings låda som de inte finns några roligare drevsatser till å den är ganska hög på lågväxeln... v6 modellen har 4,56:1 medans dom andra har 4,10:1..
Hade 4runner, har nu Landcruiser
"Grizzly" - LC HJ61 som det ska byggas på.. Snart klar
eller?
"Roadrunner" - 4runner 91:a orginal - förutom stereon
Däcken från http://www.fyrhjulsdrift.se förstås!!
"Grizzly" - LC HJ61 som det ska byggas på.. Snart klar

"Roadrunner" - 4runner 91:a orginal - förutom stereon
Däcken från http://www.fyrhjulsdrift.se förstås!!