Nu var det nya äventyr!
Häromdagen märkte jag att bilen började bli lite seg när man startade den trots att det bara var någon minusgrad ute. Tänkte att det var väl dags att byta nu då jag kört det batteriet i drygt ett år och vinchat en del med det samt att det satt i bilen när jag köpte den. Misstänkte att kylan som varit inte hjälpt till direkt heller...men den har alltid startat om än ganska segt när det varit som kallast.
Köpte mig ett Banner Running Bull på TH Pettersson för 1550 spänn och installerade det igår. Såg då att mitt AC-Delco med arabisk text inte var rätt storlek och var alldeles för högt. Men det nya passade perfekt (efter jag sågat av klackarn på båda sidorna

Tyckte att det var lite konstigt att jag upplevde det seg när jag drog runt och startade den första gången på det nya batteriet. Tänkte inte så mycket på det utan lät den gå en halvtimme på tomgång och sedan körda jag ca 1 mil till hemmet.
Gick upp på morgonen och är laddad för ett massivt och härligt Brrruuuum när jag ska vrida på nyckeln...men ICKE. Den orkade inte ens dra runt en cylinder verkade det som. Testade med startkablar till tjejens Ford Ka men vetifan om jag fick ordentliga kontaktpunkter då det inte blev någon skillnad när jag försökte starta. Mätte upp skiten och fick 13.4V på batteriet och 13.9 med kablarna på från Forden.
ÄR ju jäkligt sugen på att åka till Borås i morgon och skulle gärna vilja ha lite tips om i vilken ordning jag ska felsöka samt tips om hur jag kollar generator, laddrelä, kablage, jordpunkter osv osv.
Uppskattar all hjälp jag kan få då jag bjudit med 3st kompisar som ska åka med och dom är alldeles stissiga och skickar mms med massa häftiga bilder på fyrhjulsdrivna bilar och håller på

Vi ses i de snöiga skogarna!!
//Jocke