bes befrielse

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Porginal
Hemmastadd
Kontakt:

Inlägg av Porginal » ons mar 24, 2010 10:45

Wältmeister skrev:En annan orsak till att man utreder om att spika gränsen för skattefrihet i stället för att, som nu, ha en rullande gräns är att en del bilar, trots att de uppnått 30 år, är så pass användbara.

På ett möte med MHRF fanns stor irritation över att flera MB 123:or dels godkänts för MHRF-försäkring och dels är skattebefriade.
Enlig uppgift rullar några 123:or som Taxibilar i Stockholm.
Ägda av vilka tror ni?

I USA lär en Taxi inte få vara äldre än 10 år har jag hört/läst.

Personligen har inget emot att baka in allt i bränsleskatten.
Trafikförsäkring, registerhållningsavgift, vägavgift, besiktning och vad det nu kan vara.
Därefter är det upp till var och en att teckna kasko- och vagnskadeförsäkring.

Dom, i glesbyggd, som måste använda bilen för långa resor till- och från arbetsplatsen kompenseras via deklarationen.

Att lappen på bakre regskylten "dragits in" påverkar inte.
Enligt, en i trafikfrågor vanligtvis välunderrättad person, så har bengen redan ett vasst vapen för att snabbt och obönhörligen avslöja dem som på något sätt fuskar och inte kör gatlegalt.
Bra tycke jag.
Håller inte med dig där riktigt, varför ska jag betala
"Trafikförsäkring, registerhållningsavgift, vägavgift, besiktning och vad det nu kan vara."
för att klippa gräset? Desutom tycker jag att skriva att glesbyggds folk ska få avdrag i deklarationen e ju lite ett hån! varför ska de behöva ligga med lån på skattepengar till staten? förbjud alla bilar i innerstäder större än 200.000 innevånare hävdar jag! hur mycket avgaser spyr inte alla idioter ut i dagens köande till jobbet i t.ex. göteborg!

Sen förstår jag inte varför "min" trafikförsäkring inte e samma i min bmw 330d som i min corvette -95 e ju inte så att bilen e mer krock benägen eller?? borde väl vara jag som förare som e trafikförsäkrad och inte bilen??

Eller ta en Cheva pickup på 2300kg den e ju gratis att trafikförsäkra i jämförelse, dock skulle jag tro att det e den som gör mest skada vid ev. krock!
4x4 lös :(

suktar efter amerikanskt!!

Wältmeister
4x4xnerd

Inlägg av Wältmeister » ons mar 24, 2010 11:06

Total rättvisa går inte att uppnå.
Skulle vara om COOP med stöd av den nya regeringen skulle proklamera att endast den blåvita bilen BIL skulle vara tillåten.
Förmodligen driven av maskrosor(grönsaken inte de i fordonsfrågor *********handikappade).
Samma ***** ***** som tycker att rallyåkare kan samåka.
Segraren i dragrace kan då koras med hjälp av solur.
Och inte fattar att alla inte har buss, tunnelbana och pendeltåg runt gathörnet.
Ni läste kanske i Vi Biägare om politikern som erbjöds att åka med ett tidningbud en vanlig arbetsdag för att få henne att förstå att vinterdäck behövs(utanför tullarna i Stockholm).
HON SLÄNGDE PÅ LUREN I ÖRAT PÅ DEN SOM RINGDE UPP HENNE?

Ursäkta att jag spårade ur(nu igen) men jag är ju i skitsnack. :rodnar:
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

Porginal
Hemmastadd
Kontakt:

Inlägg av Porginal » ons mar 24, 2010 11:31

Wältmeister skrev:Total rättvisa går inte att uppnå.
Skulle vara om COOP med stöd av den nya regeringen skulle proklamera att endast den blåvita bilen BIL skulle vara tillåten.
Förmodligen driven av maskrosor(grönsaken inte de i fordonsfrågor *********handikappade).
Samma ***** ***** som tycker att rallyåkare kan samåka.
Segraren i dragrace kan då koras med hjälp av solur.
Och inte fattar att alla inte har buss, tunnelbana och pendeltåg runt gathörnet.
Ni läste kanske i Vi Biägare om politikern som erbjöds att åka med ett tidningbud en vanlig arbetsdag för att få henne att förstå att vinterdäck behövs(utanför tullarna i Stockholm).
HON SLÄNGDE PÅ LUREN I ÖRAT PÅ DEN SOM RINGDE UPP HENNE?

Ursäkta att jag spårade ur(nu igen) men jag är ju i skitsnack. :rodnar:
hehe, nä självfallet inte!

men ibland blir man lite trött på alla saker som man blir utsatt för som bilentusiast. Man börjar ju nästan fundera på att fuska och dribbla för att ha råd att unna sig en bil man vill ha!

men man e ju glad att passerat åldersgränserna, ser på tjejen som inte gjort det betalar samma för sin renault megan -97 som för min BMW 330d -05 i försäkring!

henke_99
4x4xnerd

Inlägg av henke_99 » ons mar 24, 2010 11:40

Det vore trevligt om det hade funnits nån särskild "kategori" för hobbyfordon, känns lite surt att behäva betala dubbelt så mkt i årliga avgifter för blazern som bara rullar några få hundra mil varje år gentemot min lilla golf som får rulla mångdubbelt längre.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

Porginal
Hemmastadd
Kontakt:

Inlägg av Porginal » ons mar 24, 2010 11:46

henke_99 skrev:Det vore trevligt om det hade funnits nån särskild "kategori" för hobbyfordon, känns lite surt att behäva betala dubbelt så mkt i årliga avgifter för blazern som bara rullar några få hundra mil varje år gentemot min lilla golf som får rulla mångdubbelt längre.
Ja det håller jag med om, har normat sett 3 bilar i gång under somrarna. men kan ju bara åka en i taget, och lånar ut mina leksaker det gör jag inte! (inte hänt än iallafall)

Skriv svar