Axiallänk

All teknik som inte är märkesbunden. Ex. Däck, Winchar och allmänna motorfrågor o.s.v.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Uffeman
Hemmastadd
Inlägg: 182
Blev medlem: ons jan 23, 2008 21:17

Axiallänk

Inlägg av Uffeman » mån mar 29, 2010 20:11

Tänkte när jag byter axlar på min bil också bygga ny hjulupphängning, det blir triangel både fram och bak.
Tänkte vid infästningen mot tvärramen ha nån typ av axiallänk, typ som på bilden, men har inte riktigt bestämt mig än.
Bild
Nån som vet var man kan få tag på passande sådana? Såg att mecmove hade ganska grova...Nån som har erfarenhet av dessa? En kompis använder nån modell som sitter mellan hydralkolv och styrstag på nån traktor.
Nån annan ide på bra leder...Det finns ju mycket att välja på, uniballs, bussningar, 50-kula, mm.

Vore intressant att höra lite åsikter och tips på nån hållbar lösning :wink:

optodsl
Guru
Inlägg: 3508
Blev medlem: ons apr 15, 2009 20:25
Ort: Eskilstuna

Inlägg av optodsl » mån mar 29, 2010 20:48

Vad är det för bil? Ska den användas på vägen?
Undrade bara för triangellänk fram kan vara svårt att förena med besiktningsbart.
/Magnus

Cheva K2500 -91 6,2TD, i luften axellös
Toyota LC RJ70 -87
www.drawings.hagberga.com

Uffeman
Hemmastadd
Inlägg: 182
Blev medlem: ons jan 23, 2008 21:17

Inlägg av Uffeman » tis mar 30, 2010 9:25

Det är en Suzuki, fast det är bara ramen och karossen kvar snart ;)
Volvo B23 + aut, GW axlar och obitrol, så besiktningsmöjligheterna är nog redan ganska begränsade ;)

Bild

Skriv svar