Superswamper Igen!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Superswamper Igen!
Superswamper bogger.. är det något att rekomendera? bra i terräng? slits snabbt på väg? tacksam för svar
Kör du om mig, kör jag över dig 

På denna sidan finns de flesta aktuella offroad-däck med kommentarer och betyg. Där kan du läsa lite om dina favoriter som t ex Bogger. Själv har jag blivit lite sugen på att testa Parnelli Jones. Verkar vara ett schysst allround-däck som tydligen skall vara väldigt populärt i US of A 

-
- Användare
Parnelli Jones Dirt grip däcket är bra allround däcket med sipming i alla klackar. Ända felet är att priset som är dyrare än swampers.
Bocgger och TSL däcken fördel är att att de rensar alla typer av lera med sitt grövre mönster. Medan till Claw / mudzilla har lite problem när leran blir hårdare. För del med Bogger/TSL är gummit liter härdare gummit så det blir inga större slitars mot stenarna medan medan mjukare kopior lämnar bitar.
Jag har Swamper SX 35x15.5x15 när man åker på väg så känner däcket vikt som sentuvigera med massa härlig gyrokraft. Jag älskar det.
På Valpen hade jag B20 weber K-kam då gick det bra att marsa 120km/h.
När man sen jämför greppet på original däck med Swamperna Sx så var de min dubbelt så bra med ett sidmöster så man kan komma ur lerspåren.
Ett öppet däck som Bogger slits snabbare medan TSL håller nog längre.
/Mellan Pontus
Bocgger och TSL däcken fördel är att att de rensar alla typer av lera med sitt grövre mönster. Medan till Claw / mudzilla har lite problem när leran blir hårdare. För del med Bogger/TSL är gummit liter härdare gummit så det blir inga större slitars mot stenarna medan medan mjukare kopior lämnar bitar.
Jag har Swamper SX 35x15.5x15 när man åker på väg så känner däcket vikt som sentuvigera med massa härlig gyrokraft. Jag älskar det.
På Valpen hade jag B20 weber K-kam då gick det bra att marsa 120km/h.
När man sen jämför greppet på original däck med Swamperna Sx så var de min dubbelt så bra med ett sidmöster så man kan komma ur lerspåren.
Ett öppet däck som Bogger slits snabbare medan TSL håller nog längre.
/Mellan Pontus
Ständig förbättring!
-
- Veteran
Hur är bogger att åka med på vägen.Håller också på att kolla efter däck
Chevrolet k1500 -89
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......
-
- Veteran
Jag har setat och läst om bogger och kollat på bilder.Jag tror att jag sattsar på en uppsättning LTB istället
Chevrolet k1500 -89
-
- Veteran
Jag hade LTB på vitaran (31x11,5x15) och dom däcken kan jag verkligen rekommendera för dom va skitbra i både lera och på sten tycker jag 

Witara Xxl med toyotaaxlar med arb-spärrar, Astra GSI 16v, stenkryparlåda, Warn 8274 och 16/38,5x15 Super swamper tsl.
Opel Calibra turbo 4x4.
Chevrolet silverado duramax 02- 6" superlifthöjning, 35" däck o vinch.
Chevrolet blazer -76 Helcab
Opel Calibra turbo 4x4.
Chevrolet silverado duramax 02- 6" superlifthöjning, 35" däck o vinch.
Chevrolet blazer -76 Helcab
Och bogger är som sagt (efter vad jag hört från många) i princip kass på alla underlag utom lera.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Ta då kontakt med dom på fyrhjulsdrift, dom kan garanterat ordna fram dom. Men blir säkert leveranstid där oxå.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders