Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
Roger Patrol
- Guru
stork skrev:Ja jag har suttit och kikat många gånger på den senast för 10 min sen
Men du som värkar vara från dom hållen kanske vet vad han använde sig av för fjädrar, bärarmarna ser ju ut att vara tryckstänger till lantbruket
jag har för mig att han har org framfjädrar bak och nån höjning fram
men kontakta honnom
det är han som är kontaktpersonen i a-t-f. han pratar säker bonco med er

-
stork
- Användare
Ja det är ju det med tid och sånt, springer ju lätt uväg ett par timmar bara med någon simpel sak ibland och det är klart ska man renovera en hel gård så kan det ju försvinna ett par timmar.
Men jag tror nog allt att jag får ta kontakt med han på a.t.f för jag är inte så sugen på att åka med klossar mellan blad och axel mer har ju faktist åkt ifrån axel en gång

-
farmaren
- Användare
Nu har jag hittat en kille på youtube som har lite ekonomiska lösningar. Han har 2 filmer på sin youtube sida om hur han har tillverkat sin höjning.
kolla o säg va ni tror om det här.
http://www.youtube.com/user/rhauf1
Snabbt nog??
-
RETEP
- Hemmastadd
farmaren skrev:Sitter o väntar på mitt bodylift från summit, Är det någon som monterat det på en bronco som har lite koll på vad det drar med sig mer?? typ styrning o sånt
Sen undrar jag om någon vet nån bra bondhöjning man kan göra på fjädringen.. tänkte kolla på biltema om det finns nån längre fjäder som man kan trixa in fram. Om så är fallet.. behöver jag byta dämparna fram??
bak är det väl enklast med block? ska höja karossen 3" och typ 2" i fjädringen. det får räcka till att börja med.
är nybörjare på det här med 4x4 offroadandet
Men mina tummar sitter där dom ska, så man kan ju lära sig.
Hej har en kompis som köpte en 2.5tums höjning till sin dodge ram hemi och satte fram,det är bara en distans på 2.5tum som sitter mellan fjädern och övre fjädersätet,det borde väl inte vara så svårt att göra något liknande eget på en Bronco.
Chevrolet k2500 silverado
-
farmaren
- Användare
Ja det finns mellanlägg att köpa till broncon oxå, har funderat på det fram. Så det blir nog att svarva ett par lagom långa. Ska köpa längre fjädrar senare när ekonomin tillåter. så tills dess får det bli lite try and error.
Men tack för tipset

Snabbt nog??
-
stork
- Användare
Men det blir väl inte den bästa hjulvinkeln om man bara byter fjädrar iom att man har delad framvagn
-
Roger Patrol
- Guru
stork skrev:Men det blir väl inte den bästa hjulvinkeln om man bara byter fjädrar iom att man har delad framvagn
visst drar det iväg lite men det är ok med 2 tum,axeln är ju lite saxad eller vad man ska säga,det är ju inte från centrum den delar sig
-
stork
- Användare
Nä det är ju klart har inte tänkt så väl på det med att den är saxad som du skriver, kan ju vara på tiden att kika på det, börjar ju dra ihop sig till lite roliga träffar nu ju