Fega politiker i sverige

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Roger Patrol
Guru

Fega politiker i sverige

Inlägg av Roger Patrol » tis maj 04, 2010 15:27

Slöjbärande kvinna bötfälld
Världen 04 maj 14:46

En tunisisk kvinna har blivit bötfälld i Italien för att hon bar en heltäckande slöja när hon besökte ett postkontor i staden Norvara. Italien har sedan 1975 haft en antiterrorlag som förbjuder maskering på offentliga platser.

- Men tyvärr är det uppenbarligen fortfarande inte klart för alla att kläder som förhindrar bärarens identifiering kan tolereras i hemmet men inte på offentliga platser, i skolor, på bussar och på kostkontor, säger stadens borgmästare Massimo Giordano till nyhetsbyrån Ansa enligt BBC.

Kvinnan bötfälls med knappt 5.000 kronor. Det är det första fallet i sitt slag. Tidigare har lagen om maskeringsförbud tolkats innehålla undantag för religiösa plagg, men staden Norvara införde i januari en egen bestämmelse om förbud mot burka på offentliga platser.

Andreas
Beroende

Inlägg av Andreas » tis maj 04, 2010 18:17

Helt rätt, jag skulle rösta för ett förbud mot täckande klädsel. Ta seden dit du kommer :tumbup:

yota
Forumräv

Inlägg av yota » tis maj 04, 2010 18:25

:tumbup:
Stelaxlad HiLux Diesel
Turboconvert + IC 1.8 Bar Boost
Superflex bladfjädrar +4"
Bilstein 5150 12"
2 x arb airlocker
CM knutar + axlar bak & fram
Smörjbara bussningar runt om
mm. mm

K-Roslund
Rutinerad

Inlägg av K-Roslund » tis maj 04, 2010 19:02

Andreas skrev:Helt rätt, jag skulle rösta för ett förbud mot täckande klädsel. Ta seden dit du kommer :tumbup:

:tumbup: håller med till 100%
Det var bättre förr, då män va män och kvinnor va kvinnor och fikusar va en krukväxt!

Spjutet
Guru
Kontakt:

Inlägg av Spjutet » tis maj 04, 2010 19:05

x2
AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!

Mail: enesberg[A]gmail.com

Stewz
Forumräv
Kontakt:

Inlägg av Stewz » tis maj 04, 2010 19:13

Andreas skrev: Ta seden dit du kommer :tumbup:
Inte fan tänker jag "ta seden" om jag mot formodan hammnar i ett muselmanland,
inte tänker jag hjälpa till och stena en 13-årig flicka till döds som blivit gruppvåldtagen. http://recorta.com/d4da03

Och inte fan tänker jag rösta på Måna Muslim,
det räcker med 80+ års misskötsel av Sverige.

HRC
Rutinerad

Inlägg av HRC » tis maj 04, 2010 19:25

Det mullrar i Europa, man har fått nog av islams dumheter. Först förbudet i Belgien och nu hörs röster om samma sak av en tung EU-tysk. Kanske finns det hopp?

Religionsfrihet = Frihet FRÅN religion och annat förtryck!

Tycker innerligt synd om dessa arma kvinnor, manipulerade och styrda sedan födseln att inlemma sig i primitiva patriarkat och stam-/klansamhällen. Inte underligt då att många säger sig faktiskt vilja bära dessa plagg. Ett annat tragiskt fenomen är att ganska sekulariserade mussar som reaktion på kulturkrocken ofta plötsligt blir väldigt religiösa och traditionella när de kommer från MENA upp till norra europa, med alla problem det nu för med sig....Suck.
Grand Cherokee 4,7 2000
Cherokee 4.0 2001

Gaup
Forumräv

Inlägg av Gaup » tis maj 04, 2010 19:29

Va säger ni tycker det är bra att fula fruntimmer drar nått gammalt över sig så man slipper se dem :lol:

Gaup
Forumräv

Inlägg av Gaup » tis maj 04, 2010 19:38

Tycker att man borde få ålägga del svenska fruntimmer att dra nått gammal över sig med för den delen :twisted:

Bosse96
Användare

Inlägg av Bosse96 » tis maj 04, 2010 20:01

Stewz skrev:
Andreas skrev: Ta seden dit du kommer :tumbup:
Inte fan tänker jag "ta seden" om jag mot formodan hammnar i ett muselmanland,
inte tänker jag hjälpa till och stena en 13-årig flicka till döds som blivit gruppvåldtagen. http://recorta.com/d4da03

Och inte fan tänker jag rösta på Måna Muslim,
det räcker med 80+ års misskötsel av Sverige.
Kunde inte sagt det bättre själv!

/Marcus
230GE -85 Super Swamper LTB 34x10,5x15
Life is too short to drive a Land Rover

sos
Veteran

Inlägg av sos » tis maj 04, 2010 20:32

Med risken att miljöpartiet kan hamna i regeringen så är blank rösten inget alternativ... jag skulle vilja se att "minus" eller "rösta bort" valsedel infördes. Tänk att kunna lägga en minus röst på ett parti och blir det nog många så åker de på minus eller åtminstone under 4% och därmed UT... i princip skulle jag lämna "in-blanco" åt vilket parti som helst att regera bara jag fick rösta ut miljöpartiet...

Nu sitter man där -utan alternativ...
Suzuki Samurai -91, stenkrypare 6.5, OME fjädrar + shackle reverse, vitara-servo, warn RT30, swift stolar

Bork_Örjan
Forumräv

Inlägg av Bork_Örjan » tis maj 04, 2010 20:34

sos skrev:Med risken att miljöpartiet kan hamna i regeringen så är blank rösten inget alternativ... jag skulle vilja se att "minus" eller "rösta bort" valsedel infördes. Tänk att kunna lägga en minus röst på ett parti och blir det nog många så åker de på minus eller åtminstone under 4% och därmed UT... i princip skulle jag lämna "in-blanco" åt vilket parti som helst att regera bara jag fick rösta ut miljöpartiet...

Hmm intressant tanke :lol:
Pajero shogun 3,5 -96 karosshöjd och snorkel fortfarande under modifiering :-)

Roger Patrol
Guru

Inlägg av Roger Patrol » tis maj 04, 2010 20:51

sos skrev:Med risken att miljöpartiet kan hamna i regeringen så är blank rösten inget alternativ... jag skulle vilja se att "minus" eller "rösta bort" valsedel infördes. Tänk att kunna lägga en minus röst på ett parti och blir det nog många så åker de på minus eller åtminstone under 4% och därmed UT... i princip skulle jag lämna "in-blanco" åt vilket parti som helst att regera bara jag fick rösta ut miljöpartiet...

:tumbup: viken bra ide!

thomasv
Forumräv

Inlägg av thomasv » tis maj 04, 2010 20:59

Kunde inte ha sagt det bättre själv!
Har tyckt så där i hela mitt vuxna liv! (i alla fall så länge miljöpartiet har funnits och fått bestämma "allt").

Hur kan det minsta och dummaste partiet få så mycket makt när de som röstar på partiet inte är så många?

Får kanske inte säga detta, men fungerar demokratin? Om 49% röstar rött hur kan då miljöpartiet som vill få oss att bo i grottor få den mesta makten med sina bakåtstävande förslag?

Något är snett, nej mycket är snett... varför bor det fler Irakier i Södertälje in i hela USA? Eller varför bor det fler Somalier i Örebro än i hela Finland? Listan kan göras hur lång som helst och själv får man sponsra hela sverige med att köpa bensin...

...Betala hutlösa elpriser medans elbolagen gör miljardvinster...
...Bli kriminell om jag kör min bil på min egen mark, vem äger marken? jag eller staten (de gröna kanske?).. man blir lätt uppgiven.

Nej, nu har jag gnällt nog, nu ska jag klä mig i burka och tälta på grannens tomt, måste ju utnyttja allemansrätten medans den finns kvar!

henke_99
4x4xnerd

Inlägg av henke_99 » tis maj 04, 2010 21:15

Det mest tråkiga tycker jag är allt folk som låter sig luras till att högre skatter (framför allt bränsleskatterna) bidrar till bättre miljö...
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

Skriv svar