Jag har plockat av både i fram och i bak. Slipade bort fästena noga och målade, så det inte skulle synas på besiktning...henriklarsson1982 skrev:......och det är bara främre k-hämmaren vi talar om nu eller?!? (med risk för att det är en dum fråga)
diff pajero
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Användare
-
- ProvModerator
Så klart du ska !!! 35" på Pajero blir precis perfektBlackSheep skrev:skall skruva loss fram och bak på min imorgon tänkte jag.. ang däck så kommer jag nog köra på 33or. mest för att slippa höjja för mkt. eller skule man kanske......

drivaxelknut skrev:hur verkar det på pajero års mod 87? finns det krängningshämmare som förstör flex på den med?
Tror de flesta Mk1 är ganska lika konstruktion oavsett årsmodell och motor.
Mitsubishi Pajero Canvas 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
Volvo V40 2.0T -99
Onödigt jobb!JohnE skrev:Jag har plockat av både i fram och i bak. Slipade bort fästena noga och målade, så det inte skulle synas på besiktning...henriklarsson1982 skrev:......och det är bara främre k-hämmaren vi talar om nu eller?!? (med risk för att det är en dum fråga)
Finns krängningshämmare skall den vara fullt funktionsduglig.
Tar man bort hämmaren och stag mm. så finns det inget dom kan anmärka på.
"Team Eppi Peppi"
Gör som jag, något dumt!
Mitsubishi Pajero SWB 2.8 TD Aut. -94
Ska bli expeditionstuket på bilen.
Gör som jag, något dumt!

Mitsubishi Pajero SWB 2.8 TD Aut. -94
Ska bli expeditionstuket på bilen.
Ville väl mest inte att de skulle kunna ana att det faktiskt borde sitta kränghämmare där...miamik skrev:Onödigt jobb!JohnE skrev:Jag har plockat av både i fram och i bak. Slipade bort fästena noga och målade, så det inte skulle synas på besiktning...henriklarsson1982 skrev:......och det är bara främre k-hämmaren vi talar om nu eller?!? (med risk för att det är en dum fråga)
Finns krängningshämmare skall den vara fullt funktionsduglig.
Tar man bort hämmaren och stag mm. så finns det inget dom kan anmärka på.
-
- Guru
krängningshemmare är som broms sköldar finns dom ska allt vara helt men finns dom inte så är allt lungt
det första som ska fixas på en offroadbil är ,bort med allt skit som förstör flexet
smaken är olika oxå,jag åkte Grand Cherokee utan hämmare både fram å bak å jag tycket det gick utmärkt.
och en den håller på m sprintar å knöl när vägen närmar sig
patrolen är helt befriad oxå,, men den lutar 'något' i rondeller å kurvor men vad gör det?
det är ju hur gött som helst m flex

det första som ska fixas på en offroadbil är ,bort med allt skit som förstör flexet

smaken är olika oxå,jag åkte Grand Cherokee utan hämmare både fram å bak å jag tycket det gick utmärkt.
och en den håller på m sprintar å knöl när vägen närmar sig

patrolen är helt befriad oxå,, men den lutar 'något' i rondeller å kurvor men vad gör det?
det är ju hur gött som helst m flex

-
- Hemmastadd
-
- ProvModerator
Ville bara påpeka att bara för att man har dåligt flex och IFS fram så innebär det inte att man fastnar.
Jag och andra med Pajero Mk1 har kört på ställen där the almighty Landcruiser fått använda winch.
Pajeron tar sig fram överraskande bra faktiskt.
Jag och andra med Pajero Mk1 har kört på ställen där the almighty Landcruiser fått använda winch.
Mitsubishi Pajero Canvas 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
Volvo V40 2.0T -99
-
- Guru
Absolut!volvojonas skrev:Ville bara påpeka att bara för att man har dåligt flex och IFS fram så innebär det inte att man fastnar.
Johanna åkte på dom flesta ställen med sin pajero som jag åkte med patrolen,men hennes diffbroms var riktigt stark
-
- Rutinerad
-
- Guru
-
- Hemmastadd
Bak? Jag har fan ingen krängningshämmare bak på min... Måste ha varit nån tidigare ägare som fimpat den.
Angående krängningshämmarnas vara eller icke vara så är ju kanske inte Pajero en sån landsvägsmisil ändå. Monterar man dessutom en höjning, större grovmönstrade däck osv så gör man ju inte det för att förbättra vägegenskaperna direkt.

Angående krängningshämmarnas vara eller icke vara så är ju kanske inte Pajero en sån landsvägsmisil ändå. Monterar man dessutom en höjning, större grovmönstrade däck osv så gör man ju inte det för att förbättra vägegenskaperna direkt.
Suzuki Vitara Trayback - Challengebil.
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.
O.A.S. Offroad & Adventure Society
//Abbe - Team Skottkärra
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.
O.A.S. Offroad & Adventure Society
//Abbe - Team Skottkärra
-
- ProvModerator