normalt eller onormalt glapp?

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Mathias_A
Nybörjare

normalt eller onormalt glapp?

Inlägg av Mathias_A » sön maj 09, 2010 16:06

Hissade upp wranglern idag för o försöka lokalisera ett missljud som kommer när fyrhjulsdriften är inkopplad. Först o främst var bägge knutarna på främre kardan kass. tog ner den ock kände vidare. När man ruckar på medbringaren så kan man "snurra" den nästan en cm i glappet om man säger så?? Är fördelningslådan kass då eller kan det vara lite glapp? inte upp o ner alltså... sen när man snurra på framhjul och eller bakhjul så glappa det oxå ganska "rejält" innan det börja snurra på andra sidan. ca 1dm på ytterkanten avv 33"arna. Ljudet som orsakade felsökningen var ett högt mettalliskt ljud som endast kom när fyrhjulsdriften var inkopplat och när jag nu körde lite med 4wd i utan kardan så kom inget ljud... kan knutkorsen orsaka "klingande" ljud?

såg även att utgåendeaxel på fördelningslådan till bakhjulen glappade lite upp o ner och läckte i packboxen. den såg ut att bara sitta med 3 bult efter hastighetsmätar "klumpen" är det så lätt som det ser ut eller ska man passa sig för o ta isär den?

Väldigt tacksam om jag får svar på något då det är min första jeep och inget kan om 4wd direkt... ÄN!
Fick inte ens med orginal instruktionsbok så jag får ta nätet på allt... finns det rep handbok till wrangler o köpa?

Tack på förhand // Mathias

Anders G
Hemmastadd
Kontakt:

Inlägg av Anders G » mån maj 10, 2010 20:55

Wältmeister
4x4xnerd

Inlägg av Wältmeister » ons maj 12, 2010 16:26

Från www.lafri.se i Karlskrona har jag köpt flera motorböcker. :wink:
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

Skriv svar