chassie brickans placering suburban
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
chassie brickans placering suburban
Håller på och karossbyter en suburban så nu undrar jag vart vin/chassie brickan ska sitta på en 77a
Den har inte suttit vid framrutan på någon 70 tals c/k cheva jag har haft. På Blazer/Pickis sitter den på dörrstolpen under låsmojängen, den stolpen ser annorlunda ut på sururban och jag misstänker att det inte är där den ska sitta. Vart i regpapprena står placeringen av den?Silverado skrev:sitter väl vid framrutan? fast på instrumentpanelen så att säga, det gör det på mina iaf, fast dom e 80-talare men det borde väl inte skilja? annars ska det väl stå i reg papprena?
Inte alltid placeringen står i reg-papprena. Så är det på min -76 blazer. Borde ju därför gå att sätta den på valfritt ställe tycker jag.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Den sitter på dörrstolpen på alla tom -80... Jag har en crewcab -74, på den sitter den på stolpen vid vänsterbakdörr, samma höjd som på framdörren annars, strax under låstappen eller vad den ska kallas.. Sedan -81 o framåt sitter den ju innanför rutan, men då står ju bara chassi numret, på de äldre står det ju mer info.....
4x4 till 6x6 Ett antal cheva crewcab/blazer dieslar av första kategorin, ingen med mer än 4 hjul!!!!
-
- Guru
Re: chassie brickans placering suburban
Nyfiken fråga..hade du en kaross enbart å byta till eller tog du och delade en nyare Suburban och tog karossen ifrån??ruprekt skrev:Håller på och karossbyter en suburban så nu undrar jag vart vin/chassie brickan ska sitta på en 77a
Var gamla karossen så dålig??
/R
A day without driving cars or listen to music is a day without living..
Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3..
Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3..

Re: chassie brickans placering suburban
Köpte bara dom absolut nödvändigaste delarna för ett karossbyte så jag antar att den gammla karossen var så dålig att det inte var något att spara på, något som inte förvånar mig alls. Det är i stort sett samma bil från 73 till 91. Får lite annorlunda utseende fram några gånger, motorn blir insprutare och diesel kommer in i bilden, lådan får fler växlar och huvudcylindern blir tillverkad av alum och plast i stället för glas och gjutgods är spontant dom förändringar jag kommer på. Anledningen till kaross bytet är naturligtvis att jag vill besikta vartannat år, billigare försäkring och skatt. Delarna kommer från en 89a och passar utan problem vat gäller passform och så, att det sedan jäklas på andra sätt hör ju inte till den saken.Wild_Devil skrev:Nyfiken fråga..hade du en kaross enbart å byta till eller tog du och delade en nyare Suburban och tog karossen ifrån??ruprekt skrev:Håller på och karossbyter en suburban så nu undrar jag vart vin/chassie brickan ska sitta på en 77a
Var gamla karossen så dålig??
/R
hade, ruprekt.
På dom jag jobbat med har det suttit på dörrstolpen men även ett slaget nr i ramen.
När du bygger om så fota mm om det blir trassel på besiktningen, jag råkade ut för en nitisk besiktningsman som tydde numret fel och slog på stora larmet och då kom CSI besiktnings gubbar och poliser hej och håå för att gubben va blind, kunde inte använda bilen på länge.
Så ta lite bilder mm kan vara bra att ha
När du bygger om så fota mm om det blir trassel på besiktningen, jag råkade ut för en nitisk besiktningsman som tydde numret fel och slog på stora larmet och då kom CSI besiktnings gubbar och poliser hej och håå för att gubben va blind, kunde inte använda bilen på länge.

For Jeeps are built not bought!
Bra tips! lite dokumentation kan aldrig vara fel. Satt brickan på dörrstolpen till förardörren eller pasagerardörren?offroad11 skrev:På dom jag jobbat med har det suttit på dörrstolpen men även ett slaget nr i ramen.