oki bra tips... har du någon bild på din??? drog du snett då??kentak2 skrev:nä du har rätt min kofångare höll inte så bra den blev sne när jag drogs upp ur leran. jag har 10 mm plattjärn jag me. så gör förstärkningar de e de bästaGrottulf skrev:Nu gick jag tillbaka lite o såg att plåten var så grov som 10mm.
Så jag kanske överdriver problemen med sidostabilitet.
Men det är ju aldrig fel att spela säkert.
Även om jag själv inte alltid lever som jag lär![]()
nu ska den höjas:)
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Rutinerad
-
- Rutinerad
nu har de äntligen börjat hända lite grejer igen...
efter all aska kom till slut paketet:)

Har precis varit o besiktat med.. den gick igenom helt felfritt inklusive de nya winsch fästet.. men fick byta till originalhjulen.... är lite skildnad mot 35 orna,
men blir nog roligare när de beställda IROK 39,5 kommer

Så här gick lyftet av flaket till:

efter som man snålade in på kofångar höjningen provade ja fixa ihop de sj efter lite kapande i kofångaren satt den där, på detta vis:

så här ska de va på en riktig bil.. sitta o skruva:
Eftersom ramen nu kommer synas mera,så många vill ju dölja den i mörka färger, men tänkte prova framhäva den lite, på ett effektivt sätt

så här vart de me text o flaket va tycker ni???? bra el dåligt med text?? kommer ju synas mera när framändan kommer upp

sen vart de pill med framändan,här e förlängning av växelföraren:

lyft:
På alla sattserna står de ju:ej för diesel,de enda ja kommit fram till var förlängningen av tankröret,då diesel har grövre, men de behövdes endå inte:)
klossat o klart:
så här vart de med original däcken.. me mina beräkningar ska IROK däcken höja 14 cm till... blir nog lagomt:)

efter all aska kom till slut paketet:)

Har precis varit o besiktat med.. den gick igenom helt felfritt inklusive de nya winsch fästet.. men fick byta till originalhjulen.... är lite skildnad mot 35 orna,
men blir nog roligare när de beställda IROK 39,5 kommer

Så här gick lyftet av flaket till:

efter som man snålade in på kofångar höjningen provade ja fixa ihop de sj efter lite kapande i kofångaren satt den där, på detta vis:

så här ska de va på en riktig bil.. sitta o skruva:

Eftersom ramen nu kommer synas mera,så många vill ju dölja den i mörka färger, men tänkte prova framhäva den lite, på ett effektivt sätt

så här vart de me text o flaket va tycker ni???? bra el dåligt med text?? kommer ju synas mera när framändan kommer upp

sen vart de pill med framändan,här e förlängning av växelföraren:

lyft:

På alla sattserna står de ju:ej för diesel,de enda ja kommit fram till var förlängningen av tankröret,då diesel har grövre, men de behövdes endå inte:)
klossat o klart:

så här vart de med original däcken.. me mina beräkningar ska IROK däcken höja 14 cm till... blir nog lagomt:)

Kreativ lösning på "ramproblemet" 

Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
-
- Rutinerad
TACK TACK för allt positivt...
de 2 senaste helgerna har de blivit lite förendringar el tillägg fram på bilen...
började spåna på kofångaren o byggde mig fram bit för bit utan något särskilt mål..
1,

2,

3,

4,

5, när ja började på andra sidan hittade jag 2 st 100w arbetsstrålkastare som ja tänkte bygga in.. typiskt man hade gjort en sida klar då bara

6, då va de bara att göra om framplåtarna

7,här ser man under plåtarna som ska gå ihop med den blivande bukplåten under winchen.. ja ja lite stridsvagnslikt kanske.. men men:)

8,kommer nog lite förändringar till innan de e klart.. bruka ju som komma fram lite mera ideer när man ska sova....

så här tydligt blev de med texten på ramen när höjningen var klar

de 2 senaste helgerna har de blivit lite förendringar el tillägg fram på bilen...
började spåna på kofångaren o byggde mig fram bit för bit utan något särskilt mål..
1,

2,

3,

4,

5, när ja började på andra sidan hittade jag 2 st 100w arbetsstrålkastare som ja tänkte bygga in.. typiskt man hade gjort en sida klar då bara

6, då va de bara att göra om framplåtarna

7,här ser man under plåtarna som ska gå ihop med den blivande bukplåten under winchen.. ja ja lite stridsvagnslikt kanske.. men men:)

8,kommer nog lite förändringar till innan de e klart.. bruka ju som komma fram lite mera ideer när man ska sova....

så här tydligt blev de med texten på ramen när höjningen var klar

-
- Rutinerad
-
- Rutinerad
-
- Rutinerad
var till gävle i hälgen då en kommpis hittade en lillebror till min miss..

vad jag vet sitter han kvar där vid korkeken me laptoppen i knäet o beställer höjning,däck m.m:)
de vart även en sväng förbi biltema då vi inte har nå likt här hemma..

3" avgasböjar

o lite rakrör så har man sig ett fotsteg.. ska dock högre upp

så här såg de ut efter lite garagesmidande
får se när de kommer på plats..

Vart även ett mätarhus för 2 mätare som spacklas in i A-stolppen
en turbotrycks mätare köptes så ja vet hur mkt orginal vs chipet laddar
den andra har ja inte bästemmt mig för en.. troligen en oljetemp för lådan..
Då till frågan vart kopplar jag lättast in den och med vad???

vad jag vet sitter han kvar där vid korkeken me laptoppen i knäet o beställer höjning,däck m.m:)
de vart även en sväng förbi biltema då vi inte har nå likt här hemma..

3" avgasböjar

o lite rakrör så har man sig ett fotsteg.. ska dock högre upp

så här såg de ut efter lite garagesmidande
får se när de kommer på plats..

Vart även ett mätarhus för 2 mätare som spacklas in i A-stolppen
en turbotrycks mätare köptes så ja vet hur mkt orginal vs chipet laddar
den andra har ja inte bästemmt mig för en.. troligen en oljetemp för lådan..
Då till frågan vart kopplar jag lättast in den och med vad???
-
- Rutinerad
-
- Rutinerad