Nu blev jag väldigt fundersam själv, så jag gick ut o kände lite på gov-loc:en i min 2500:a...
Det går att kolla genom att snurra på ena hjulet med växellådan i P(med båda hjulen hissade så klart), men det blir inte den där mjuka inbromsning som jag pratade om
utan det tar tvär-stopp när man har fått upp tillräcklig fart på hjulet, varpå båda hjulen ändrar riktning...
Jag testade även med lådan i friläge, men då orkade jag inte snurra hjulet tillräckligt fort för att slungan skulle gå i, eftersom diffen snurrar med lite då.
(men det kanske går lättare med ett mindre däck).
Det allra enklaste sättet var att hissa ett hjul och köra (med 2wd) tills även det andra börjar dra, men se till att göra det på ett säkert vis, så du inte kör in i garageväggen eller nåt
På min krävdes det bara en aning gas på ettan, för att den skulle börja dra.
Hissa det vänstra hjulet så har du bra koll på när det börjar snurra, sen märker du när det andra vill börja dra
Det bästa med detta var att jag upptäckte att min gov-loc som jag trodde var slut, visade sig fungera
