Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
brolle87
- Användare
- Inlägg: 27
- Blev medlem: tor dec 10, 2009 21:16
- Ort: krokom, jämtland
Inlägg
av brolle87 » sön jun 20, 2010 13:10
99:as dodge ram 2500 cumminsdiesel 4x4 med automat overdriva lockup.
frågade på boulder maskin om det va nå tjorv å byta från automat till manuell låda. och han påstod att man var tvungen att byta styrboxar å grejer och att det var jävligt mycke jobb.
tycker det låter lite konstigt att man må byta styrboxar. vad har dom med växellådan att göra? isåfall borde det väl bara vara att "lura" bilen att den har p-läget i hela tiden?
nån som vet lite om det här?
-
MangeP
- Beroende
- Inlägg: 1007
- Blev medlem: ons mar 17, 2010 12:57
- Ort: Luleå
Inlägg
av MangeP » sön jun 20, 2010 18:56
Antar att dom styr växlingen på ett eller annat sätt
Suzuki Samurai -88 6,5:1 stenkrypare, 31" däck, bur, vinsch fram och bak
-
Spjutet
- Guru
- Inlägg: 3287
- Blev medlem: tis sep 11, 2007 20:51
- Ort: Bollebygd N 57° 39.459', E 12° 37.967'
-
Kontakt:
Inlägg
av Spjutet » sön jun 20, 2010 21:31
Å varför ska du byta bort automaten???
En jänkare SKA vara automat.. Även om den heter Dodge å är en diesel

AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!
Mail: enesberg[A]gmail.com