O-ringar till oljefilter adapter grejen. Mått någon?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
O-ringar till oljefilter adapter grejen. Mått någon?
Hej!
Någon som vet måtten på O-ringarna som sitter mellan motor och oljefilter adaptern på en I6?
Jag har en GC -95, misstänker att det är en djungel med olika varianter...
Tänkte skaffa nya innan jag river ner, men det blir kanske lite lotteri att man hittar rätt, eller vad tror ni?
Mvh Thomas
Någon som vet måtten på O-ringarna som sitter mellan motor och oljefilter adaptern på en I6?
Jag har en GC -95, misstänker att det är en djungel med olika varianter...
Tänkte skaffa nya innan jag river ner, men det blir kanske lite lotteri att man hittar rätt, eller vad tror ni?
Mvh Thomas
Köp av American Racing i Linköping. Har en sats för väldigt lite pengar.
Bytte själv nyss och tyckte inte att det fanns anledning att snåla.
Men annars är det ju bara att skruva ur och plocka bort de tre o-ringarna och mäta och sen fara och handla.
/ Janne
Men annars är det ju bara att skruva ur och plocka bort de tre o-ringarna och mäta och sen fara och handla.
/ Janne
Tro inte att du undgår döden bara för att du slutar leva.
Var på deras sida och letade, men hitta inget.Ruger skrev:Köp av American Racing i Linköping. Har en sats för väldigt lite pengar.
/ Janne
Får kolla igen, eller så ringer jag dom på måndag.
Du har inget artikelnummer kvar månne?
Visst kan jag riva och mäta, det var så jag tänkte göra, om jag inte hitta några mått.
/Thomas
Fick loss adaptern, köpte en lednyckel som någon annan på forumet hade gjort, trädde på ett rör och tog i.
Pang, den fan small av i två delar, torxskruven sitter som fan!
Köpte en torxhylsa för 1/2" men som någon annan sa, man får inte dit den tillsammans med skaftet, rambenet är ivägen
Men en 12:ans fast nyckel passar på torxdelen, trä på nyckeln och på med ett rör på den så gick det, men nyckeln fick stryk och böjdes...
Verkar som om det krypit olja mellan bulten och adaptern som sedan koksat, satt något svart skit därimellan som var hårt och satt fast riktigt hårt.
Momentum hade o-ringar, skönt med semester, man är ledig och allt är öppet!
/Thomas
Pang, den fan small av i två delar, torxskruven sitter som fan!
Köpte en torxhylsa för 1/2" men som någon annan sa, man får inte dit den tillsammans med skaftet, rambenet är ivägen

Men en 12:ans fast nyckel passar på torxdelen, trä på nyckeln och på med ett rör på den så gick det, men nyckeln fick stryk och böjdes...
Verkar som om det krypit olja mellan bulten och adaptern som sedan koksat, satt något svart skit därimellan som var hårt och satt fast riktigt hårt.
Momentum hade o-ringar, skönt med semester, man är ledig och allt är öppet!
/Thomas