Långtids projekt (nytt chassie på G )
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
ok en liten (stor) uppdatering kanske är på sin plats 
har ju kört med den blå ett tag och det fanns mycket att anmärka på den,
för mjuk i fjädringen vid lut, för tungt och för högt chassie så den välte lätt.
Så bestämmde mig för att plocka alla grejjer förutom chassie, stötdämpare och växellåda och bygga ett nytt chassie.
Växellådsvalet för på en summit växellåda då den har hög/lågväxel
Nu till lite bilder på nya chassiet som är under uppbyggnad

Dessa 3 bilder är den "ride height" jag siktar på att ha

Är ju inget som tar emot i hjulupphängningen bak iallafall

Så som den ser ut i dagsläget.
Det som saknas nu är stötdämparfästen fram och bak, växellådsfäste och hasplåt.
sen kommer det bli nån sorts "inredning" i den oxå

Nu är jag riktigt sugen att provköra den här men det är en hel del jobb kvar samt en del grejer jag måste beställa innan det är dags.

har ju kört med den blå ett tag och det fanns mycket att anmärka på den,
för mjuk i fjädringen vid lut, för tungt och för högt chassie så den välte lätt.
Så bestämmde mig för att plocka alla grejjer förutom chassie, stötdämpare och växellåda och bygga ett nytt chassie.
Växellådsvalet för på en summit växellåda då den har hög/lågväxel

Nu till lite bilder på nya chassiet som är under uppbyggnad

Dessa 3 bilder är den "ride height" jag siktar på att ha

Är ju inget som tar emot i hjulupphängningen bak iallafall

Så som den ser ut i dagsläget.
Det som saknas nu är stötdämparfästen fram och bak, växellådsfäste och hasplåt.
sen kommer det bli nån sorts "inredning" i den oxå

Nu är jag riktigt sugen att provköra den här men det är en hel del jobb kvar samt en del grejer jag måste beställa innan det är dags.
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck
*SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden

Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden

Ja obelix jag får väl ta med den ut nån gång 
Ja den står på en "virkestork" det går ånga i den för att skapa skaplig värme

Ja den står på en "virkestork" det går ånga i den för att skapa skaplig värme

*SÅLD*

-
- Forumräv
- Kontakt:
Nooo kommer inte bli några "tube fenders" på denKingcab_alle skrev:Ser skitbra ut men tycker att du bör göra nån form av små "tube fenders" fram, skulle lyfta en hel det enligt mig... men smaken ä ju som baken![]()
smaktips:

*SÅLD*

-
- Forumräv
- Kontakt:
i och med att huven är cj2/3 "rak" i sidorna måste "skärmarna" börja ännu längre bak än du ritat och då kommer det se bra fult ut.
Hade det varit en cj 5/7 huv hade det varit en annan sak då hade de kunnat börja så du ritat och som på 1:1 bilden.
Hade det varit en cj 5/7 huv hade det varit en annan sak då hade de kunnat börja så du ritat och som på 1:1 bilden.
*SÅLD*

-
- Forumräv
- Kontakt:
om du kollar bilden nedan ser du att om jag skulle dra in röret där så kommer det gå precis längs med huven, skulle jag ha "skärmar" måste de börja på bredaste stället i frontplåten dvs längs bak.Kingcab_alle skrev:Gå in med röret i det där hålet i frontplåten typ om du fattar
Bild:

Och de andra rören förutom en "stinger och kanske ett rör i "vindrútan" kommer inte på fråga då jag ska försöka hålla vikten nere s¨gott det går. Är redan ganska tung

*SÅLD*

-
- Forumräv
- Kontakt:
-
- Forumräv
- Kontakt:
Nu är det inte mycket kvar att svetsa/löda fast på chassiet, är bara växellådsfästet/hasplåten kvar men har ej fått de sista delarna än.
har beställt de sista delarna tillväxellådan och 4 alu stötdämpare men det brukar ju ta ett tag innan de kommer igenom tullen
Höjden på bilen är den det kommer bli när dämparna sitter monterade

har beställt de sista delarna tillväxellådan och 4 alu stötdämpare men det brukar ju ta ett tag innan de kommer igenom tullen

Höjden på bilen är den det kommer bli när dämparna sitter monterade

*SÅLD*