Någon som provat?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Mattias L skrev:Finns detta däck att få tag på i sverige? Har aldrig sett något i swe och när jag tänker efter så har jag bara sett däcket på bilder från US.
Någon som provat?
Ska du till Borås i helgen? Skulle vara kul att kolla på 33orna.Radar skrev:Nu gillar jag inte gegga men de gånger man ändå hamnat i skiten så tar de sig bra genom leran (dock ej med fullt däcktryck)
Stenbummlingar, klippor och rötter sväljer de väldigt bra. Ibland behövs det lite spinn för att klistra däcken men för det mesta så klättrar de på bra. Bra sidebiters som gör vad de ska i trånga sektioner.
Jag är ingen Heavy offroader, det har jag aldrig påstått. Men för mina excursioner så har de hållit vad de lovat. Och läser man om dem på nätet och tidningar så tycks de ju vara populära på andra sidan pölen.
Fick i helgen chansen att jämföra med Cooper STT. Kompisen och jag körde med samma däcktryck, han med STT 31" och jag med mina KM2 33".
Där han hade problem hade jag det betydligt lättare att ta mig upp för klippavsatsen.
Anledningen till att jag valde just KM2 var att jag körde punktering i skogen, en liten stubbe knäckte däcksidan på mina Cooper ATR och jag ville ha ett däck med styrka men samtidigt goda off och onroad egenskaper. Hade jag enbart satsat på offroad så hade jag nog kört med däck typ Bogger men nu vistas jag trots allt även på vägarna.
Jajjemen, ska dit å köra.oxyjohan skrev:Ska du till Borås i helgen? Skulle vara kul att kolla på 33orna.
Stämmer bra det! Då ses vi i helgenRadar skrev:Jajjemen, ska dit å köra.oxyjohan skrev:Ska du till Borås i helgen? Skulle vara kul att kolla på 33orna.
Plockade av de kromade sidestepsen till förmån för ett par rejäla rocksliders från ARB i helgen just för att kunna leka lite mer på Bröt.
Gissar att du har 20l tank i Suzukin va?
Om så så har vi setts vid Shell i Borås (då det var SOT)