Projekt Vitara
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Hmmm vad har jag börjat på..???!!!
Det som ser så JÄ*** lätt ut när man kollar när bla Mathias T bygger o bygger om..
Jaja ska vara första gången någon gång
. Så jag behöver alla råd jag kan få!
så bara skriv om ni tycker jag gör något konstigt.
Orginal lj70 fäste från ramen passa inget bra på Vitara ramen. Så jag tänkte göra egna.

Så typ givetvis med mer förstärkning runt.

O ska axlen sitta rakt o fint med
mäta o mäta vattenpass mm. Hur gör ni? som är mer proffs än amatör som en annan

så bara skriv om ni tycker jag gör något konstigt.
Orginal lj70 fäste från ramen passa inget bra på Vitara ramen. Så jag tänkte göra egna.

Så typ givetvis med mer förstärkning runt.

O ska axlen sitta rakt o fint med

Senast redigerad av Cri11e den fre dec 29, 2006 18:38, redigerad totalt 2 gång.
Proud member of Team Buntband
OK.. Men nu ska jag köra VW power. Känns lättare på något vis ska bara få tummarna loss o komma upp till dig.Mathias T skrev:Orginal diesel i vitaran är en variant av motorn från peugeot 306 som heter xud9.
Jag vet att crille ville veta det en gång
detta är en 1,9liters utan turbo,finns även en 2,0 med turbo med motorkod RS frågan är vad den kommer infrån?
Gnäll lagom
Du har en en lös ram att greja med,det är betydlig j-vligare att stå under en komplett bil och passa in grejor.
För att inte tala om all lera och sand som alltid rasar ner i ögonen
För övrigt så är det väl "timelleffekten" även här,2dagars arbete ser ut som 10minuters på ett forum

För att inte tala om all lera och sand som alltid rasar ner i ögonen

För övrigt så är det väl "timelleffekten" även här,2dagars arbete ser ut som 10minuters på ett forum

"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Du har ju rätt som vanligt.. Det är nog jag som är osäker på mig själv om jag har rätt för mig när jag står o tänker för mig själv.. "Timell" jaja tog typ 2h att kapa ut fästena från toyota ramen o sen fatta att det inte kommer att funka som jag tänktMathias T skrev:Gnäll lagom![]()
Du har en en lös ram att greja med,det är betydlig j-vligare att stå under en komplett bil och passa in grejor.
För att inte tala om all lera och sand som alltid rasar ner i ögonen![]()
![]()

Ok.. Har tänkt såga bort "tornet" till stötdämpare o fjäder. sen göra ny plåt som går från ramen o runt med ny infästning til stötdämpare mmMathias T skrev:Förresten! lägg lite 3x70 plåt diagonalt över skarven mellan ramen och kickupen fram,min hade börjat att spricka där
Axlarna är på plats dock inte A-armen bak. Funderar på vad för spiraler jag ska använda har just nu några gamla volvo 240 bak. bak och 245 bak fram så jag har inte gjort några fjädertalrikar än.

Har en fundering på styrstaget är det någon max vinkel på det??

Har tänkt använda Vitara bak kardan fram med. Dom är bult on på Toyota axlarna

Har funderat på att använda Toyota styrsnäcka. Har det någon betydelse att den sitter något längre fram än infästningen i axlen??? (Har en dålig bild)

Har en fundering på styrstaget är det någon max vinkel på det??

Har tänkt använda Vitara bak kardan fram med. Dom är bult on på Toyota axlarna

Har funderat på att använda Toyota styrsnäcka. Har det någon betydelse att den sitter något längre fram än infästningen i axlen??? (Har en dålig bild)