Skoda.

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

niva_mats
4x4xnerd

Skoda.

Inlägg av niva_mats » lör aug 07, 2010 20:13

Fick frågan från en bekanting
"Plötsligt är min skoda 1,3 1997/98 tokdöd. Gick fint vid 11-tiden, men nu kl 18 är den stendöd. När jag tänder ljuset tjuter det som en siren. Nån ledtråd var jag ska börja pilla?"
Noteras skall att ljusknappen blir varm, och vid kontroll så vart batteriet fulladdat. Det har blivit bankat på startmotorn.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

4x4 DIESEL
Användare

Inlägg av 4x4 DIESEL » lör aug 07, 2010 23:29

Hej

Är det en pick up???
Jag har en caddy pickis -99 och om det regnar mkt så läcker det in vatten på passagerar golvet.

Efter en natt med MYCKET regn så hade jag samma symtom på min bil.
Fick ta och plocka bort (koppla ur) bägge lysknapparna och öppna säkringsdosan och sätta en värmfläkt till att torka ur den.

Efter det så startade bilen och gick som den skulle och för att få halvljus så fick man koppla in knappen OCH INTE GLÖMMA att koppla ur den när jag stängde av bilen, för annars tjöt det som bara den. Tre dagar senare så funkar allt som det ska och knapparna kan nu sitta som dom ska göra hela tiden.
Man skall inte kasta bäver i trähus!!

Skriv svar