Tänkte försöka dela med mej av min senaste leksak.
Efter mycket blocket +drömande och längtan blev det en gammal leksak i form av en 4x4 Dodge. Har alltid gillat "skogsbilar" o gammla jänkare men aldrig kommit till skott med en egen förns nu. Åkt en del offroad på hoj, men senaste åren har det blivit minimalt åka med den då familjen blivit större och hojåkat är man ju själv om, så då kan det ju inte bli bättre med en bil där ungarna kan åka med. (Dottern är väl sådär impad, men grabben vrålar om man flyttar den o han inte får åka med

Slutmål är att den ska vara lite höjd med lite större sulor och vara sjysst i drivlina. Allt efter lust tid och pengar.
När jag köpte bilen var en drivknut i framaxeln totalt slut och jag trodde att det var den som behövde bytas, och så blev gjort med lite hjälp från forumet och min andra tråd, vart lite besviken när jag satte ihop och testade och det fortfarande högg o levde om vid 4wd inkopplat...
Delmål 1: Att få 4wd att funka utan missljud och felfritt sas . Därefter blir det att serva axlar och lådor så det är sjysste för andvändning på riktigt.
Delmål 2: få den genom besiktningen
Delmål 3: Höjning och större sulor så det går att köra lite av vägen. dock inget extremt utan mer lagom. typ något sånt här tycker jag verkar lagom. men sen får man se vart man hamnar.
http://www.motortopia.com/cars/1985-dod ... jpg-296504
Delmål 1-3: Ha kul under tiden är viktigt.
Nuvarande status är felsökande på vad som smäller under bilen när man lägger i 4wd. Jag hoppas att det är knutarna i främre kardan och "styrningen" i cv knuten som ställer till det. har beställt grejor.
Det låter eller hugger inget när främre kardan är bortmonterad och man lägger i 4wd så jag hoppas att det är där felet ligger
Så sålänge får det vara 2wd så grabben o jag kan kolla domänerna ibland iaf

Så jag kommer nog ställa en del newbifrågor om 4x4 då jag är helt ny med det här, och hoppas det är någon som svarar

Ha det gott alla, och som jag såg något om på facebook, När man slutar leka är man inte vuxen, då är man död!
Budda