startsspärr?

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

målarn
Guru

startsspärr?

Inlägg av målarn » ons aug 18, 2010 6:50

Sitter det startspärr pà en cherokee 96a,
Merca Geländewagen 300TD

Lattjolajban
Hemmastadd

Re: startsspärr?

Inlägg av Lattjolajban » ons aug 18, 2010 18:02

målarn skrev:Sitter det startspärr pà en cherokee 96a,
Det kan det göra.

målarn
Guru

Inlägg av målarn » ons aug 18, 2010 20:57

imorse när jag skulle iväg så starta inte bilen, allt annat gick såsom fläktar, stereo mm men den starta inte.
Den gick på startmotorn en snabb sekund sen va den död igen, men till slut hoppade den helt plötsligt igång och nu funkar den hela tiden, tills man går ut imorrn och ska starta kanske :cry:
Jag bytte batteri i dosan man låser bilen med, men den funkar dåligt, man måste stå precis vid förardörren om den ska funka. Sitter jag inne i bilen går det bra!
Sitter det nån startspärr i dom grunkorna?
Eller kan det vara så enkelt att jag har lite glapp i nån kontakt till startmotorn?
Merca Geländewagen 300TD

Lattjolajban
Hemmastadd

Inlägg av Lattjolajban » ons aug 18, 2010 22:05

målarn skrev:imorse när jag skulle iväg så starta inte bilen, allt annat gick såsom fläktar, stereo mm men den starta inte.
Den gick på startmotorn en snabb sekund sen va den död igen, men till slut hoppade den helt plötsligt igång och nu funkar den hela tiden, tills man går ut imorrn och ska starta kanske :cry:
Jag bytte batteri i dosan man låser bilen med, men den funkar dåligt, man måste stå precis vid förardörren om den ska funka. Sitter jag inne i bilen går det bra!
Sitter det nån startspärr i dom grunkorna?
Eller kan det vara så enkelt att jag har lite glapp i nån kontakt till startmotorn?
Kan vara startspärr i den , vet inte säkert.
Prova att hålla nyckeln i startläget nästa gång det händer och se om startmotorn går igång.
Kan lika gärna vara tändningslås, startmotor mm som buggar.
Kablar till startmotor etc.

Skriv svar