Bränsletryckproblem XJ-89
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Bränsletryckproblem XJ-89
Jag har fått en mindre kul fel på min Cherokee-89.
När jag startar bilen går den normalt i ca 30-40 seckunder sen tappar den bränsletrycket och dör.
Provar jag att starta om den direkt så fungerar det som vanligt, dör efter 30-40 sekunder.
Nu har jag bytt bränslefilter, bränsletryckregulator och bensinpumpen.
Finns det något mer som styr bränsletrycket, har även provat en annan styrbox men det hjälpte inte det heller.
Nu har jag inte några fler idéer själv så då tänkte jag fråga på detta fina forumet.
Hälsningar Håkan
När jag startar bilen går den normalt i ca 30-40 seckunder sen tappar den bränsletrycket och dör.
Provar jag att starta om den direkt så fungerar det som vanligt, dör efter 30-40 sekunder.
Nu har jag bytt bränslefilter, bränsletryckregulator och bensinpumpen.
Finns det något mer som styr bränsletrycket, har även provat en annan styrbox men det hjälpte inte det heller.
Nu har jag inte några fler idéer själv så då tänkte jag fråga på detta fina forumet.
Hälsningar Håkan
Låter lite som att den kan dra tjyvluft. Prova med en dunk vid sidan av bilen och en slang från pumpen ner i denna
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
Då kan vi glömma den tanken. Inget rör som blivit klämt?
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
Det kan bara dra tjyvluft före pumpen.
Visst det kan vara ett litet hål i stigarröret. Har råkat ut för det
.
Sen kan det ju faktiskt vara pumpen som håller på att packa väskan för då han har lämnat in uppsägningen.
För du verkar inte få fram bränslet.
Visst det kan vara ett litet hål i stigarröret. Har råkat ut för det

Sen kan det ju faktiskt vara pumpen som håller på att packa väskan för då han har lämnat in uppsägningen.
För du verkar inte få fram bränslet.
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499