låter riktigt... kommer upp i 08 med chipet... o va ja förstår ska inte de va för mkt iaf:)Chevy_K2500 skrev:Tror turbotryck ligger på 7 psi orginal och med trimchip kan det nog hamna på 14 psi, 1 bar tror jag är ungefär 15 psi = din mätare verkar fungera
Riktigt fet pick up, vill se mer uppdateringar (:
nu ska den höjas:)
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Rutinerad
- Inlägg: 495
- Blev medlem: mån apr 13, 2009 18:31
- Ort: duved/åre
-
- Rutinerad
- Inlägg: 495
- Blev medlem: mån apr 13, 2009 18:31
- Ort: duved/åre
har nu fortsatt mitt letande efter alla tjuvstopp ja fått på sista tiden...

rengöra tanken stod som 1a
när ja kom till filter"sockan" i tanken va den halv av svart klägg...

ny armatur me nytt filter o inte lika rostiga rör:)

efter detta har ja bara fått 2 "bludder" på ca 100 mil... så hoppas på de fortsätter så:)
sen kom de paket:) stora paket

så nu e de klart för nästa projekt..
får se när tiden kommer..


rengöra tanken stod som 1a
när ja kom till filter"sockan" i tanken va den halv av svart klägg...

ny armatur me nytt filter o inte lika rostiga rör:)

efter detta har ja bara fått 2 "bludder" på ca 100 mil... så hoppas på de fortsätter så:)
sen kom de paket:) stora paket

så nu e de klart för nästa projekt..


-
- Användare
- Inlägg: 61
- Blev medlem: sön jun 27, 2010 15:08
- Ort: Umeå
-
- Veteran
- Inlägg: 2001
- Blev medlem: tis sep 09, 2008 20:33
- Ort: Lidköping
- Kontakt:
-
- Användare
- Inlägg: 61
- Blev medlem: sön jun 27, 2010 15:08
- Ort: Umeå
-
- Rutinerad
- Inlägg: 495
- Blev medlem: mån apr 13, 2009 18:31
- Ort: duved/åre
-
- Rutinerad
- Inlägg: 495
- Blev medlem: mån apr 13, 2009 18:31
- Ort: duved/åre
-
- Användare
- Inlägg: 20
- Blev medlem: ons jun 23, 2010 18:57
brutal bil blir bra sugen på att köpa nån sån bil nu när det snart är dags för körkortet

medlem i tylöskog offroad tok klubb
www.tyloskogoffroad.be
mina bilar suzuki vitara samurai willys cj3a willys fc150 med 740 karros
-
- Rutinerad
- Inlägg: 495
- Blev medlem: mån apr 13, 2009 18:31
- Ort: duved/åre
I dag har de hänt lite grejer.. tog mig i kragen o fixa saker ja inte gjort klart el skulle fixat länge...
1. skärmbreddarna
skära ut fram

så här fäster man i hop inner o ytterskärmen efter man kapat dem

På plats väldigt fin passform här med..

slutade väldigt fint framtill. nu ska ja se till att bygga avslutet på kofångaren som ska gå ihop me skärmen på nått vis..

båda klara framifrån

sidan

Sen vart de lite dekaltrim i kaffe pausen..

2: ex ljusen
de har bara varit kabeltjorv o de lyst som de velat och inge stag så ett jädra skakande i dem...
sammlade ihop o märkte kablar:

Letade fram en el dosa,kabelskydd;krympslang

börjar få ordning på saker o ting

så där ja...

så här vart staget,platjärn jag böjde då yttre lampor sitter lägre.. och 2 vanliga stag så satt de fint sen..

Den stora elboxen e reläeer till winchen som e för att få upp skotern e dock lite knivigt endå nu när bilen växt lite:) elutaget e till fjärrkontrollen till den o slutligen en 300 L farmare till jobbet...

så nu lyser allt iaf:) ex ljusen e alla kopplade på knapp. då de som vanligt e massa krångel på elen i cheva... kan ju lika gärna blenda av så..
på taket 3 100W +2 st 55 w xenon Fram 2 st 100w arbetsljus

1. skärmbreddarna
skära ut fram

så här fäster man i hop inner o ytterskärmen efter man kapat dem

På plats väldigt fin passform här med..

slutade väldigt fint framtill. nu ska ja se till att bygga avslutet på kofångaren som ska gå ihop me skärmen på nått vis..

båda klara framifrån

sidan

Sen vart de lite dekaltrim i kaffe pausen..

2: ex ljusen
de har bara varit kabeltjorv o de lyst som de velat och inge stag så ett jädra skakande i dem...
sammlade ihop o märkte kablar:

Letade fram en el dosa,kabelskydd;krympslang

börjar få ordning på saker o ting

så där ja...

så här vart staget,platjärn jag böjde då yttre lampor sitter lägre.. och 2 vanliga stag så satt de fint sen..

Den stora elboxen e reläeer till winchen som e för att få upp skotern e dock lite knivigt endå nu när bilen växt lite:) elutaget e till fjärrkontrollen till den o slutligen en 300 L farmare till jobbet...

så nu lyser allt iaf:) ex ljusen e alla kopplade på knapp. då de som vanligt e massa krångel på elen i cheva... kan ju lika gärna blenda av så..
på taket 3 100W +2 st 55 w xenon Fram 2 st 100w arbetsljus

-
- Rutinerad
- Inlägg: 495
- Blev medlem: mån apr 13, 2009 18:31
- Ort: duved/åre
dagens pyssel..
testar mig fram av modeller på avslut till kofångaren..
Först vart de gammla stänkskydd som får agera baksida för o inte få 100 kg skit i kofånagren,

efter lite labborerande vart ramen så här... har inte kommigt på ngt bra sett att täcka upp mot skärmen.. får nog bli en lite glipa där..

åååså lite klippande.. ser nog lite ut som en pansarvagn i fronten... Men va gör de:)



kolla gärna på tråden diesel specialister oxå.. o se om ni kan hjälpa mig me motorkrånglet..
testar mig fram av modeller på avslut till kofångaren..
Först vart de gammla stänkskydd som får agera baksida för o inte få 100 kg skit i kofånagren,

efter lite labborerande vart ramen så här... har inte kommigt på ngt bra sett att täcka upp mot skärmen.. får nog bli en lite glipa där..

åååså lite klippande.. ser nog lite ut som en pansarvagn i fronten... Men va gör de:)



kolla gärna på tråden diesel specialister oxå.. o se om ni kan hjälpa mig me motorkrånglet..

-
- Rutinerad
- Inlägg: 495
- Blev medlem: mån apr 13, 2009 18:31
- Ort: duved/åre
me alla tjuv stopp jag har haft o all fel sökning gav jag upp... allt på ett bräde.. beställde ny insp pump... bildigt??nja...
först liten plattå o skriva ifrån...

bort med insug/slangar/kablAR.. och massa m.m

ny pump i... värst var skruvarna framifrån som satt inne i oljepå fyllningen.. de ville man inte tappa nej..
En stor osis var att märkningen på pumpen och motorn inte passa ihop.. gick inte ens få strecken imot varandra för där tog sjuster läget slut:/
chansade o satte pumpen i mitten på sjuster läget..

Å sen till ngt som alla me en sån här bil borde ha... lönar sig!!!
köpt på enghsmotor.se

1a uppstart.. de 2 första helt ok men sista värdet ska vara mellan -0,5 och -1,5 o nu låg de tilloch med på +
släppte skruvarna och vred pumpen ca 0.5 mm
test 2

nu så:)
skrockfull som man e vågar ja inte säga bilen går bra igen...
men har kört 30 mil nu .. förr stannade den efter 2..
först liten plattå o skriva ifrån...

bort med insug/slangar/kablAR.. och massa m.m

ny pump i... värst var skruvarna framifrån som satt inne i oljepå fyllningen.. de ville man inte tappa nej..
En stor osis var att märkningen på pumpen och motorn inte passa ihop.. gick inte ens få strecken imot varandra för där tog sjuster läget slut:/
chansade o satte pumpen i mitten på sjuster läget..

Å sen till ngt som alla me en sån här bil borde ha... lönar sig!!!
köpt på enghsmotor.se

1a uppstart.. de 2 första helt ok men sista värdet ska vara mellan -0,5 och -1,5 o nu låg de tilloch med på +
släppte skruvarna och vred pumpen ca 0.5 mm
test 2

nu så:)
skrockfull som man e vågar ja inte säga bilen går bra igen...
men har kört 30 mil nu .. förr stannade den efter 2..
